چگونه با پنهان کردن ssid مودم دزدان ترافیک اینترنت خود را نا امید کنیم؟

چگونه با پنهان کردن ssid مودم دزدان ترافیک اینترنت خود را نا امید کنیم؟
  • 1396/3/1
  • زهرا معبودی
  • 1

همیشه افرادی که می خواهند از اینترنت دیگران استفاده کنند با بررسی شبکه های اطراف، سعی می کنند که به شبکه های در دسترس با ترفند های خودشان نفوذ کنند اما اگر شما بتوانید SSID خود را از دید کاربران پنهان کنید، در واقع هرگز نمی توانند از شبکه شما مطلع باشند و بدین ترتیب فکر نفوذ به آن داشته باشند. بدین ترتیب شما Identification Number را تغییر می دهید. هر چند پنهان کردن SSID اولین و آخرین راه و معتبر ترین راه برای جلوگیری از هک شدن نیست اما می تواند به شما کمک کند که شبکه تان را دور از چشم هکر هایی قرار دهید که به طور ابتدایی اقدام به هک کردن شبکه ها می نمایند. در این مقاله گویا آی تی با بررسی روش هایی و اعمال تنظیماتی به شما کمک می کند که SSID خود را از دید هکر ها پنهان کنید.

Identification Number

برای این تنظیمات مرورگر لپ تاپ یا گوشی تان را باز کنید و آی پی که در پشت مودم تان نوشته شده است را بنویسید و اینتر را بزنید. غالبا این آی پی با عدد ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ شناخته می شود. اگر برای شما هم این آی پی صدق می کند پس آن را نوشته و اینتر را بزنید تا وارد تنظیمات روتر مودم خود شوید.

البته ممکن است که روتر شما با آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ شناخته می شود اما اگر این آی پی روی مودم تان پاک شده و نمی دانید کدام آی پی را باید وارد کنید کافی است نام مودم یا روتر خود را به همراه عبارت  home address در گوگل سرچ کنید و از سایت مربوطه آن را دریافت کنید. خب فرض می کنیم که شما در مرحله اول موفق بودید و توانستید آدرس مورد نظر را پیدا کنید و در مرورگر آن را فراخوانی کنید.

hide-ssid-wireless-network

این صفحه را که فراخوانی کنید، بخش یوزر و پسورد برایتان نمایش داده می شود. در واقع در این بخش لازم است که شما نام کاربری و پسوردی که در پشت مودم قرار دارد را بزنید. دقت کنید که بسیاری از افراد این نام کاربری را قبلا در همین پنل تغییر داده اند. پس حواستان باشد که از کدام یوزر و پسورد استفاده می کنید.

بعد از ورود لازم است به بخش Wireless Settings مراجعه کنید البته این گزینه ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد مهم این است که با وجود تفاوت در آیکون باز هم عنوان  Wireless Settings به چشم می خورد:

Wireless Settings

در این پنل به دنبال عبارت Advanced Security Settings یا عبارتی مشابه آن باشید. مکان جایگیری Advanced Security Settings در تنظیمات تمام مودم ها شبیه نیست. 

Advanced Security Settings

روتر شما به هر تعداد باند که داشته باشد باید برای هر باند روتر این کار را انجام دهید مثلا برای روتر های سه باندی باید سه بار این تنظیمات را انجام دهید.

در ادامه می توانید برای SSID گزینه ۵ یا ۲٫۴ یا هر دو را انتخاب کنید.

Disable

در نهایت Disable را انتخاب کنید و Apply را بزنید تا مرحله تا اینجا به اتمام برسد. این موضوع مطابق تصویر زیر نمود پیدا می کند:

Apply

حالا هر چند تا باند که دارید این مراحل را برای آن باند ها انجام دهید و تا اپلای اخر پیش روید. بدین صورت SSID شما از دید کاربران پنهان مانده و امکان هک تا حد زیادی برای هکر ها غیر ممکن می شود و شما نیز شاهد از دست رفتن ترافیک خود نخواهید بود.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *