معایب برلیانس h320 ؛ چرا نباید خودروی برلیانس H230 را خرید؟

معایب برلیانس h320 ؛ چرا نباید خودروی برلیانس H230 را خرید؟
  • 1396/4/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

برلیانس H230 به عنوان خودرویی چینی که در یکی از قطب های خودروسازی ایران مونتاژ می‌شود، رونمایی گردید ولی اخیرا این برند قصد دارد تا مونتاژ همه‌ی برلیانس‌ها را به شرکتی ثالث در ایران واگذار کند. در این مطلب به بررسی مشکلات و معایب برلیانس h320 می پردازیم.

گویا آی تی – اگر چه برلیانس H230 از جهاتی یک خودروی خوب و ارزان قیمت به حساب می‌آید، اما چندان بی عیب و نقص نیست. خودروی H230 در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک سدان کوچک در گروه خودروسازی برلیانس تولید شده و در آوریل ۲۰۱۲ در نمایشگاه شانگهای به نمایش عمومی گذاشته شد. مدل هاچبک این خودرو در سال ۲۰۱۳ تولید شد و با استقبال نسبتا قابل قبولی روبرو شد.
از آنجا که خودروسازان ایرانی در رده‌ی خودروهای کمتر از ۴۰ میلیون، چند مدل قدیمی را برای انتخاب در اختیار خریداران قرار داده‌اند، لذا در بازار این خوردوها نگاه ویژه‌ای به برلیانس H230 می‌شد. اما این خودرو معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی مشکلات و معایب برلیانس h320 خواهیم پرداخت.

گیربکس اتوماتیک

 

اگر چه شرکت تولید کنند ادعا می‌کند گیربکس AMT این خودرو از محصولات شرکت GETRAG آلمان است، ولی مالکان از ناهماهنگی موتور و گیربگس در مدل اتوماتیک شکایت دارند. البته عدم عملکرد مناسب H230 با گیرکس اتومات دور از انتظار نیست، زیرا ۱۰۲ اسب ‌بخار قدرت گزینه‌ی مناسبی برای خودروهای دنده اتوماتیک نبوده و گیربکس دستی برای این خودرو عمکرد بهتری خواهد داشت.

 

شتاب

اگر چه شتاب مدل دستی برلیانس H230 تا حدی قابل قبول است اما شتاب مدل اتوماتیک این خودرو اصلا رضایت بخش نیست. هنگامی که پدال گاز را فشار می‌دهید، عملکرد خودرو سنگین بوده و کشش مناسبی ندارد، بطور کلی مدل دنده دستی برلیانس عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارد.

 

چرا نباید خودروی برلیانس H230 را خرید

دید کم

 

همانند سمند، راننده در برلیانس H230 نیز دید مکفی و مناسب نخواهد داشت. طراحی ستونهای این خودرو باعث کور شدن دید راننده می‌شود، همچنین برای داشتن دید کافی از عقب خودرو باید دوربین نصب شود. بنابراین هنگام رانندگی با این خودرو باید سر خود را زیاد تکان دهید که ممکن است باعث گردن درد نیز بشود.

 

 

اندازه لاستیک‌ ها

طراحی ظاهری برلیانس H230 در بازار خودروهای ارزان قیمت، جدید و زیبا محسوب می‌شود، ولی نمای جانبی این خودرو به خوبی مابقی ظاهر خودرو نیست زیرا سایز لاستیک‌های در نظر گرفته شده نسبت به فرم کلی بدنه بسیار کوچکتر بوده و این مسئله در ظاهر خودرو تاثیر منفی گذاشته است.

 

کیفیت مواد بکار رفته در برلیانس h320

 

از دیگر معایب برلیانس h320 می توان به مواد بکار رفته در داخل این خودرو که از پلاستیک بی کیفیت است اشاره کرد، البته این مشکل را در اکثر خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان بازار می‌توان دید، بنابراین وجود این ضعف در برلیانس H230 قابل تحمل‌تر خواهد بود. در کل کیفیت اتاق تا اندازه‌ای پایین است که اصلا قابلیت رقابت با رقبا نیست.

 

 

برلیانس H230 با تمام مشکلاتی که دارد در بازار فعلی ایران یک محصول جدید و خوب محسوب می‌شود که در مقایسه با رقبا بهتر ظاهر شده است. البته این جای تاسف دارد که مالکان با پرداخت ۴۰ میلیون تومان باید سوار یک چنین خودرویی شوند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *