پرفروش‌ترین خودروها در کشورهای مختلف جهان

پرفروش‌ترین خودروها در کشورهای مختلف جهان
  • 1396/5/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

عنوان پرفروش‌ترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۶ نصیب فولکس واگن شد. این خودروساز با پشت سر گذاشتن تویوتا توانست خود را در صدر جدول پرفروش‌ترین خودروسازهای جهان قرار دهد. این در حالی است که در همین سال ۲۰۱۶ این تویوتا بوده که در ۴۹ کشور جهان عنوان پرفروش‌ترین خودروساز را به خود اختصاص داده است.

گویا آی تی – بر طبق داده‌های فروش سال ۲۰۱۶، تویوتا توانسته است در کلیدی‌ترین و با اهمیت‌ترین بازارهای جهانی همچون آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا بیش‌ترین فروش را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این، تویوتا در آنگولا، تانزانیا، استرالیا، اوگاندا، کاستاریکا، سنگاپور و اندونزی نیز پرفروش‌ترین خودروساز بوده است.
بر طبق همین معیار، فولکس واگن پس از تویوتا قرار دارد و در ۱۴ کشور جهان بیش‌ترین فروش را به خود اختصاص داده است. این کشورها عموماً کشورهای اروپایی هستند، مانند سوئیس، آلمان، بلاروس، هلند، بلژیک، سوئد و کرواسی.

پس از فولکس واگن، این خودروساز فورد است که رده‌ی سوم را به خود اختصاص داده است. فورد بیش‌ترین فروش را در ۸ کشور، از جمله آمریکا، نیوزیلند و کانادا، داشته است. رنو و اشکودا هر کدام در ۶ کشور و داچیا و فیات نیز هر کدام در ۵ کشور، بیش‌ترین فروش را داشته‌اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *