قابلیت Ink Workspace در ویندوز ۱۰ چیست و چگونه فعال می شود؟

قابلیت Ink Workspace در ویندوز ۱۰ چیست و چگونه فعال می شود؟
  • 1396/3/14
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید از زمانی که ویندوز ۸ روی کار آمد، مایکروسافت تصمیم گرفت آن را برای پنل های تاچ نیز شخصی سازی کند. بدین معنی که اگر شما از یک لپ تاپ صفحه تاچ استفاده می کنید می توانید بدون نیاز به ماوس، به راحتی با ویندوز، و صفحه نمایش، هر کاری که می خواهید روی ویندوز انجام دهید. این قابلیت ارتقا پیدا کرد تا جایی که حالا در ویندوز ۱۰ قابلیتی ارائه شده که Windows Ink Workspace نام دارد.

در واقع قابلیت Ink Workspace بیشتر مورد توجه آن دسته از افرادی است که از قلم های دیجیتالی استفاده می کنند. هر چند افرادی که با اپلیکیشن های متناسب با قلم دیجیتالی کار می کنند با عبارت Ink Workspace آشنایی بیشتری دارند اما مایکروسافت برای اینکه سایر کاربران بتوانند از این فرصت استفاده کنند هم فرصتی ایجاد کرده که می توان از طریق آن، Ink Workspace را فعال کنند. با گویا آی تی همراه باشید تا این ترفند را به شما یاد دهیم:

Ink Workspace

برای فعال کردن Ink Workspace باید ابتدا در نوار وظیفه کلیک راست کنید، و از میان گزینه هایی که به شما با این کار نمایش داده می شود، عبارت  Show Windows Ink Workspace button را انتخاب کنید.

زمانی که این گزینه را بزنید در قسمت راست، یک آیکون نمایش داده می شود که در حال نوشتن حرف S است. برای دیدن آن به قسمت نوتیفی ها در سمت راست دقت کنید. حالا اگر روی آن کلیک کنید می توانید محیط Ink Workspace را ببنید. برای این برنامه یک حالت پیش فرض در نظر گرفته شده که به صورت Sticky Notes می باشد.

 Ink Workspace

در کنار این می توانید از این قابلیت در اپ هایی نظیر Sketchpad یا Screen Sketchh نیز استفاده کنید که البته کاربران خیلی پر مشغله زیاد با آن سر و کار ندارند. برای مثال Sketchpad یک نرم افزار نفاشی مثل پینت است که حتی اگر قلم هم نداشته باشید می توانید هر طرحی که داشته باشید با استفاده از امکاناتش روی آن بکشید و ذخیره کنید و به طور کلی سرگرم باشید.

اما شیوه کار با Screen Sketch کمی متفاوت است. برای استفاده از Screen Sketch کافی است که روی آن کلیک کنید و به محض انجام این کار یک اسکرین شات از ویندوز خود و هر جایی که می خواهید ویرایش دهید را بگیرید. بعد در تصویر نمایش داده شده Screen Sketch پا در میانی می کند تا بتوانید قلم را بکار گیرید و تغییرات را روی آن اعمال کنید.

البته اگر قصد ندارید که روی تصویر اسکرین شات شده، ویرایشی ایجاد کنید می توانید به سادگی تصویر را ذخیره کنید. این برنامه به شما امکان می دهد که تصویر را ویرایش کنید یا اینکه آن را دست نخورده برای اپ هایی مثل Mail و OneNote به اشتراک بگذارید.

بدین صورت می توانید از این قابلیت در ویندوز ۱۰ خود استفاده کنید و تنوعی در نحوه کاربری تان ایجاد کنید. در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید که اگر از ابزاری خاص برای فعال سازی قلم استفاده می کنید نام آن چیست. این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *