مشخصات‌فنی OnePlus 5 فاش شد؛ پرچم‌دار قدرت‌مند وان‌پلاس فاقد دوربین دوگانه خواهد بود!

مشخصات‌فنی OnePlus 5 فاش شد؛ پرچم‌دار قدرت‌مند وان‌پلاس فاقد دوربین دوگانه خواهد بود!
  • 1396/2/24
  • مقدم
  • 0

تا چند هفته دیگر، شرکت وان‌پلاس از قدرت‌مندترین گوشی پرچم‌دار خود رونمایی خواهد کرد و این مدل که با نام OnePlus 5 به بازار عرضه می‎شود، گوشی‌های پرچم‌دار دیگری اندرویدی را با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند خود و قیمت مناسب به چالش خواهد کشید. به‌تازگی، لیست کامل مشخصات‌فنی این مدل به دست آمده است که از عرضه OnePlus 5 بدون دوربین دوگانه حکایت دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‏‌تی همراه باشید.

با اینکه در شایعات گذشته به عرضه OnePlus 5 با دوربین دوگانه اشاره شده بود و گمان می‌رفت که این مدل به عنوان اولین گوشی پرچم‌دار وان‌پلاس با دوربین دوتایی در دسترس قرار خواهد گرفت، لیست تازه منتشر شده از مشخصات‌فنی OnePlus 5 خلاف آن‌را نشان می‎دهد.

براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، OnePlus 5 از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی استفاده خواهد کرد؛ رزولوشن نمایشگر براساس اطلاعات منتشرشده، Quad HD است. به عبارت بهتر، شرکت وان‌پلاس از یک نمایشگر با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل در گوشی پرچم‎دار جدید خود استفاده کرده است و همین موضوع باعث می‌شود تا تعداد بیشتری پیکسل در هر اینچ از گوشی OnePlus 5 در مقایسه با OnePlus 3T و OnePlus 3 وجود داشته باشد.

گوشی پرچم‌دار جدید وان‌پلاس با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به بازار عرضه خواهد شد و از پردازنده هشت هسته‎ای با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی، بهره می‌گیرد. آنچه که در مشخصات OnePlus 5 فاش شده است، نشان می‎دهد که این مدل از دو دوربین استفاده خواهد کرد؛ هرچند، خبری از دوربین دوگانه نخواهد بود و تنها یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

OnePlus 5

OnePlus 5 از یک دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد و دوربین سلفی آن نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. آنچه که در حال‎حاضر نامشخص به‎نظر می‌رسد، عرضه گوشی پرچم‏دار جدید وان‌پلاس با دوربین دوگانه یا بدون آن است. با توجه به اینکه دوربین اصلی وان‌پلاس ۵، یک شاتر ۲۳ مگاپیکسلی است؛ به‌نظر می‌رسد که گمانه‌زنی‌های موجود پیرامون عرضه این مدل با دوربین دوگانه، تنها براساس رزولوشن دوربین صورت گرفته باشد و نه براساس یک سند رسمی.

هم‎چنین در صورتی‎که OnePlus 5 با دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی عرضه شده باشد، این احتمال نیز وجود دارد آنچه که در حال‌حاضر پیرامون تک دوربین اصلی OnePlus 5 شنیده می‌شود، بدون درنظر گرفتن ترکیبی از دو شاتر مختلف به عنوان دوربین اصلی به‎دست آمده باشد. به عبارت بهتر، در این شایعات به احتمال استفاده از دوربین دوگانه در OnePlus 5 اشاره‌ای نشده و تنها به مجموع رزولوشن شاترهای دوربین اصلی پرداخته شده است. به همین جهت، گمان می‌رود که وان‌پلاس ۵ با یک دوربین عرضه خواهد شد.

لازم به‌ذکر است که در لیست مشخصات‌فنی OnePlus 5، هشت گیگابایت رم به چشم می‎خورد. این موضوع با انچه که پیش‌تر پیرامون گوشی پرچم‎دار جدید وان‌پلاس شنیده‎ایم، چندان هم‌خوانی ندارد. احتمالاً نسخه جهانی OnePlus 5 با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار خواهد گرفت و مدل رده‌بالای آن با هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، تنها در تعداد محدودی از بازارهای آسیایی عرضه شود.

لازم به‌ذکر است که بنابر شایعات، OnePlus 5 از جک هدفون استفاده می‌کند و بنابراین، برخی از گمانه‌زنی‌ها پیرامون عرضه آن بدون جک هدفون صحت ندارد. هم‌چنین، یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‎آمپر ساعت برای آن در نظر گرفته شده است؛ هرچند، پیش‌تر گمان می‌رفت که این گوشی با یک باتری با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود.

سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱ به همراه پوسته اختصاصی HydrogenOS از دیگر قابلیت‌هایی است که برای گوشی پرچم‎دار جدید وان‎پلاس انتظار داریم. OnePlus 5 با قیمتی کم‌تر از ۶۵۰ دلار در اوایل تیرماه عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که قیمت جهانی آن کم‌تر از ۷۰۰ دلار باشد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *