مقایسه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ، ال‌جی و سونی با پرچمداران نیمه اول ۲۰۱۷ (قسمت دوم)

مقایسه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ، ال‌جی و سونی با پرچمداران نیمه اول ۲۰۱۷ (قسمت دوم)
  • 1396/6/31
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ، ال‌جی و سونی به‌تازگی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرده‌اند. اما این محصولات، چه تفاوتی با پرچمداران نیمه اول ۲۰۱۷ دارد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

الجی وی ۳۰

گوشی ال‌جی V30 از قابلیت‌های ویدئویی قدرتمندی بهره می‌برد که آن را به پیشرفته‌ترین گوشی در زمینه تصویربرداری با گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند. دوربین دوگانه این گوشی مجهز به لنز F1.6 با لنز شیشه‌ای است که باعث می‌شود تصویری شفاف‌تر و با رنگ‌های متنوع‌تری شاهد باشیم. حالت Cine Video به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ آموزشی در زمینه تصویربرداری بتوانند تصاویری شبیه فیلم‌های سینمایی ضبط کنند. دوربین اصلی در پشت گوشی V30 با دیافراگم F1.6 باعث می‌شود دوربین نور بیشتری دریافت کرده و تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کند. این دوربین به لنز شفاف Crystal Clear نیز مجهز بوده و می‌تواند رنگ‌های دقیق‌تر و تصاویر واضح‌تری نسبت به لنز‌های پلاستیکی ثبت کند. امری که باعث می‌شود گوشی V30 تبدیل به بهترین گوشی برای تصویربرداری شود. دوربین دوم گوشی V30 از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌عریض بهره می‌برد و میزان اعوجاج تصویر در حاشیه‌های آن به نسبت مدل V20 تا دو سوم کاهش پیدا کرده است.

گوشی ال‌جی V30 از قابلیت LG-Cine Log پشتیبانی می‌کند. این قابلیت باعث می‌شود بتوانید خلاقیت بیشتری در هنگام تصویربرداری به خرج دهید. قابلیت LG-Cine Log با وجود تصویربرداری بسیار عریض و طیف رنگی متنوع، فیلم‌هایی با جزئیات بسیار زیاد ضبط می‌کند. همچنین این قابلیت اجازه می‌دهد با استفاده از  منحنی گاما دست کاربر در هنگام فیلم‌برداری بیشتر باز بوده و بتواند تصویری که می‌خواهد بعد از فیلم‌برداری مشاهده کند را تنظیم کند.

لقابلیت عکس‌برداری گوشی V30 بسیار پیشرفته‌تر از قبل شده است. حالت‌های تنظیم دستی دوربین این گوشی با وجود قابلیت Graphy به سطح جدیدی رسیده‌اند. با این ویژگی هر کس که علاقمند به عکاسی است می‌تواند تنها با انتخاب منظره و فشار دادن کلید شاتر یک عکس بسیار باکیفیت ثبت کند. در این قابلیت که در بخش تنظیمات دستی قرار دارد، کاربران می‌توانند عکس‌های حرفه‌ای موجود در گالری Graphy را نگاه کرده  و با انتخاب تصویر مورد علاقه ، ویژگی‌های آن تصویر مثل میزان روشنایی تصویر، سرعت شاتر، گشودگی لنز و ISO را روی تصویری که می‌خواهند بگیرند اعمال کنند.

ال‌جی V30 توانسته نمایشگر OLED FullVision خود را در یک بدنه بسیار جمع و جور، باریک و سبک قرار دهد. حتی با وجود سایز ۶ اینچی نمایشگر ۱۸:۹ OLED FullVision گوشی ال‌جی V30 ، ۸ میلی‌متر کوتاه‌تر و ۳ میلی‌متر باریک‌تر از مدل قبلی خود است و به همین خاطر راحت‌تر در دست قرار می‌گیرد. این گوشی تنها ۷٫۳ میلی‌متر ضخامت داشته و با وزن ۱۵۸ گرمی‌ خود به عنوان سبک‌ترین گوشی میان مدل‌های ۶ اینچ و بالاتر شناخته می‌شود. شیشه مقاومی که جلو و پشت گوشی را پوشانده است، خمیده بوده و همه لبه‌ها را پوشش داده است. امری که باعث شده طراحی گوشی بسیار زیبا و دیدنی شود.

 

دوربین پیشرفته دوگانه با یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی استاندارد و یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی عریض، از دوربین گوشی V20 کوچکتر است و به همین خاطر این لنز کم‌ترین بیرون‌زدگی را دارد. برای تصویری روان‌تر و دقیق‌تر، لنز استاندارد اصلی از قابلیت‌های لرزش‌گیر اپتیکال، لرزش‌گیر الکترونیکی و فوکوس خودکار هیبریدی بهره می‌برد. به علاوه فوکوس خودکار هیبریدی دو قابلیت فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار مرحله‌ای را ترکیب کرده است.

نمایشگر OLED FullVision با پنل QHD+ و وضوح تصویر ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ ، پاسخگویی تصویر سریع‌تری داشته و وقتی فیلم اکشن نگاه کرده و یا بازی پر از حرکتی انجام می‌دهید، میزان محو شدن تصویر آن به حداقل ممکن رسیده است. گوشی ال‌جی V30 از این قابلیت پاسخگویی تصویر سریع بهره برده و با کمک چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ تصاویر گرافیکی بی‌نظیری به نمایش می‌گذارد. همچنین به کمک این چیپست این گوشی می‌تواند از قابلیت پلتفرم مخصوص گوگل برای تصاویر بسیار با کیفیت و واقعیت مجازی، یعنی Daydream پشتیبانی کند.  با Daydream کاربران می‌توانند دنیاهای جدیدی کشف کنند و به علاوه با هدست واقعیت مجازی سینمای اختصاصی خود را داشته و یا به درون بازی‌های مورد علاقه خود بروند.

ال‌جی گوشی V30 را به قابلیت Hi-Fi Quad DAC مجهز کرده است. همچنین تنظیمات صدای این گوشی توسط مهندسان برند معروف جهانی در زمینه صدا یعنی B&O PLAY انجام شده است و صدایی بسیار با کیفیت و گوش‌نواز را پخش می‌کند. همچنین هدفون‌های B&O PLAY نیز برای بهترین تجربه شنیداری ممکن تنظیم شده‌اند. فیلترهای دیجیتالی، صدا‌های قبل و بعد هر ضرب‌آهنگ مثل اکوها را با سه فیلتری که کاربران می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند تنظیم می‌کند. چهار برنامه پیش‌فرض تنظیم صدا و  تطابق فرکانس و میزان بلندی صدا باعث می‌شوند صدایی که فقط در هدفون‌های حرفه‌ای می‌شنوید را با گوشی V30 تجربه کنید.

گوشی V30 اولین گوشی دنیا است که از قابلیت MQA (بهترین کیفیت مورد تایید)پشتیبانی می‌کند. این فناوری باعث می‌شود صداهایی بسیار با کیفیت به فایل‌های کوچک‌تری تبدیل شده تا بتوان به راحتی آنها را پخش کرد. قابلیت‌های ضبط کردن صدای گوشی V30 نیز ارتقا پیدا کرده‌اند. قدرت میکروفون‌های این گوشی دوبرابر شده و می‌توانند طیف گسترده‌تری از صدا، از صداهای ظریف گرفته تا صدا‌های بلند و قدرتمند را ضبط کنند.

راحتی استفاده از نمایشگر دوم که در سری‌های قبلی این گوشی معرفی شده بود تکامل پیدا کرده و به یک نمایشگر همیشه روشن تبدیل شده است که از یک نوار شناور بهره می‌برد. وقتی صفحه نمایش خاموش است این نوارابزار  با فراهم کردن میانبرهایی برای اجرای موسیقی و برنامه‌های کاربردی بدون نیاز به روشن کردن صفحه، کار نمایشگر دوم را انجام می‌دهد. این نوار نیمه‌شفاف شناور می‌تواند با چهار نرم‌افزار مختلف شخصی سازی شده و به هرکجای صفحه‌نمایش منتقل شود تا کاربر به راحتی به نرم‌افزارهای کاربردی خود دسترسی داشته باشد. همچنین وقتی به این نوار احتیاجی ندارید می‌توانید آن را به اطراف کشیده تا فضای صفحه نمایش را اشغال نکند.

اکنون با چهار ویژگی مختلف، امنیت گوشی V30 بیشتر از هر زمان دیگری شده است. با قابلیت تشخیص چهره، استفاده از دوربین سلفی و بدون فشردن هیچ دکمه‌ای حتی در زمانی که صفحه‌نمایش گوشی خاموش است، قفل گوشی V30 به سرعت باز می‌شود. سیستم تشخیص صدا از ترکیب تشخیص صدای کاربر و کلمات کلیدی تعریف شده (کلماتی سه تا پنج حرفی) برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌کند. حس‌گر اثر انگشت قابل اتکای این گوشی، در پشت گوشی قرار گرفته و با دقت و سرعت بالایی قفل را باز می‌کند. همچنین می‌توانید روی صفحه نمایش با الگوی مشخص شده ضربه زده تا قفل گوشی را باز کنید.

گوشی ال‌جی V30 بسیار با دوام بوده و از بدنه‌ای بسیار باریک و سبک بهره می‌برد. یکی از ویژگی‌های طراحی گوشی V30 بهبود قابلیت‌های استحکام گوشی بوده با ساختار H-Beam قدرت مقاومت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است. ساختاری که در طراحی ساختمان‌های مدرن که از فلز در لبه‌های خود استفاده می‌کنند به کار می‌رود. این گوشی همچنین از گوریلا گلس ۵ به عنوان یکی از مقاوم‌ترین شیشه‌ها در پشت و جلوی خود بهره می‌برد. گوشی V30 تأییدیه سازمان دفاعی آمریکا برای دوام را داشته و از ۱۴ تست مختلف برای گرفتن گواهی MIL-STD 810G عبور کرده است و تبدیل به یک گوشی مناسب برای عملیات‌های نظامی شده است.

شرکت ال‌جی الکترونیکس برای برطرف کردن مشکل گرم‌شدن گوشی  یک لوله حرارتی  و  صفحه خنک‌کننده در گوشی V30 تعبیه کرده است. گوشی V30 با وجود  IP68 در برابر آب و گرد غبار مقاوم بوده و  در تمام شرایط قابل استفاده است. این گوشی  در مقابل گرد و خاک کاملا محافظت شده و قابلیت غوطه ور شدن در عمق ۱٫۵ متری آب  برای مدت بیشتر از  ۳۰ دقیقه بدون کوچکترین اختلال در عملکرد گوشی را دارد. با شارژ سریع ۳٫۰، گوشی V30 قابلیت شارژ از صفر تا ۵۰ درصد را در مدت زمان ۳۰ دقیقه مهیا کرده است. این محصول همچنین با ارائه شارژر بی‌سیم نهایت آسایش و راحتی را به ارمغان آورده است.

گوشی ال‌جی V30 از ۲۱ سپتامبر برای مشتریان کره جنوبی و سپس در بازارهای اصلی آمریکای شمالی ، آسیا، اروپا ، آفریقا و  خاورمیانه عرضه خواهد شد. گوشی ال‌جی V30 با رم ۶۴ گیگابایتی در چهار رنگ زیبا  مشکی ، نقره‌ای ، آبی و بنفش  عرضه می‌شود. همچنین ال‌جی V30+ با ۱۲۸ گیگابایت رم در بازارهای محدودی عرضه خواهد شد.

مشخصات کلیدی:

چیپست:

Snapdragon 835

صفحه‌نمایش:

نمایشگر ۶٫۰ اینچی  OLED FullVision با رزولوشن QHD+ با نسبت تصویر ۱۸:۹،  وضوح تصویر:  ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل با چگالی ۵۳۸ پیکسل بر اینچ

حافظه:

مدل V30 :  رم ۴ گیگابایتی LPDDR4x/ حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایتی UFS 2.0 / کارت حافظه خارجی تا ۲ ترابایت

مدل V30+:  رم ۴ گیگابایتی LPDDR4x/ حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایتی UFS 2.0 / کارت حافظه خارجی تا ۲ ترابایت

دوربین

دوربین پشت: لنز دوگانه / ۱۳ مگاپیکسل استاندارد (F1.6 / 71°) / ۱۳ مگاپیکسل عریض (F1.9 / 120°)

جلو: ۵ مگاپیکسل با لنز عریض (F2.2 / 90°)

باتری:

۳۳۰۰ میلی‌آمپر

سیستم عامل:

اندروید نوقا ۷٫۱٫۲

سایز:

۱۵۱٫۷ x 75.4 x 7.3 میلی‌متر

وزن:

۱۵۸ گرم

شبکه:

LTE-A 4 Band CA

اتصالات:

Wi-Fi 802.11 a, b, g, n, ac / Bluetooth 5.0 BLE / NFC / USB Type-C 2.0 (3.1 compatible)

رنگ:

مشکی، نقره‌ای، آبی، بنفش

دیگر امکانات:

ضد آب و خاک با درجه IP68 / تاییدیه MIL-STD 810G  برای مقاومت گوشی / لنز بسیار شفاف Crystal Clear  / مبدل صدای چهار هسته‌ای ۳۲-bit Hi-Fi / Daydream /  دستیار صوتی گوگل /  HDR10 / UX 6.0+ / سیستم تشخیص صدا / سیستم تشخیص چهره  / حسگر اثر انگشت / شارژ سریع Qualcomm Quick Charge 3.0 / شارژ بی‌سیم

هوآوی پی ۱۰

گوشی هوآوی P10 در اوایل سال جاری میلادی در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون معرفی شده است و شرکت هوآوی مانند سال گذشته، به همراه نسخه استاندارد، مدل Plus پرچم‎دار جدید خود را نیز ارائه می‎دهد. پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی یعنی هوآوی پی ۱۰ در رنگ‎های مشکی، سفید سرامیکی، آبی، سبز، طلایی، نقره‎ای و رز گلد در بازار ارائه شده است که البته در ایران، تنها رنگ‎های آبی، مشکی، طلایی و نقره‎ای به طور عمده یافت می‎شود؛ شاید اگر کمی خوش‌شانس باشید، مدل‌های دیگر آن‎را در رنگ سبز و سفید پیدا کنید. ترکیب رنگ برای پی ۱۰ پلاس نیز چنین است و البته این گوشی در بازار، بیشتر در رنگ‏های مشکی، نقره‎ای و آبی ارائه می‌‏شود.

هوآوی پی ۱۰ مانند ال‌جی جی ۶ در دو مدل با ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه به بازار عرضه شده است و البته می‌توانید با استفاده از یک حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‏سازی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید. همان‎طور که در بیشتر محصولات هوآوی مشاهده می‎شود، اسلات سیم‎کارت هیبریدی است و برای افزایش فضای ذخیره‎سازی، باید قید یکی از سیم‌کارت‎های خود را بزنید. در غیر این صورت، نمی‏توانید به حافظه بیشتری برای ذخیره‌سازی اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

هوآوی پی 10

۳۲ گیگابایت حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران، کافی است و اگر به دنبال ذخیره فیلم‌های سینمایی جدید و نصب بازی‌های اندرویدی بر روی گوشی‎هوشمند خود نباشید؛ بعید می‎دانیم حافظه داخلی به راحتی پر شود. با این‎حال در صورتی‌که مایل هستید تا گوشی‌ خود را به یک وسیله ذخیره‎سازی مبدل نمایید؛ اولاً باید فید یکی از سیم‎کارت‎های خود را زده و در وهله دوم، باید یک حافظه میکرو SD برای گوشی خود خریداری نمایید. لازم به‏ذکر است که در رابط‌کاربری EMUI محدودیت‎هایی برای نصب برنامه‎ها بر روی حافظه جانبی وجود دارد و بایستی برای نصب برخی از بازی‌ها، برخی از اطلاعات موجود بر روی حافظه اصلی هوآوی پی ۱۰ را حذف کنید.

هوآوی پی ۱۰ پلاس در مقابل، در دو نسخه با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‎شود؛ البته نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، در ایران به راحتی پیدا نمی‎شود! به همین جهت، بعید می‌دانیم که در مدل پلاس پرچم‎دار جدید شرکت هوآوی با مشکل کمبود فضای ذخیره‏سازی مواجه شوید.

پی ۱۰ تنها از چهار گیگابایت رم استفاده می‎کند و پی ۱۰ پلاس در دو نسخه با چهار گیگابایت رم و ۶ گیگابایت رم عرضه می‎شود. مدل مجهز به شش گیگابایت رم، از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‎کند؛ به همین جهت، خرید این مدل در ایران به سادگی ممکن نخواهد بود. مدل مجهز به چهار گیگابایت رم از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند؛ مشابه با حافظه داخلی به کار گرفته شده برای پرچم‏دار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸٫ اچ‌تی‎سی U 11 نیز به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است؛ البته نسخه رده‏بالای آن با ۱۲۸ گیگابایت در ایران ارائه خواهد شد.

مدل استاندارد هوآوی پی ۱۰ از یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی استفاده می‌کند که برخلاف ال‎جی G6 و گلکسی اس ۸ سامسونگ، حاشیه‎های زیادی در اطراف آن وجود دارد. متاسفانه، علت حاشیه‎های زیاد اطراف نمایشگر، جای‌گیری سنسور اثرانگشت در پنل جلوی گوشی است؛ در حالی‌که در پی ۹، حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی قرار داشت.

علی‌رغم تبدیل شدن وضوح Quad HD به یک استاندارد برای گوشی‎های پرچم‎دار، هوآوی پی ۱۰ تنها از یک صفحه‎نمایش با رزولوشن Full HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا در هر اینچ از نمایشگر، نزدیک به ۴۳۲ پیکسل وجود داشته باشد. تشخیص پیکسل‌های نمایشگر به هیچ عنوان ممکن نیست؛ به همین جهت، انتخاب نمایشگر Full HD به جای صفحه‌نمایش Quad HD هوشمندانه است زیرا باعث خواهد شد تا مصرف انرژی باتری کاهش یابد. لازم به ذکر است که در گوشی‎های پرچم‏دار جدید سامسونگ، رزولوشن نمایشگر به صورت پیش‌فرض بر روی Full HD تنظیم شده است اما می‎توانید آن‌را به Quad HD افزایش دهید.

هوآوی P10

پنل IPS-NEO LCD، دقت رنگ بالایی را برای هوآوی پی ۱۰ به ارمغان آورده است و رنگ‌های تولید شده توسط نمایشگر، بسیار به رنگ واقعی آن نزدیک خواهد بود؛ برخلاف پنل‌های Super Amoled که اغراق رنگ در آن‎ها به طور قابل‎توجهی بالا است. برای مثال در گوشی‌های پرچم‏دار گلکسی اس ۷ اج، هنگام نمایش رنگ آبی بسیار پررنگ، رنگ خروجی بنفش نمایش داده می‎شود؛ در صورتی‎که در پنل IPS LCD هوآوی، این مشکل وجود ندارد. با این‎حال به دلیل ماهیت پنل‎های IPS LCD، دقت رنگ مشکی در آن‎ها چندان بالا نیست. البته در مقایسه با نسل گذشته، بهبودهایی در این زمینه حاصل شده است.

اگر هم‎چنان برای خرید هواوی پی ۱۰ با نمایشگر Full HD قانع نشده‎اید، پی ۱۰ پلاس احتمالاً نظر مساعد شما را به خود جلب خواهد کرد. این مدل به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی مجهز شده است که رزولوشن Quad HD دارد؛ تراکم پیکسلی نمایشگر، ۵۴۰ ppi است و مانند P10، پنل IPS-NEP LCD برای آن در نظر گرفته شده.

هوآوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از چیپ‎ست Kirin 960 با پردازنده هشت هسته‎ای استفاده می‎کند؛ چهار هسته پردازشی Cortex A73 و چهار هسته پردازشی دیگر Cortex A53 برای این تراشه در نظر گرفته شده است. واحد گرافیکی Mali-G71 MP8 قدرت چیپ‏ست ۲۰۱۶ هوآوی را برای پردازش محتوای گرافیکی، تامین می‎کند.

عملکرد چیپ‏ست Kirin 960 در هر دو مدل برای انجام جدیدترین بازی‌های گرافیکی مناسب است؛ این بدین معنی خواهد بود که هیچ مشکل یا افت فریم محسوسی را در بازی‌های سه بعدی تجربه نخواهید کرد. با این‎حال، تراشه Kirin 960 از چیپ‌ست اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ یا اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام که در گلکسی اس ۸ و HTC U 11 به کار گرفته شده است؛ عملکرد به مراتب ضعیف‎تری دارد. اما این اختلاف به هیچ عنوان محسوس نخواهد بود.

آنچه که Huawei P10 و P10 Plus را در بین بهترین پرچم‎داران امسال قرار می‌دهد؛ مشخصات سخت‌افزاری نیست زیرا راستش را بخواهید این دو گوشی چندان رقیب قدرت‎مندی برای به چالش کشیدن گلکسی اس ۸ سامسونگ یا HTC U 11 به شمار نمی‎رود. با این‌حال، برگ برنده پرچم‏داران جدید شرکت هوآوی، دوربین دوگانه آن‎ها است که در بسیاری از گوشی‎های پرچم‎دار دیگر وجود ندارد.

هوآوی پی ۱۰ به یک دوربین دوتایی متشکل از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی RGB مجهز شده است؛ همین دوربین برای مدل پلاس نیز در نظر گرفته شده. با این‎حال، پی ۱۰ از دو سنسور با دریچه دیافراگم f2.2 استفاده می‏کند و اندازه دریچه دیافراگم برای سنسورهای به کار گرفته شده در پی ۱۰ پلاس، به f1.8 کاهش یافته است. همین موضوع باعث می‎شود تا در عکاسی در محیط‎های کم‏نور، حساسیت به نور در P10 Plus بهتر باشد که این موضوع به ثبت تصاویر با روشنایی مناسب کمک خواهد کرد.

لازم به‎ذکر است که برای دوربین اصلی، از لنزهای Leica استفاده شده است و شرکت تولید کننده آلمانی، در ساخت دوربین اصلی با هوآوی همکاری داشته. دوربین اصلی از قابلیت‎هایی نظیر فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز استفاده می‎کند و لرزش‌گیر اپتیکال نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی در هوآوی پی ۱۰، چندن تغییر چشم‌گیری نسبت به فبلت میت ۹ نداشته است اما جزئیات ثبت شده توسط دوربین به حد قابل‌توجهی زیاد است. برخلاف برخی از بررسی‎ها، رنگ‌های ثبت شده با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دقت بالایی دارد؛ به همین جهت، تصاویر نهایی شما را حیرت‌زده خواهد نمود. در هنگام زوم، جزئیات تصاویر کاهش می‌یابد اما عملکرد آن در مقایسه با گلکسی اس ۸ سامسونگ بهتر است. در تصویربرداری در محیط‌های کم‎نوز نیز، دوربین اصلی شما را راضی نگه خواهد داشت؛ هرچند، بهترین نیست.

یکی‏دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت، دوربین سلفی است و از آنجایی‎که Huawei P10 و P10 Plus به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده؛ عملکرد بسیار خوبی دارد. دوربین سلفی در مقایسه با دوربین به کار گرفته شده در میت ۹ بهبود یافته است؛ با این‌حال در مقایسه با پرچم‏داران دیگر، ال‌جی G6 و گلکسی اس ۸ سامسونگ را مناسب‌تر ارزیابی می‎کنیم. برای دوربین سلفی از یک شاتر با دریچه دیافراگم f1.9 استفاده شده است و تصویربرداری در محیط‌های کم‎نور به کمک نمایش رنگ سفید بر روی صفحه‏‌نمایش و افزایش روشنایی نمایشگر صورت می‎گیرد؛ با این‎حال، عملکرد این ویژگی به هیچ عنوان با محصولاتی که به یک فلاش LED برای دوربین اصلی مجهز شده‎اند، قابل مقایسه نیست.

هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس، می‌تواند با رزولوشن ۴K به فیلم‌برداری بپردازد و ثبت جزئیات در این حالت، قابل قبول است؛ با این‏حال، عملکرد گلکسی اس ۸ را به مراتب مناسب‌تر خواهید یافت و در ال‌جی جی ۶، البته حیرت‎زده خواهید شد. ویدیوهای ثبت شده با دوربین اصلی، شارپ است و کنتراست خوبی دارد. محدوده دینامیکی نیز قابل قبول است. باید اشاره کرد که دوربین سلفی تنها می‌تواند با رزولوشن ۱۰۸۰p به فیلم‎برداری بپردازد.

در نهایت، باید به ماندگاری شارژ باتری و ظرفیت باتری‌های به کار گرفته شده در پرچم‏داران جدید شرکت هوآوی پرداخت. هوآوی پی ۱۰ پلاس از یک باتری غیرقابل دسترس با ظرفیت ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‎کند و ظرفیت باتری برای هوآوی پی ۱۰ با توجه به رزولوشن پایین نمایشگر، ۳۲۰۰ میلی‎آمپر است. از آنجایی‌که هر دو گوشی به درگاه یواس‌بی Type-C مجهز شده است، امکان شارژ با سرعت بالا وجود دارد؛ در صورت استفاده از شارژ پیش‌فرض دستگاه، می‌توانید باتری را از ۲ درصد (کم‎ترین مقدار ممکن برای اینکه دستگاه روشن بماند) تا ۵۵ درصد در مدت ۳۰ دقیقه شارژ کنید.

ماندگاری شارژ باتری در هوآوی پی ۱۰، برای یک روز کافی است و در پی ۱۰ پلاس نیز، وضعیت بدین شکل خواهد بود. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا علی‌رغم افزایش ظرفیت باتری، ماندگاری شارژ در پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس تقریباً نزدیک به یک روز است. در پاسخ باید گفت که در پی ۱۰ پلاس از نمایشگری با رزولوشن Quad HD استفاده شده و همین موضوع باعث می‎شود تا ماندگاری شارژ باتری علی‌رغم افزایش ظرفیت آن در مقایسه با پی ۱۰ کاهش یابد.

لازم به‎ذکر است که پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از سیستم‎عامل اندروید نوقا ۷٫۰ با رابط‌کاربری EMUI 5.1 استفاده می‎کند اما به دلیل پشتیبانی نرم‎افزاری نه چندان خوب سازنده، به هیچ عنوان بر روی آپدیت‎های عمده بعدی چندان حساب باز نکنید؛ البته اندروید O برای هر دو مدل منتشر خواهد شد. هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس در حال‌حاضر با قیمتی نزدیک به ۱٫۸۰۰ میلیون تومان و ۲٫۳۰۰ میلیون تومان به فروش می‎رسد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *