چگونه گوشی و تبلت های اپل را به حالت قبل از جیلبریک برگردانیم؟

چگونه گوشی و تبلت های اپل را به حالت قبل از جیلبریک  برگردانیم؟
  • 1396/2/28
  • زهرا معبودی
  • 0

کارابران گوشی های هوشمند طی اقدامی با تغییراتی که روی بیس اصلی گوشی خود ایجاد می کنند موجب می شوند تا بتوانند مدیریت بهتری روی گوشی خود داشته باشند. اندرویدی ها با روت کردن به این مهم دست می یابند اما کاربران آیفون هم با جیلبریک کردن این کار را روی گوشی خود انجام می دهند. این کار چنان خطرناک است که ممکن است گوشی شما را از هستی ساقط کند اما به هر حال اپل فن ها روی جیلبریک کردن تعهد خاصی دارند. با این حال بارها گفته ایم که این کار چنان که باید پیشنهاد نمی شود. شاهد این ادعا ۴ دلیل برای آنکه آیفون خود را جیلبریک نکنید است که، به کاربران گوشزد می کند که جیلبریک را فراموش کنند اما اگر بعد از این کار بخواهند گوشی خود را از حالت جیلبریک خارج کنند، و به حالت اولیه باز گردانند، شیوه ای وجود دارد که امروز گویا آی تی آن را در اختیار شان قرار خواهد داد. پس با ما همراه باشید.

چگونه گوشی و تبلت های اپل را به حالت قبل از جیلبریک  برگردانیم؟

پیش از اینکه وارد عملیات بازگرداندن سیستم از حالت جیلبریک شویم، لازم است بدانید که این کار تمام دیتاهای رو گوشی شما را پاک خواهد کرد، بنابراین در صورتی که نیاز دارید اطلاعات را بک آپ گیری کنید و پسورد ها را بیاد داشته باشید، این کار را با آیتونز انجام دهید. برای این کار در آیتونز، عبارت Back Up Now را پیدا کرده و از اطلاعات گوشی به طور کاملا پشتیبان گیری کنید. بدین منظور تصویر زیر را مشاهده کرده و موقعیت Back Up Now را تشخیص دهید:

Back Up Now

زمانی که کار بک آپ گیری به اتمام رسید و مطمئن شدید که سیستم نسخه پشتیبان از اطلاعات شما را نگهداری می کند، وارد بخش Settings خود شوید و سپس به مسیر Cloud > Find My iPhone بروید. بدین ترتیب صفحه ای باز می شود که گزینه ها و المان های آن به صورت زیر است:

Find My iPhone

در این جا در سمت راست گزینه Find My iPhone را مشاهده می کنید. لازم است که ویژگی Find My iPhone را غیر فعال کنید.

بعد از اینکه این کار را انجام دادید لازم است به آیتونز برگشته و در صفحه مربوطه چنان که مشاهده می کنید، گزینه Restore iPhone را انتخاب کنید:

Restore iPhone

بعد از این که این کار را انجام دادید، آیتونز برای اطمینان بیشتر از شما می خواهد که بک آپ گیری کنید بدین منظور پنجره زیر را نمایش می دهد:

Don’t Back Up

با توجه به اینکه قبل از این شما بک آپ گیری کاملی انجام داده اید نیازی نیست که این کار را مجددا انجام دهید، اگر مایل به ادامه ماجرا هستید، گزینه Don’t Back Up را زده و وارد مرحله بعد شوید اما اگر هنوز مطمئن نیستید گزینه کنسل در سمت چپ ترین بخش از تصویر بالا در اختیار شماست. ما روی Don’t Back Up کلیک کرده و ادامه را دنبال می کنیم:

Restore

در ادامه گزینه ای مشاهده می کنید که مشابه تصویر بالاست. در این جا لازم است که Restore را مد نظر قرار داده و روی ان کلیک کنید. اینجا به شما هشدار داده می شود که آیا واقعا می خواهید این کار را انجام دهید؟ حتی در ضمن این هشدار مشاهده می کنید که نوشته شده است که تمامی اطلاعات تان پاک خواهد شد. ما یک بک آپ داریم و به تصمیم خود اطمینان داریم از این رو، فرآیند را دنبال می کنیم و حدود ۵ دقیقه صبر می کنیم تا سیستم عملیات مورد نظر را با موفقیت به پایان برساند.

در ادامه صفحه ای باز می شود که طی آن دو گزینه به چشم می خورد:

گزینه اول: Set up as new iPhone

گزینه دوم: Restore from this backup

گزینه اول یعنی Set up as new iPhone موجب می شود که با زدن آن گوشی تازه و تر و تمیزی مثل روز اول از نظر نرم افزاری تحویل بگیرید اما اگر بخواهید سایر اطلاعات خود را که از آن بک آپ گیری کرده اید، را دوباره به گوشی باز گردانید، می توانید روی گزینه دوم یعنی  Restore from this backup کلیک کرده و روال را ادامه دهید تا مخاطبین و تنطیمات و سایر اطلاعات به گوشی فراخوانی شود.

 Restore from this backup

موقعیت دو گزینه یاد شده را در این تصویر مشاهده می کنید.

دقت کنید که فرآیند بازیابی اطلاعات از طریق بک آپ هم دقایقی به طول خواهد انجامید اما نباید عجله کنید تا دستگاه به طور کامل بروز رسانی شود. بعد از این دستگاه را در اختیار بگیرید. با فعال کردن صفحه اول آن، شما با دستیار مجازی گوشی همراه خواهید بود درست مثل همان روز اول که گوشی آیفون خود را خریداری کرده بودید. در این جا می توانید برخی اطلاعات را اضافه کنید و تنطیمات را به دلخواه تنظیم کنید.

با این کار گوشی شما از حالت جیلبریک به حالت اولیه باز خواهد گشت و بدین تریتب می توانید از نقایصی که ممکن است برای گوشی بوجود آید در امان باشید و از زندگی اپلی تان لذت ببرید. دقت کنید که عملیات جیلبریک سازی روی ایفون و ای پد به درستی صورت می گیرد و برای بازگرداندن تنظیمات روی هر دو پلتفرم می توان این کار ها را انجام داد.

در صورتی که پیش از این شما این کار را روی گوشی خود انجام داده اید پیش از شروع به کار دیگر کاربران، تجربیات ارزشمند خود را با آنان در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نیز نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *