عواقب خطرناک پزشکی قرارگیری گوشی در جیب شلوار

عواقب خطرناک پزشکی قرارگیری گوشی در جیب شلوار
  • 1396/4/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

متخصص کلیه و مجارى ادرارى و مسئول کلینیک نابارورى مردان پژوهشگاه ابن سینا دکتر ناصر امیر جنتى؛ با اشاره به پیامدهای منفی تلفن همراه و اینترنت واى فاى در نابارورى مردان گفت: در پژوهش های انجام شده به اثبات رسیده است که بهره گیری از تلفن همراه و اینترنت وایرلس تاثیر منفى زیادی در دستگاه تولیدمثل مردان خواهد داشت.

گویا آی تی – متخصص کلیه و مجارى ادرارى و مسئول کلینیک نابارورى مردان پژوهشگاه ابن سینا دکتر ناصر امیر جنتى؛ با اشاره به پیامدهای منفی تلفن همراه و اینترنت واى فاى در نابارورى مردان گفت: در پژوهش های انجام شده به اثبات رسیده است که بهره گیری از تلفن همراه و اینترنت وایرلس تاثیر منفى زیادی در دستگاه تولیدمثل مردان خواهد داشت.وى در ادامه گفت: امواج تلفن همراه و واى فاى موجب کاهش یافتن سلول هاى جنسى در مردان می شود و با ایجاد تغییر در پارامترهاى مهم و کارآمد دیگرى در بارورى مثل درصد سلول هاى جنسى و صورت ظاهری آن‌ها خطر ناباروری را به حد زیادی بالا می برد.
مسئول کلینیک نابارورى مردان کلینیک ابن سینا با اشاره به استفاده از تلفن همراه و فضای مجازی که امروز بسیاری از افراد را درگیر خود نموده است، اعلام کرد: کاربرانی که در روز بیش از یک ساعت با تلفن همراه کار میکنند بیش از سایر کاربران در برابر خطر نابارورى قرار دارند.

حسرت فرزند با گوشى موبایل در جیب شلوار
پیشنهاد دکتر جنتى به مردان متاهل اینگونه بود که آقایانى که ازدواج کرده اند و تصمیم دارند دارای فرزند شوند یا کسانی که به تشخیص پزشک در مرز خطر نابارورى قرار گرفته اند درباره میزان بکارگیری گوشى تلفن همراه هوشیار بوده تا این موضوع باعث بروز نابارورى در آن‌ها نشوند.
جنتى پیشنهاد کرد که آقایان از قرار دادن گوشى تلفن همراه در جیب شلوار خودداری نمایند، گفت: پیشنهاد می گردد که آقایان گوشى موبایل را بالاتر از کمر قرار بدهند و حتی بجای جیب شلوار بهتر است از جیب پیراهن استفاده شود یا گوشى را در کیف دستى قرار دهند.

تلفن بى سیم ممنوع
مسئول کلینیک نابارورى مردان کلینیک ابن سینا تاکید نمود: در زمان شارژ کردن تلفن همراه به هیچ وجه مکالمه انجام نگیرد زیرا شدت امواج در حالت شارژ بسیار زیاد بوده و خطرات به نسبت بیشتری را به دنبال دارد.
دکتر جنتی با اشاره به مضرات تلفن هاى بى سیم و پیامدهای مخرب آن‌ها در نابارورى اعلام کرد: بهتر است در منزل یا محیط کار نیز تلفن هاى ثابت سیم دار جایگزین تلفن هاى بى سیم شوند به این دلیل که این تلفن های بی سیم شبیه تلفن همراه در باروری مردان تاثیر منفی دارند.
موبایل ساعت زنگ دار خطرناک در اتاق خواب
بسیارى از افراد از تلفن همراهشان به عنوان ساعت زنگ دار استفاده مى نمایند، جنتى در این مورد نیز افزود: امواج الکترومغناطیس ساطع شده از تلفن همراه و مودم وایرلس خطرات زیادى براى تندرسی کاربران دارد و خطر نابارورى به همراه خواهد داشت و به کارگیری از آن بر بالای سر در رختخواب خطر زیادی برای تندرستی بدن دارد.
مسئول کلینیک نابارورى مردان کلینیک ابن سینا در ادامه توصیه کرد: در اتاق خواب موبایل و مودم اینترنت واى فاى را در حالت خاموش قرار دهید و از ساعت زنگ دار ساده برای بیدار شدن بهره ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *