دارا خسروشاهی، مدیر جدید اوبر، کیست؟

دارا خسروشاهی، مدیر جدید اوبر، کیست؟
  • 1396/6/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دارا خسروشاهی مدیر عامل جدید کمپانی اوبر شد. او، که در طی ۱۲ سال گذشته مدیر اکسپدیا (Expedia) یکی از بزرگ ترین کمپانی های مسافرت آنلاین جهان بوده است، در هفتم خرداد سال ۱۳۴۸ در تهران و در خانواده ای ثروتمند به دنیا آمد. خانواده ی او، که صاحب چند کارخانه ی داروسازی مانند «تولی پرس» و «تولید دارو» بودند، بعد از انقلاب به آمریکا مهاجرت کردند و به این ترتیب دارا خسروشاهی در آمریکا بزرگ شد.

گویا آی تی – دارا در سال ۱۹۹۱ توانست از دانشگاه براون آمریکا در کارشناسی مهندسی برق فارغ التحصیل شود. از سال ۹۱ تا ۹۸ در شرکت آلن و کمپانی مشغول بود. در سه سال آخر، یعنی سال های ۹۵ تا ۹۸، دارا خسروشاهی مدیر این شرکت بود.
نکته ی جالب دیگر در مورد خسروشاهی این است که او چند سال مدیریت IAC یعنی غول رسانه ای و اینترنتی آمریکا را بر عهده داشت. دست آخر هدایت شرکت اکسپدیا را در سال ۲۰۰۳ بر عهده گرفت.
در دوره ای که اکسپدیا تحت هدایت خسروشاهی بود، عملکرد بسیار خوبی داشت. درآمد سالانه ی اکسپدیا از ۲٫۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵ به ۸٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسید که پیشرفت قابل توجهی است. علاوه بر موارد گفته شده، دارا خسروشاهی عضو هیئت مدیره ی کمپانی بزرگ نیویورک تایمز نیز است.
با این احوال، باید منتظر ماند و دید خسروشاهی چگونه می تواند اوبر را از بحران درآورد؟!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *