آموزش Touch-Friendly تر کردن مرورگر Chrome برای Microsoft Surface

آموزش  Touch-Friendly تر کردن مرورگر  Chrome برای Microsoft Surface
  • 1396/3/30
  • زهرا معبودی
  • 0

با توجه به اینکه دنیای تکنولوژی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری هر دو در حال کشیده شدن به سمت ابزارهای همراه هستند، جای تعجب دارد که هنوز با گذشت زمان بسیار، مرورگر گوگل کروم، بر روی سیستم های دسکتاپ و لپ تاپ حکومت می کند. از طرفی با وجود اینکه این مرورگر فوق العاده بر روی دستگاه های اندرویدی نیز آزمایش خود را به خوبی پس داده و طرفداران زیادی دارد در عین حال متاسفانه نتوانسته بر روی سرفیس های مایکروسافت خودی نشان دهد. از آن جا که برخی قابلیت های تاچ و لمسی برای این مرورگر هنوز تقویت نشده است، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که اگر از کاربران سرفیس هستید، به کمک قابلیت هایی که به شما یاد می دهیم، مرورگر گوگل کروم خود را تاچ فرندلی تر کنید.

گام اول: حالت تبلت سرفیس را فعال کنید

خب این واضح  است که برای این کار باید حالت تبلتی سرفیس را فعال کنید، و ضروری است که این موضوع را یاد آوری کنیم چرا که بسیاری از کاربران تنها از حالت دسکتاپ این دیوایس استفاده می کنند و نمی توان به آن ها ایراد گرفت که چرا این کار را می کنند و هرگز تمایلی ندارند حتی حالت تبلت آن را تست کنند. این دیوایس چنان تکامل پیدا کرده که شما می توانید از آن به عنوان تبلت هم استفاده کنید و هم آن را با موس کنترل کنید.

دقت کنید که شما اگر بخواهید این تست را روی حالت دسکتاپ انجام دهید نمی توانید تا انتها به هدف نهایی این متن برسید چرا که با تغییر حالت از حالت دسکتاپ به حالت تبلت، برخی از اپلیکیشن ها نظیر همین مرورگر گوگل کروم تغییر رابط کاربری می دهند و عملکردشان متفاوت از هم خواهد شد. کافی است که وقت بگذارید و این دو مود را با هم مقایسه کنید. پس هرگز به خیال اینکه شما از یک دیوایس و یک اپلیکیشن استفاده می کنید این گام ابتدایی و اساسی را سر سری و دست کم نگیرید.

برای اینکه حالت تبلت را فعال کنید، کافی است که با سوایپ به سمت راست،  Action Center را باز کنید. حالت تبلت همان طور که فلش در تصویر بالا اشاره می کند با عنوان Tablet Mode مشخص شده است. در این حالت باید سه دکمه را مشاهده کنید که آن سه عبارتند از، دکمه ویندوز، دکمه برگشت به عقب و کورتانا ( تصویر اول )

گام دوم: به کیبرد مجازی تغییر وضعیت دهید

هر چند شما می توانید از قلم مجازی استفاده کنید و آدرس ها  و حتی عبارت هایی که می خواهید جستجو کنید را بنویسید اما ممکن است اشتباهی رخ دهد بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از خطای بیشتر و تسریع در عملکرد کیبرد مجازی را هم فعال کنید.

فعال کردن کیبرد مجازی هم کاری آسان است. بدین منظور کافی است که در یک کادر و یا باکس که باید چیزی نوشته شود، ضربه بزنید تا ابزار ورودی متن که به صورت پیش فرض ارائه شده بالا بیاید. اگر برای شما ابزار تشخیص دست خط ارائه شد که معمولا اینگونه است کافی است بر روی دکمه خودکار ضربه بزنید. این گزینه در سمت راست و در پایین پنجره قرار دارد. بدین صورت می توانید حالت های مختلف کیبرد را مشاهده کنید که مطابق زیر به شما نمایش می دهد:

در این حالت می توانید حالت استاندارد کیبرد و کیبرد تقسیم پذیر را انتخاب کنید. عموما چون سرفیس ها بزرگ مانیتور هستند حالت اسپلیت یا تقسیم بندی شده که دومین گزینه از سمت چپ است انتخاب می شود. حالا این به شما و تصمیم شما بر می گردد.

مورد مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به کیبرد برگردید، و به گام بعدی برویم

گام سوم: همراه با مرورگر

قرار شد تکست و یا همان متن و فعال کردن کیبرد مجازی را روی مرورگر انجام دهیم. وقتی که این کار را انجام دادید، در پنجره گوگل کروم و در بخش آدرس بار عبارت chrome://flags را بنویسید.

با این کار صفحه ای مملو از تنظیمات به شما نمایش داده می شود که می توانید آن را در تصویر بالا مشاهده کنید. باید پاره ای از تنظیمات در این صفحه صورت بگیرد تا مرورگر تاچ فرندلی تر شود.

Scroll prediction: با فعال کردن این گزینه می توانید بخش های از صفحه را که نمایش داده نشده اند را با سرعت بیشتری به نمایش گذاشت. این موضوع برای زمانی عملی است که بخواهید به صورت تاچ از مرورگر استفاده کنید.

Touch initiated drag and drop: برای اینکه از درگ و دراپ برای انتقال دیتاها استفاده کنید باید این گزینه را فعال کنید تا بجای اینکه بخواهید از ماوس استفاده کنید، راحت تر عملیات کشیدن و انداختن دیتاها را انجام دهید. این گزینه برای آپلود کردن تصاویر به عنوان مثال کاربرد دارد.

Scroll Anchoring: این گزینه برای صفحاتی که به آهستگی باز  و لود می شوند کاربرد خوبی دارد چرا که کمک می کند المان های صفحه نظیر تصاویر به خوبی باز شوند.

دقت کنید که این آموزش صرفا برای کاربرانی مفید خواهد بود که از گوگل کروم ورژن ۵۹ استفاده می کنند چرا که برخی از این تنظیمات در نسخه های اولیه تر و قدیمی تر وجود ندارد البته ممکن است در نسخه های بعدی این گزینه ها نیز دستخوش تغییراتی شوند که البته اگر کمی با زبان انگلیسی و اصطلاحات مرورگرها آشنایی پیدا کتید می توانید به راحتی با دنبال کردن مسیر فلگ ها در مرورگر ( همین مسیری که برای پیدا کردن صفحه تنظیمات تکمیلی تا به اینجا دنبال کردیم ) می توانید قابلیت های دیگر را مشاهده کرده و تنظیم کنید.

بدین صورت شما می توانید حالا مرورگر کروم خود را تاچ فرندلی تر کرده و از لذت وب گردی در دنیای مجازی با این مرورگر در حالت تبلت بیشتر بهره ببرید. در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *