آموزش شخصی سازی نوتیفی ها برای مخاطبین در تلگرام

آموزش شخصی سازی نوتیفی ها برای مخاطبین در تلگرام
  • 1396/6/23
  • زهرا معبودی
  • 0

قطعا برای شما هم پیش آمده که منتظر پیام یکی از دوستان خود در تلگرام باشید و در این انتظار بارها صدای نوتیفی پیام در این شبکه را بشنوید، و با مراجعه به گوشی متوجه شوید که نوتیفی مربوط به شخص دیگری بوده است. این اتفاق بارها برای من رخ می داد تا این که خوشبختانه چند ماه پیش متوجه شدم که تلگرام طی یک بروز رسانی این امکان را به من داده تا صدای نوتیفی ها را برای هر کاربر آن طور که دوست دارم، تنظیم کنم.

حقیقت امر با وجود ۸۵ درصد عضویت ایرانی ها در تلگرام، چنین چیزی برای من و امثال شما کاملا ضرورت دارد چرا که کمتر کسی از دوستان مان وجود دارند که در این شبکه حضور ندارند. پس برای مدیریت بهتر اعضای تلگرام بهتر است که تنظیمات نوتیفی برای آنان به طور کاملا خاص انجام شود.

گویا آی تی در این مقاله قصد دارد روش تنظیمات نوتیفی به صورت خاص را در اختیارتان قرار دهد.

برای اینکه این تنظیمات و آموزش های ما را از یاد نبرید بهتر است گام به گام با این آموزش تلگرام خود را مورد تغییر و تنظیم قرار دهید. پس وارد تلگرام شوید و ادامه ماجرا :

شخصی سازی نوتیفی در تلگرام

کاربری را که قصد دارید، برای او صدای نوتیفی های دریافتی اعم از وویس کال، و مسیج ها را شخصی سازی کنید از میان لیست مخاطبین انتخاب کنید و وارد بخش چت با وی شوید.

در قسمت چت، روی عکس پروفایل دوست مورد نظر ضربه بزنید تا آپشن های بعدی در اختیارتان قرار بگیرد.

 

در این بخش می توانید اطلاعاتی مثل شماره موبایل، آی دی و نام و حتی بیوی فرد مقابل را مشاهده کنید. آموزش افزودن Bio یا معرفی در تلگرام را پیش از این در همین سایت به شما یاد دادیم.

در میان گزینه هایی که در بالا مشاهده می کنید Notifications چیزی است که می توانیم با تنظیمات آن به هدف خود برسیم. در حالت معمولی این بخش به صورت OFF یا خاموش تنظیم شده است. روی آن را لمس کنید تا جزییات به صورت زیر ارائه گردد:

شخصی سازی نوتیفی در تلگرام

در این بخش می توانید ۵ کار روی نوتیفی های خود انجام دهید:

  • فعال کردن قابلیت Notifications
  • بی صدا کردن نوتیفی ها به مدت ۱ ساعت
  • بی صدا کردن نوتیفی ها به مدت ۲ روز
  • شخصی سازی و ورود به تنظیمات بیشتر
  • خاموش کردن نوتیفی ها

چیزی که مد نظر ماست این است که Customize را برای شخصی سازی لمس کنیم و وارد بخش ریز جزییات قابل تنظیم آن شویم. Customize به شما امکان می دهد که انواع نوتیفی های صوتی و نوری و تصویری مثل چراغ ال ای دی، پاپ آپ، صدای تماس تلگرام و مسیج ها در چت را تنظیم کنید.

پس با لمس این گزینه می توان وارد تنظیمات آن به صورت زیر شد:

شخصی سازی نوتیفی در تلگرام

در عکس بالا به کادر نگاه کنید. ما برای شروع و فعال سازی اپشن های بعدی نیاز داریم تا این قابلیت را فعال کنیم. پس تیک کنار آن را می گذاریم و آپشن های زیر آن را سریع فعال شده مشاهده می کنیم که این موضوع به صورت زیر می باشد:

شخصی سازی نوتیفی در تلگرام

اولین بخش که عمومی یا General است، به شما کمک می کند تنظیمات عمومی را روی تلگرام اعمال کنید. از جمله این تنظیمات می توان به بخش sound اشاره کرد که یک زنگ هشدار برای مسیج ها را برای تان شخصی سازی می کند. این بخش در حالت نورمال به صورت پیش فرض تنظیم شده که برای تغییر لازم است روی Default لمس کنید و زنگ مورد نظر خود را برای ان تنظیم کنید.  در گزینه بعد، می توانید حالت ویبره را برای تلگرام و کاربر مورد نظر تعیین کنید. حتی می توان بدون اینکه برای تلگرام خود، زنگ تعیین کنید، ویبره را تنظیم کنید.

شخصی سازی نوتیفی در تلگرام

بخش بعدی مربوط به تنظیمات پاپ آپ است که می توانید آن را فعال کنید تا هنگام دریافت تماس صوتی و یا متنی، یک باکس پاپ آپ بر روی گوشی تان نمایش داده شود.

اما وویس کال ها بخش مهمی از تلگرام هستند که مدتی است رواج پیدا کرده اند. می توانید در این بخش صدای زنگ تماس دریافتی کاربران و ویبره را به طور همزمان یا به صورت اختصاصی تنظیم کنید.

شخصی سازی نوتیفی در تلگرام

در انتها چراغ ال ای دی نیز وجود دارد که می توانید مشخص کنید که هنگام ارسال پیام توسط دوستان خاص شما، چه رنگی برای چراغ چشمک زن گوشی تان تنظیم شود. اگر نخواهید این بخش را تنظیم کنید اسلاید جلوی color را بکشید تا قابلیت پخش نور متوقف شود.

به این صورت می توانید با صدای نوتیفی زنگ ها بفهمید که پیام چه کسی در انتظار شما است و لزوم مراجعه به گوشی را تشخیص دهید.

این تنظیمات برای نسخه های اندرویدی و ios گوشی ها فراهم است اما کاربران نسخه دسکتاپ تلگرام هنوز از این فرصت مفید بهره مند نشده اند و باید منتظر بروز رسانی های تلگرام بود.

آیا شما نیز مثل من ضرورت این تنظیمات را احساس می کردید؟ در این مورد تجربیات و نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *