چگونه در گروه های facebook نظر سنجی ایجاد کنیم؟

چگونه در گروه های facebook نظر سنجی ایجاد کنیم؟
  • 1396/3/7
  • زهرا معبودی
  • 0

شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از ۱۰ سال عمر داشته و حالا بازاریاب ها و افرادی که به دنبال رونق کسب و کار خود هستند تلاش دارند تا از آن بیشترین استفاده را داشته باشند چرا که مطالعات موردی نشان داده که این شبکه بسیار پر پتانسیل برا رونق کسب و کار هاست.

از طرفی بخشی از فرآیند های رونق کسب و کار به مشتری شناسی بر می گردد. فیس بوک مملو از افرادی است که می توانند مشتری کسب و کار شما و یا حتی خواننده مطالب شما باشند در عین حال یکی از راه های پی بردن به نیاز مشتری ها، مردم و کاربران این است که از آن ها نظر سنجی کنیم.

اگر مدتی کاربر فیس بوک بوده باشید می دانید که دارای پیج، و گروه است. این دو ماهیت های متفاوتی دارند و از آن جا که رفتار کاربران در گروه ها تقریبا تعاملی است، فیس بوک اقدام به قرار دادن بخش نظر سنجی در این شبکه و این سرویس نموده است.

در چه صورت می توان در فیس بوک نظر سنجی ایجاد کرد؟

برای اینکه یک نظر سنجی تمیز در فیس بوک ایجاد کنید لازم است که ابتدا یک گروه در اختیار داشته باشید. کار ساختن گروه در فیس بوک سخت نیست. گویا آی تی در درس یازدهم-گروه ها به شما یاد داده است که چگونه گروه ایجاد کنید. اما وظیفه ساخت نظر سنجی در فیس بوک امروز بر عهده من است. با ما همراه باشید تا یک نظر سنجی جذاب در فیس بوک بسازیم.

تصور می کنیم که شما یکی از ادمین های یکی از گروه های فیس بوکی هستید. دقت کنید که کاربران گروه ها فقط می توانند روی نظر سنجی نظر خود را اعمال کنند اما نمی توانند گروه ایجاد کنند. شما به عنوان یک ادمین از یک گروه باید باشید تا امکان ایجاد نظر سنجی را داشته باشید. بعد از این، وارد گروه شده و در میان تب ها مطابق زیر به دنبال گزینه  Ask Question باشید:

 Ask Question

با زدن تب  Ask Question در واقع شما وارد اولین مرحله از ایجاد سوال و نظر سنجی خواهید شد.

 Ask Question

در این قسمت تب پرسیدن سوال، و نظر سنجی فعال می شود. اولین چیزی که به چشم می آید و فلش به سمت آن است، پرسیدن سوال است. آن چه که می خواهید در موردش نظر سنجی صورت بگیرد و بدنه اصلی سوال است را در این بخش بنویسید.

به بخشی که فلش اشاره دارد نگاه کنید. اینجا درست جایی است که باید گزینه های تان برای پاسخ به سوال را مشخص کنید. add poll  به هر میزان که بخواهید قابل ایجاد است اما بهتر است برای جلوگیری از سر در گمی کاربران و تشویق آنها به انجام نظر سنجی، تعداد گزینه ها را کوتاه و کم در نظر بگیرید. این لینک را کلیک کنید تا وارد بخش بعدی شویم:

در این جا می توانید در مقابل علامت + نظرات و سوالات و گزینه ها را بنویسید. اگر نیاز به ایجاد پاسخ جدید داشتید، روی + آخر کلیک کنید تا به شما امکان نوشتن را بدهد.

در نهایت به گزینه allow دقت کنید. اگر این گزینه تیک دار باشد هر کاربری می توانید به شمار پاسخ ها موردی را اضافه نماید. اما اگر برای تان فقط عناصر خاصی که خودتان در نظر گرفته اید مهم است، لازم نیست allow را تیک دار کنید. در نهایت، وقتی از سوال و پاسخ ها مطمئن شدید، دکمه post را بزنید تا نظر سنجی ایجاد شده و در ابتدای گروه قرار بگیرد:

آنچه که در بالا مشاهده می کنید، نظر سنجی بود که با هم در کنار هم ایجاد کردیم و فیس بوک آن را به زیبایی نمایش داد. توجه کنید که شما هم در پلتفرم وب و هم موبایل قادر خواهید بود نظر سنجی را ایجاد کنید. شاید در طول زمان ها قالب گروه ها تغییر کنند اما امکان ایجاد نظر سنجی تا اطلاع ثانوی هرگز حذف نخواهد شد.

زمانی که کاربران اقدام به ایجاد نظر خود می نمایند آن دسته از نظر هایی که شمار و در صد بالاتری دارند، در بالا قرار می گیرند. این موضوع توسط خود شما قابل تعیین نیست و فیس بوک به طور اتوماتیک پر رای ترین ها را در بالا قرار خواهد داد.

در نهایت کاربران می توانند روی این نظر سنجی کامنت بگذارند، آن را لایک کنند و حتی آن را به اشتراک بگذارند.

زمانی که کاربری این قابلیت را به اشتراک می گذارد، شما می توانید به درستی، تمام نظراتی که از اشتراک گذاشته ها دریافت می کنید را در همین پنل مشاهده کنید. چون من allow را تیک دار کرده بودم، در انتها گزینه ای وجود دارد به نام add an option پس شما می توانید آن را ببنید و در صورت تمایل پاسخ خود را در آن جا بنویسید تا دیگران هم روی پاسخ در نظر گرفته شما نظر ایجاد کنند و رای دهند.

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و به ما بگویید که از این نظر سنجی در چه مواردی می توان استفاده کرد و مفید خواهد بود و نظر سنجی فیس بوک برای چه مواردی مفید نخواهد بود.

این مقاله آموزشی را روی فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی که عضو هستید به اشتراک بگذارید تا به دست نیازمندان به این آموزش برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *