فروش ۵۶ هزار خودرو رنو در ایران طی ۵ ماه

فروش ۵۶ هزار خودرو رنو در ایران طی ۵ ماه
  • 1396/4/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در ۵ ماهه اول سال جاری میلادی فروش محصول شرکت رنو فرانسه در ایران با رشد ۱۲۱ درصدی رسید یعنی این میزان فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۶۳۱۷ دستگاه می باشد.
به گفته کپانی تولید کننده خودرو رنو فرانسه در پنجمین ماه سال جاری میلادی ۱۱۲۴۴ دستگاه از محصولات تولید شده خود را به بازار ایران عرضه کرده است.

گویا آی تی – در این ماه فروش رنو فرانسه به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل میلادی یعنی می ۲۰۱۶ دارای رشد ۵۲ درصدی بوده است. در می سال ۲۰۱۶ کمپانی رنو بیش از ۷۳۸۴ دستگاه از محصولات خود را به بازار ایران عرضه کرده بود.
بر اساس آمار منتشر شده مجموع فروش رنو به ایران در ۵ ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال پیش دارای رشد ۱۲۱ درصدی بوده و به ۵۶۳۱۷ دستگاه رسیده است. فروش رنو به ایران در ماه های ژانویه تا می۲۰۱۶ ، ۲۵۴۷۴ دستگاه اعلام شده بود.
طبق جزئیات رسیده از این گزارش فروش رنو به ایران در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن دارای رشد ۱۱۰ درصدی بوده و به ۱۰۸۵۳۶ دستگاه رسیده است.
در شرایط کنونی کشور ما که اجرایی شدن برجام هنوز موفق نشده است تبادلات بانکی ایران با کشورهای دیگر را به حالت عادی بازگرداند و چرخ سازندگی داخلی ما را به حرکت درآورد فروش شرکت خودروسازی رنو فرانسه به ایران رشد قابل توجهی داشته است.
در سال ۲۰۱۵ رنو بالغ بر ۵۱۵۰۰، در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ بالغ‌ بر ۳۹هزار و ۶۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.
در ۵ ماهه نخست ۲۰۱۷ فروش کل شرکت رنو بالغ بر ۱٫۵ میلیون دستگاه اعلام شده است که سهم ایران از این رقم ۳٫۷ درصد محاسبه گردیده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *