شایعه: گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی، تابستان عرضه می‌شود

شایعه: گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی، تابستان عرضه می‌شود
  • 1396/3/27
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در حال توسعه یک گوشی پرچم‎دار جدید است و این مدل با فبلت پرچم‎دار نوت ۷ که در سال گذشته وارد بازار شد و پس از مدت کوتاهی فروش آن خاتمه یافت، جایگزین می‎شود. یک گزارش جدید، نشان می‎دهد که گلکسی نوت ۸ زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت، در مرداد ماه معرفی خواهد شد و تا اواخر تابستان عرضه می‎شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‎تی همراه باشید.

پیش‌تر اعلام شده بود که شرکت سامسونگ، گلکسی نوت ۸ را یک یا دو روز زودتر از برگزاری نمایشگاه IFA برلین معرفی خواهد کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد که این سازنده تصمیم گرفته است تا فبلت پرچم‎دار جدید خود را زودتر از آن معرفی نماید. معرفی زودهنگام گلکسی نوت ۸، به سامسونگ اجازه می‎دهد تا فروش پرچم‏دار جدید خود را پیش از عرضه آیفون ۸ به بازار، آغاز نماید و بدین صورت، این سازنده کره‎ای می‎تواند تعداد بیشتری از گلکسی نوت ۸ را به فروش برساند.

علاوه‌براین، رونمایی از گلکسی نوت ۸ در نیمه آوریل، با معرفی گلکسی نوت ۷ در ۱۶ آگوست در سال گذشته مطابقت دارد. البته پرچم‏دار جدید سامسونگ به‎ هیچ عنوان با مشکلات گلکسی نوت ۷ دست و پنجه نرم نخواهد کرد؛ همان‎طور که احتمالاً می‎دانید، شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا روند نظارت بر تولید گوشی‏های هوشمند جدید خود را سخت‎گیرانه‎تر نماید و گلکسی نوت ۸ از این موضوع مستثنی نخواهد بود. از طرفی، شرکت سامسونگ با عرضه موفق گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ اکتیو نشان داده است که مشکلات گلکسی نوت ۷ برای محصولات جدید خود به هیچ عنوان تکرار نمی‎شود.

شرکت سامسونگ به حدی در این زمینه موفق بوده است که آخرین گزارش‌ها، نشان می‌دهد که حتی یک مدل از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به دلیل افزایش حرارت بیش از حد دمای باتری، منفجر نشده است.

علاوه‌براین گمانه‏زنی‌ها، هم‎چنین مشخص شده است که گلکسی نوت ۸ به یک دوربین دواگنه ۱۳ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود؛ پیش‌تر انتظار می‎رفت که گلکسی اس ۸ پلاس به عنوان نسخه بزرگ‌تر گلکسی اس ۸ با دوربین دوگانه همراه شده است اما شرکت سامسونگ در نهایت از برنامه‎های خود برای توسعه پرچم‎دار ۲۰۱۷اش با دوربین دوگانه صرف‎نظر نمود.

البته گلکسی نوت ۸ اولین محصول سامسونگ با دوربین دوگانه نخواهد بود؛ در شایعات پیشین، ذکر شده است که گلکسی C10 اولین محصول رده‌بالای سامسونگ با دوربین دوگانه است. با این‎حال، می‎توان گلکسی نوت ۸ را اولین گوشی پرچم‎دار سامسونگ با دوربین دوتایی به شمار آورد.

گلکسی نوت ۸، هم‏چنین اولین گوشی پرچم‎دار با تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ کوالکام خواهد بود؛ البته در صورت صحت داشتن شایعات گذشته مبنی بر عرضه گلکسی نوت  ۸ با تراشه پرچم‏دار جدید کوالکام، انتظار می‌رود که چیپ‎ست اسنپدراگون ۸۳۶ تا نیمه تیر ماه معرفی شود.

جزئیات چندانی پیرامون محل جای‌گیری سنسور اثرانگشت گلکسی نوت ۸ وجود ندارد؛ با این‎حال، برخی مدعی هستند که سنسور تشخیص اثرانگشت با نمایشگر ادغام می‌شود. البته شرکت سامسونگ، اعلام کرده است که چنین نخواهد شد زیرا امنیت این سنسورها چندان بالا نیست؛ به همین جهت، نوت ۸ مانند گلکسی اس ۸ به یک حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی مجهز خواهد شد. با این‎حال، باید اشاره کرد که طراحی سنسور اثرانگشت تغییر یافته و دایره‎ای شکل است. علاوه‌براین سنسور تشخیص اثرانگشت به زیر دوربین دوگانه منتثل شده است تا استفاده از آن‌ راحت‌تر باشد.

گلکسی نوت ۸ براساس شایعات با یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی بدون حاشیه Infinity Display همراه خواهد بود و نسبت ابعاد آن ۲ به ۱ است. علاوه‎براین، این مدل از یک باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. برخلاف شایعات گذشته، رزولوشن نمایشگر Quad HD + خواهد بود؛ این در حالی است که برخی ادعا می‌کنند گلکسی نوت ۸ به یک نمایشگر با رزولوشن ۴K مجهز می‎شود. با توجه به ظرفیت پایین باتری، احتمال عرضه گلکسی نوت ۸ با نمایشگر ۴K بسیار ضعیف است!

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *