چگونه برای ایمیل در جیمیل تایید ارسال دریافت کنیم؟

چگونه برای ایمیل در جیمیل تایید ارسال دریافت کنیم؟
  • 1396/4/3
  • زهرا معبودی
  • 2

در بسیاری از اوقات، شما می توانید برای اپلیکیشن پیام رسان گوشی و حتی نرم افزارهایی مثل واتس اپ و تلگرام این خاصیت را تنظیم کنید که زمانی که پیام تان به دوست تان رسید، و او پیام را مشاهده کرد، با یک تیک اضافی در کنار پیام، متوجه این امر شوید. البته نمی گوییم که این ویژگی صد در صد خوب یا بد است چرا که بسته به شرایط و البته افرادی که با آن ها در تماس هستید این ویژگی اهمیت پیدا می کند. به همین مقدار که برخی پیام ها حساس اند برخی ایمیل ها هم حساس اند. اما به طور پیش فرض امکانی برای این وجود ندارد که بفهمید که آیا ایمیل تان به مخاطب رسید یا حتی مخاطب ایمیل شما را باز کرده است یا نه. اما اگر از کاربران گوگل کروم باشید، حالا افزونه ای برای این منظور ساخته شده که می توانید از آن روی جیمیل استفاده کنید.

امروز گویا آی تی این افزونه را معرفی می کند و به شما یاد می دهد که چگونه آن را فعال کنید. با ما همراه باشید.

ابتدای امر، از طریق صفحه افزونه ها، DoubleTick را بر روی مرورگر گوگل کروم نصب کنید. بدین منظور لازم است که ابتدا، وارد مرورگر گوگل کروم شوید و در یکی از تب های مرورگر، وارد جیمیل خود شوید. در ادامه این مقاله را در تب دیگری باز کرده و روی لینک انتهای پست کلیک کنید تا مراحل نصب روی مرورگر و البته جیمیل شروع شود.

بعد از اینکه افزونه روی مرورگر تان نصب شد می توانید از آن لحظه به بعد، ایمیل هایی را که می فرستید رد یابی کنید. در واقع وقتی که شما شروع می کنید تا یک ایمیل بنویسید  DoubleTick فعال می شود.

اگر می خواهید امکان ردیابی ایمیل را برای مخاطب مورد نظرتان در ایمیلی که می نویسید حدف کنید، کافی است روی ضربدر قرمز رنگ کلیک کنید تا این امکان برداشته شود یا اینکه قطعه جمعه آخر را بردارید.

به محض اینکه ایمیل مورد نظر را ارسال کردید، در صورتی که ایمیل با موفقیت به اینباکس فرد مقابل برسد، دو تیک خاکستری در کنار آن باقی خواهد ماند.

زمانی که ایمیل مورد نظر توسط کاربر و یا دوست شما، مطالعه شود، دقیقا همان زمانی که ایمیل را باز می کند، در سیستم ثبت می شود که فرد ایمیل را در چه زمانی مطالعه کرده است. بدین صورت تیک های خاکستری سبز رنگ می شوند ( ممکن است این رنگ در بروز رسانی ها تغییر کند ).

اما وقتی که شما بخواهید از تایم دریافت پیام اطلاع پیدا کنید، کافی است که ماوس خود را روی تیک ها قرار دهید، بدین صورت زمان مورد نظر مشخص می شود. حتی اگر کاربر چندین بار ایمیل را باز کند و ببندد باز هم در سیستم دفعات و زمان های مشاهده ایمیل ثبت می شود.

از طرفی وقتی که کاربر ایمیل را باز می کند، یک نوتیفی برای شما ارسال می شود که در صورتی که آنلاین باشید و پنل جیمیل تان باز باشد، می توانید آن را در سمت راست و پایین نزدیک تاریخ در مرورگر آن را مشاهده کنید.

حالا تصور کنید که چندین نفر مخاطب یک ایمیل شما هستند، مثلا شما یک ایمیل را برای چند مخاطب ارسال کرده اید. در چنین شرایطی DoubleTick بدین صورت عمل می کند که تا زمانی که تمام مخاطبین ایمیل را نخوانده اند به صورت کامل تیک ها از خاکستری به سبز تبدیل نمی شوند بلکه تنها یک تیک آن سبز رنگ می شود. اگر ایمیل را باز کنید یا روی تیک ها ماوس خود را نگهدارید، می توانید مشاهده کنید که ایمیل به چند نفر ارسال کرده اید و چند نفر هم آن را باز کرده اند.

نکته های تکمیلی

توجه داشته باشید که فردی که ایمیل را دریافت می کند، به هیچ عنوان از کاری که شما با جیمیل انجام داده اید متوجه نخواهد شد یعنی او هرگز نخواهد فهمید که شما می توانید امکان باز کردن ایمیل اش را ردیابی کنید. بدین منظور می توانید به طور محرمانه این قابلیت را برای خود داشته باشید.

از طرفی اینکه مخاطب شما از چه نوع سرویسی برای ایمیل استفاده می کند هم اهمیت پیدا می کند. مثلا اگر کاربران از یاهو استفاده می کنند، نمی توانید از طریق این افزونه او را ردیابی کنید اما کاربران جیمیلی به راحتی توسط این افزونه قابل رویت هستند.

sent-and-seen-status-for-gmail

نکته دیگر اینکه لازم نیست که فرد افزونه DoubleTick را روی مرورگر خود نصب کرده باشد، چرا که این سرویس کاملا محرمانه و از سوی شما کنترل می شود.

همچنین اگر شما اکانت های مختلفی داشته باشید، می توانید این افزونه را برای تک تک آن ها تنظیم کنید و حتی در بخش آپشن های افزونه آن را کاملا شخصی سازی کنید.

برای اینکه این افزونه را حذف کنید و یا آن را غیر فعال کنید می توانید به طور دستی قطعه نوشته شده در انتهای ایمیل را حذف کنید یا اینکه از طریق آپشن های تنظیمات در مرورگر گوگل کروم به بخش افزونه ها بروید و از آن جا، افزونه را غیرفعال کنید یا اینکه آن را کاملا حذف کنید. زمانی که افزونه را غیر فعال می کنید، می توانید بعدا هر زمان که بخواهید با کلیک کردن بر روی یک دکمه آن را سریعا راه اندازی و فعال کنید اما اگر به طور کلی از استفاده از این افزونه پشیمان شده اید می توانید آن را حذف کنید.

از مزیت های این افزونه این است که سبک وزن بوده و البته رایگان نیز می باشد.

در این باره آیا تا کنون در سرویس های ایمیلی که استفاده کرده اید، چنین تجربه ای داشته اید که بتوانید افراد مخاطب را ردیابی کنید؟ در این باره نظرات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید

برای نصب افزونه DoubleTick بر روی مرورگر گوگل کروم کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *