آموزش دانلود کامل فایل های ناقص دانلود شده در Mozilla FireFox

آموزش دانلود کامل فایل های ناقص دانلود شده در Mozilla FireFox
  • 1396/3/11
  • زهرا معبودی
  • 0

Mozilla FireFox یکی از مرورگرهای مهم و ارزشمند است که سال هاست طرفداران خاص خود را دارد. با توجه به اینکه دانلود کردن کاری است که تمام کاربران از آن بهره مند هستند، در Mozilla FireFox یک دانلودر قوی قرار داده شده است اما به تناسب مکانی که کاربر بخواهد در آن جا فایلی را دانلود کند، مشکلاتی ممکن است پیش بیاید. فرض کنید که در حال دانلود یک بخش مهم از یک فایل هستید، حالا مهم نیست این اپلیکیشن باشد، یا صوت و فیلم! مهم این است که اگر از پهنای باند کافی برخوردار نباشید ممکن است دانلود FAILES شود یا اینکه بعد از دانلود متوجه شوید که فایل مورد نظر به خوبی دانلود نشده است. کاری که باید کنید این است که از ترفند امروز گویا آی تی استفاده کنید تا بتوانید این گونه دانلود ها را ادامه دهید و با موفقیت به انتها برسانید.

زمانی که بتوانید فایل مورد نظر را به درستی اجرا کنید، یعنی توانسته اید آن را با موفقیت به پایان برسانید. پس با ما همراه باشید و این ترفند حرفه ای را یاد بگیرید.

وقتی که فایل دانلودی شما با شکست مواجه می شود و متوقف می شود ممکن است با صحنه ای شبیه به تصویر زیر روبرو شوید:

Mozilla FireFox

علامت فلش که در سمت راست قرار می گیرد این بدین معنی است که می توانید با یک رفرش عملیات دانلود را دوباره امتحان کنید. اما بسیاری از اوقات، وقتی که بخشی از نرم افزار با دانلود مشکل دارد، از این طریق قابل ادامه نیست. پس اولین کاری که باید کنید این است که پنجره مورد نظر را هرگز نبندید. در ادامه باید بتوانید وارد فولدر دانلود های تان بشوید.

اگر روی همین پنجره راست کلیک کنید، می توانید با کمک آن مستقیما به فولدر دانلود ها بروید اما شاید مسیر دانلود هایتان هم برایتان دم دست باشد پس مثل ما این مسیر را دستی طی کنید:

Mozilla FireFox

در این محل که در واقع پوشه دانلود ها در ویندوز ۷ را نشان می دهد شما می توانید لیستی از اپلیکیشن ها و فایل هایی که به درستی دانلود شده اند یا در عملیات دانلود با شکست مواجه شده اند را مطابق زیر مشاهده کنید:

ما در این مکان دو فایل داریم که دانلود آن ها با شکست مواجه بوده است. و اما راه حل. برای حل این مشکل، در جایی که می دانید محلش را فراموش نمی کنید، یک فولدر بسازید ( راست کلیک کنید و از بخش NEW یک فولدر جدید بسازید ) نیازی نیست نام آن را به طور خاص قرار دهید. بعد از این فایل .Part را به آن جا انتقال دهید. بعد از این دوباره عملیات دانلود را از اول پی بگیرید یعنی روند دانلود را از اول اجرا کنید تا دوباره شروع به دانلود کند. بعد از گذشت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه به طور دستی عملیات دانلود را متوقف کنید. دقت کنید که به اشتباه هرگز پنجره دانلود ها را نبندید.

بعد از آن جای دو فایل را با هم عوض کنید و عملیات resume را روی فایل قبلی ایجاد کنید. ( قبلی منظور اولین دانلود شکست خورده است ) بعد از این متوجه خواهید شد که عملیات دانلود به خوبی و بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا خواهد کرد. کاری که ما انجام دادیم دقیقا ما را تا انتهای دانلود با موفقیت به پیش برد و نتیحه به صورت زیر شد:

این ترفند روی نسخه های pc تست شده وبه خوبی جواب داده شده است اما به نظر می رسد در مرورگرهای موبایلی نیز این اتفاق به خوبی عمل کند و پاسخ بدهد. بنابراین می توانید روی گوشی های خود با توجه به فولدر دانلود ها و فایل منجر تان، این برنامه را تست کنید و از درستی آن به ما خبر دهید.

به هر حال هر چند دانلودر موزیلا فایرفاکس یک دانلودر قوی است اما بهتر است که همیشه در ویندوز خود یک دانلودر قوی داشته باشید تا بتوانید از آن به بهترین شیوه استفاده کنید. دانلودرها با امکاناتی که دارند موجب می شوند که فایل ها صحیح و سالم تر، و در مدت زمان کمتری، دانلود شوند و بدین ترتیب زندگی دیجیتالی کاراتری را به شما ارائه دهند.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را برای اطلاع عموم در شبکه های اجتماعی share نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *