سرفیس لپ‌تاپ در برابر مک‌بوک ۲۰۱۷ اپل؛ انتخاب ساده است!

سرفیس لپ‌تاپ در برابر مک‌بوک ۲۰۱۷ اپل؛ انتخاب ساده است!
  • 1396/3/16
  • مقدم
  • 0

شرکت اپل در رویداد WWDC از نسخه جدید لپ‌تاپ‎های مک‎بوک رونمایی کرد که با پردازنده کیبی لیک شرکت اینتل، به‌روزرسانی شده است. اما آیا مک‌بوک‌ جدید شرکت اپل، حرف چندانی برای گفتن در مقایسه با سرفیس لپ‌تاپ ردموندی‎ها دارد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

مدتی پیش، سرفیس لپ‌تاپ توسط ردموندی‎ها معرفی شد که البته شباهت چندانی به هیچ‌یک از محصولات دیگر مایکروسافت از سری سرفیس ندارد؛ این محصول به صفحه‌کلید جداشدنی مجهز نشده است و به همین جهت، شاهد یکی از بهترین رقبای مک‌بوک‌های جدید شرکت اپل محسوب شود.

مک‌بوک ۲۰۱۷ شرکت اپل به یک نمایشگر ۱۲ اینچی با رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده؛ به همین جهت، تراکم پیکسلی آن نزدیک به ۲۲۶ ppi است. این مدل، از یک صفحه‏نمایش با نسبت ابعاد ۱۶ به ۱۰ استفاده می‌کند و این در حالی است که سرفیس لپ‌تاپ با یک صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد ۳ به ۲ عرضه خواهد شد. سرفیس لپ‌تاپ، اما از نمایشگر ۱۳٫۵ اینچی استفاده می‎کند و به همین جهت، انتخاب مناسب‌تری برای کاربرانی به شمار می‎رود که به دنبال یک اولترابوک با نمایشگر بزرگ هستند. رزولوشن نمایشگر، ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل است و همین موضوع باعث شده تا در هر اینچ از صفحه‎نمایش، نزدیک به ۲۰۱ پیکسل وجود داشته باشد.

سرفیس لپ‌تاپ

قدرت‌مندترین نسخه از سرفیس لپ‎تاپ مایکروسافت، به پردازنده Core i7 اینتل مجهز شده است و همین پردازنده، به نسخه قدرت‎مند مک‌بوک جدید شرکت اپل نیز قدرت می‌دهد. آنچه که در هر دو لپ‎تاپ استفاده شده، پردازنده‌های نسل هفتم شرکت اینتل موسوم به کیبی لیک است و به همین جهت در قدرت پردازشی (حداقل بر روی کاغذ) این دو مدل تفاوت چندانی با یک‌دیگر ندارند.

در هر دو لپ‎تاپ، نسخه بالارده با ۱۶ گیگابایت رم همراه شده است و در صورت انتخاب مدل قدرت‌مند از مک‌بوک ۲۰۱۷ شرکت اپل یا سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD ذخیره‌سازی محتوای دلخواه شما را برعهده دارد. به دلیل استفاده از حافظه SSD، سرعت بارگذاری سیستم‌عامل در هر دو لپ‌تاپ بالاتر خواهد بود؛ با این‌حال، با شناختی که از مک‌بوک‌های شرکت اپل و سیستم‌عامل macOS داریم، به‌نظر می‌رسد که استفاده از مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل به دلیل عملکرد روان سیستم‌عامل لذت‎بخش‎تر باشد.

سرفیس لپ‌تاپ

از نظر گرافیک، نسخه بالارده سرفیس لپ‌تاپ با پردازنده Core i7 اینتل و تراشه گرافیکی Iris Plus Graphics 640 همراهی می‌شود و قدرت‌مندترین نسخه مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل نیز با پردازشگر گرافیکی HD Graphics 615 اینتل ارائه خواهد شد. مک‌بوک ۲۰۱۷ اپل، به یک درگاه یواس‌بی نوع سی مجهز شده است که برای شارژ دستگاه، خروجی تصویر لپ‎تاپ یا اتصال حافظه جانبی به دستگاه به کار گرفته خواهد شد. سرفیس لپ‌تاپ از سوی دیگر با درگاه‌های بیشتری از جمله یواس‌بی ۳٫۰، مینی دیسپلی‌پورت، سرفیس کانکت و جک هدفون همراه شده است.

در حالت کلی، انتخاب مک‌بوک ۱۲ اینچی یا سرفیس لپ‌تاپ بستگی به سیستم‎عاملی دارد که از آن استفاده می‌کنید؛ اگر از طرفداران سیستم‌عامل macOS هستید و محصولات دیگر شما نیز توسط اپل توسعه یافته، خرید مک‌بوک ۱۲ اینچی انتخاب مناسب‌تری خواهد بود و اگر از عاشقان سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ هستید، خرید سرفیس لپ‌تاپ را به دلیل قابلیت‌های بیشتر به شما توصیه می‎کنیم. با این‎حال، باید توجه داشته باشید که قیمت مک‌بوک ۱۲ اینچی، آن‌را به انتخاب مناسب‌تری در مقایسه با سرفیس لپ‌تاپ مبدل می‌سازد.

قدرت‌مندترین نسخه مک‌بوک جدید اپل، نزدیک به ۱۵۹۹ دلار قیمت دارد و این در حالی است که برای خرید بهترین نسخه از سرفیس لپ‌تاپ، باید ۲۱۹۹ دلار هزینه نمایید. اکنون انتخاب با شماست که کدام‌یک را خریداری نمایید؛ هرچند، خرید مک‌بوک ۱۲ اینچی را در حالت کلی مناسب‌تر ارزیابی می‌کنیم؛ به خصوص آنکه جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل macOS با نام High Sierra تا اواخر تابستان برای آن منتشر خواهد شد و قابلیت‌های بیشتری را در مقایسه با macOS Sierra در اختیار کاربران قرار می‎دهد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *