آموزش غیرفعال کردن نوتیفی های Facebook Live در فیس بوک

آموزش غیرفعال کردن نوتیفی های Facebook Live در فیس بوک
  • 1396/3/21
  • زهرا معبودی
  • 0

نزدیک به یک سال است که فیس بوک، امکانی به نام Facebook Live را ارائه داده تا توسط آن کاربران این شبکه اجتماعی بتوانند به طور واقعی و در لحظه رویدادهای مهم خود را با دوستان شان به اشتراک بگذارند. Facebook Live در واقع چیزی شبیه به همان لایو استوری در اینستاگرام است که البته زودتر از اینستاگرام معرفی شده اما لایو استوری های اینستاگرام بیشتر سر زبان ها بوده و در ذهن ها مانده است.

زمانی که کاربری در فیس بوک اقدام به ایجاد و شروع یک Facebook Live می نماید، یک نوتیفی از این موضوع برای دنبال کنندگان و دوستانش ارسال می شود تا آن ها در صورتی که تمایل دارند لایو ویدیویی او را دنبال کنند. البته این خاصیت بیشتر مناسب رویدادها و ایونت ها در فیس بوک است اما هر کاربری می تواند آن را در هر زمانی که بخواهد وبرای هر موضوعی که تصمیم داشته باشد ایجاد کند.

از این رو گویا آی تی امروز تصمیم دارد به دغدغه عمده کاربران این شبکه پرداخته و به شما یاد دهد که چگونه نوتیفی های Facebook Live را مدیریت کرده و آن ها را غیرفعال نمایید.

نکته ای که در مورد Facebook Live حائز اهمیت است این است که برنامه ریزی های فیس بوک برای Facebook Live به گونه ای متفاوت از انتشار تصاویر و پست ها در این شبکه اجتماعی پر کاربر است چرا که هنگامی که کاربری یک پست را به اشتراک می گذارد یا یک تصویر را ارسال می کند، در صورتی که شما را در آن تگ یا منشن کند، نوتیفی ای برای شما ارسال می شود اما قانون لایو های فیس بوک به گونه ای است که خواه نا خواه این نوتیفی ها برای تمام افراد مرتبط با فرد ارسال کننده و ایجاد کننده لایو ویدیو ارسال می شود و این در نهایت مزاحمت به شمار می آید.

حالا این تصور را بکنید که شمار زیادی از افرادی که دوست شما هستند بخواهند لایو ایجاد کنند! واقعا دردسر ساز است و نوتیفی ها ممکن است اعصابتان را به هم بریزد.

چگونه نوتیفی های Facebook Live را خاموش کنیم؟

برای اینکه این بخش را تنظیم کنید، باید وارد بخش تنظیمات فیس بوک شوید، از این رو، مرورگر را باز کرده و وارد اکانت خود شوید و از آن جا از امکانی به نام منو آپشن ها که در سمت راست قرار دارد به طریق زیر استفاده کرده تا گزینه تنظیمات را مطابق زیر مشاهده کنید:

Facebook Live

وقتی که تنظیمات را کلیک کردید، وارد پنجره ای می شوید که در سمت چپ آن لیستی از امکانات تنظیم شدنی مشاهده می شود. در این میان گزینه Notifications را انتخاب کنید.

وارد بخش Notifications که شدید، چندین گزینه پیش روی شما قرار می گیرد که مطابق اسکرین شات زیر باید On Facebook را مد نظر قرار داده و گزینه edit که در مقابل آن است را کلیک کنید:

با این کار لیستی مشاهده می کنید که باید در میان لیست به دنبال عبارت Live Videos باشید. در این بخش، یک دکمه مقابل گزینه Live Videos مشاهده می کنید. روی آن کلیک کنید تا منوی باز شونده، گزینه ها را پیش روی شما قرار دهد:

All Off

همان طور که دیدید، این امکان به صورت پیش فرض روی on قرار دارد که شما می بایست آن را به All Off تبدیل کرده و انتخاب کرده و تنظیمات را ذخیره کنید. این بدین معنی است که فیس بوک حق ندارد برای هیچ گونه لایو ویدیویی برای شما نوتیفی ارسال کند.

به طور کلی می توانید، این جا از میان گزینه ها برای هر امکانی که در فیس بوک نوتیفی دریافت می کنید این امکان را شخصی سازی کنید. حتی برای فعالیت گروه ها، نیز این امکان وجود دارد اما نکته جالب تری که امروز به آن برخورد  کردم این بود که می توانید نوتیفی های موبایل و دسکتاپ را به طور خاص و ویژه از این طریق برای برخی بخش های این شبکه، تنظیم کنید. البته در روز گذشته به بررسی موضوعی با عنوان خاموش کردن، اجرای اتوماتیک فیلم ها در این شبکه پرداختیم و در ادامه آن  با آموزش متوقف کردن پخش فیلم و یا صدای فیلم در فیس بوک تلاش کردیم تا حدی از مزاحمت های شنیداری در این شبکه بکاهیم که آموزش امروز نیز به گونه ای تکمیل کننده این آموزش بوده است.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی فعال نظیر فیس بوک به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *