آموزش تنظیم اندازه عکس و فیلم دوربین در Galaxy Note 8

آموزش تنظیم اندازه عکس و فیلم دوربین در Galaxy Note 8
  • 1396/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

Galaxy Note 8 در قسمت دوربین، دارای ویژگی های متعددی است که می توانید به کمک آن، تصاویر و فیلم های فوق العاده ای را ضبط کنید. اگر شما از  گلکسی نوت ۸ راضی نیستید، شاید به این خاطر است که از پیکربندی ها و تنظیمات آن سر در نمی آورید. در ادامه به آموزش تنظیم اندازه عکس و فیلم دوربین در گوشی گلکسی نوت ۸ سامسونگ می پردازیم.

گویا آی تی – ما در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه اندازه و رزولوشن، عکس و فیلم های ضبط شده در گلکسی نوت ۸ (Galaxy Note 8) را تنظیم کنید تا بتوانید یک عکس فوق العاده شکار کنید و از صحنه های زندگی تان، فیلم با کیفیتی بگیرید. بیش از همه این تازه کارهای Galaxy Note 8 هستند که باید این سری تنظیمات را یاد بگیرند چرا که به کمک این آموزش علاوه بر افزایش کیفیت تصویر و فیلم، یاد می گیرند که چگونه فضای بیشتری را روی گوشی خود داشته باشند.

اولین چیزی که باید درک کنید این است که چگونه نسبت ابعاد صحیح دوربین را در Galaxy Note 8 تنظیم کنید. شما می توانید تنظیمات را از ۴: ۳ تا ۱۶: ۹ تغییر دهید، همچنین می توانید آن را به نسبت ۱: ۱ کاهش دهید.  اگر شما علاقه مند به دانستن نحوه استفاده از این روند هستید، باید این راهنما را تا انتها بخوانید و روی گوشی خود آن را تست کنید. من در زیر توضیح خواهم داد که چگونه می توانید تنظیمات را با توجه به نیازهایتان تغییر دهید.

تنظیم اندازه عکس و فیلم دوربین در Galaxy Note 8

مهم ترین چیزهایی که باید در مورد اندازه عکس و فیلم در Galaxy Note 8 بدانید

زمانی که شما با گوشی خود عکس می گیرید یا فیلم ضبط می کنید دو چیز مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

۱- نسبت ابعاد

۲- رزولوشن دوربین

سه نسبت ابعاد وجود دارد که باید بدانید، دوربین عقب و جلوی گوشی و رزولوشنی که دارند، با کدام یک از این نسبت ها همخوانی بیشتری دارند.

بهترین نسبت ابعاد:

۱:۱ : این نسبت ابعاد برای کار طراحی پیشنهاد می شود.

۴:۳ : اگر می خواهید عکسی بگیرید که به خوبی آن را روی کاغذ چاپ کنید، این نرخ ابعاد به شما کیفیتی می دهد که بتوانید پرینت خوبی داشته باشید. همچنین اگر می خواهید فیلمی بگیرید و آن را از طریق ایمیل یا MMS برای کسی ارسال کنید، این نرخ بهترین حالت ممکن است.

۱۶:۹ : این نسبت در واقع جدید ترین حالتی است که تا کنون ارائه شده است. اگر می خواهید فیلمی بگیرید که از طریق رایانه، یا تلویزیون های امروزی ان را نگاه کنید، توصیه من به شما این است که از این نرخ استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید فیلم را بر روی برخی سایت ها مثل یوتیوب یا شبکه های اجتماعی نشر دهید، این نسبت را تنظیم کنید.

انتخاب رزولوشن

انتخاب رزولوشن عموما به تناسب نرخ نسبت اعداد تنظیم می شود. در این باره این راهنما را بخوانید:

۷M (2560*1440, 16:9) : این میزان، بهترین انتخابی است که می توانید انجام داده و با دوربین فیلم هایی بگیرید که می خواهید روی رسانه های اجتماعی نظیر توییتر و فیس بوک آن ها را نشر دهید.

۷M (2160*2160, 1:1): از این حالت برای گرفتن عکس هایی استفاده کنید که می خواهید آن ها را در طراحی سایت مورد استفاده قرار دهید.

۲M (2880*2160, 4:3): از این حالت برای پرینت گرفتن عکس هایی که می گیرید استفاده می شود. البته اندازه کاغذ باید کوچک باشد و مثلا از نوع ۴r باشد.

۱M (3024*3024, 1:1) : از این ترکیب هم برای طراحی استفاده می شود.

۱M (4032*2268, 16:9) : از این حالت هم برای زمانی استفاده می شود که بخواهید عکس ها و فیلم ها را از طریق تلویزیون های شخصی امروزی، رایانه و لپ تاپ و حتی اشتراک گذاری روی یوتیوب استفاده کنید.

۱۲M (4032*3024, 4:3) : این ترکیب نیز برای زمانی مناسب است که شما می خواهید عکس گرفته شده را روی کاغذ های بزرگ مثل ۸r چاپ کنید.

قوانین عکس برداری با دوربین Galaxy Note 8

۱- اگر مقیاس ها را افزایش دهید، کیفیت عکسی که شکار می کنید، تغییر می کند.

۲- کاهش مقیاس دوربین شما بر روی کیفیت عکس تاثیر گذار نیست.

۳- اگر بر روی گوشی خود، از کارت حافظه خارجی استفاده می کنید توصیه ما به شما این است که بالاترین حالت رزولوشن را انتخاب کنید.

قوانین فیلم برداری با دوربین Galaxy Note 8

۱- دوربین این گوشی دارای ویژگی های قدرتمندی است که فیلم هایی با کیفیت UHD 2160p را نیز ضبط می کند اما این بدین معنی نیست، که اگر تلویزیون ۴k ندارید، از این میزان کیفیت چشم بپوشید.

۲- اگر می خواهید فیلم گرفته شده را با ایمیل یا MMS ارسال کنید از ضعیف ترین حالت کیفیت که VGA است می توانید استفاده کنید.

۳- اگر می خواهید فیلمی ضبط کنید که آن را به طور انلاین مشاهده و نشر دهید، بهتر است که کیفیت را روی HD 720p قرار دهید.

۴- اگر می خواهید فیلم را در حالت slow-motion  ضبط کنید باید ۶۰ فریم بر ثانیه را انتخاب کنید. پس برای این کار باید کیفیت فول HD را انتخاب کنید.

دقت کنید که راهنمایی های بالا الزام پذیر نیست و شما تا جایی که حافظه داشته باشید می توانید عکس و فیلم هایی با کیفیت بگیرید.

تنظیم اندازه ی عکس در دوربین  Galaxy Note 8

۱- در ابتدا باید بخش تنظیم پیش نمایش تصویر را روی Galaxy Note 8 پیدا  کنید

۲- بعد وارد camera app شده و از ان جا در سمت راست و بالا، وارد گزینه تنظیمات شوید.

۳- حالا می توانید اندازه دوربین را مشخص کنید. به تناسب اینکه می خواهید با دوربین عقب عکس بگیرید یا با دوربین جلو، این ارقام فرق دارد.

برای دوربین عقب انتخاب شما در دامنه  ۳٫۷M, 4.7M, 6.2M, 9.1M, و ۱۲M قرار دارد و برای دوربین جلو نیز این رنج به صورت ۳٫۷M, 3.8M, 5M می باشد.

حالا شما می توانید عکس خود را شکار کنید. اما دقت کنید بعد از این که کار با دوربین متوقف شد، و شما برنامه دوربین را بستید، تنظیمات به حالت پیش فرض بر می گردد که برای دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسل و برای دوربین جلو ۵ مگاپیکسل است.

تنظیم اندازه فیلم در دوربین Galaxy Note 8

۱- ابتدا باید بخش تنظیم سایز فیلم را پیدا کنید

۲- بر روی Camera Preview Screen ضربه بزنید

۳- وارد بخش Settings شوید

۴- بر روی گزینه Video size ضربه بزنید

۵- و در نهایت از میان آپشن های ارائه شده که در بالا نیز ذکر شد، اندازه مورد نظرتان را انتخاب کنید

در این باره دقت کنید که وقتی که شما کیفیت های QHD, UHD, یا  FHD را انتخاب می کنید، اجازه استفاده از افکت ها بر روی ویدیو، و استفاده از HDR را نخواهید داشت. همچنین وقتی که تنظیمات روی FHD 60fps قرار دارد امکان گرفتن عکس از روی فیلم ها وجود نخواهد داشت.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *