آموزش استفاده از تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کارها

آموزش استفاده از تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کارها
  • 1396/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر فکر می کنید مهمترین هدف بازاریابی اینترنتی این است که سایت شما در نتایج موتورهای جست و جو در رتبه های بهتری به نمایش دربیاید باید بگویم که در اشتباه هستید. تلاش بازاریابی اینترنتی همیشه این است که درهای جدیدی به روی شما باز کند تا بواسطه ی آن بتوانید کسب و کارتان را گسترش بدهید. ضمن اینکه من در این مقاله به شما کمک می کنم تا با ماهیت اصلی تبلیغات در تلگرام آشنا شوید اما توصیه ویژه ای دارم تا در صورتی که قصد دارید به صورت جدی از تلگرام استفاده کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید از آژانس تبلیغات دیجیتال فیلیپ استفاده کنید تا به شما کمک کند، به بهترین نتیجه ممکن برسید.

گویا آی تی- یکی از فرصت های عالی برای شرکت ها حضور در شبکه های اجتماعی شناخته شده ای مانند Facebook، Instagram، Twitter و LinkedIn است زیرا این شبکه ها رو بروز در حال جذب مخاطبان و کاربران جدیدی از سرتاسر دنیا هستند.

این روزها شرکت ها سعی می کنند با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند تبلیغات، پرسشنامه ها و پست هایی که در شبکه های اجتماعی ارسال می کنند محصولاتشان را به مردم معرفی کرده و در مورد برند آن به مردم آگاهی دهند. برخی دیگر نیز سعی می کنند با هدایت کاربران به سمت یک وب سایت خاص ترافیک آن را بالا ببرند و چیزی که در این بین بسیار واضح است رقابتی ست که بین آنها وجود دارد. تبلیغات آنلاین فیلیپ در برگیرنده ی تمامی کارهایی است که یک کسب و کار آنلاین با کمک فضای مجازی به مطرح ساختن خود می پردازد.

 تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کارها

به عنوان نمونه ای از این خدمات می توان به تبلیغات اینستاگرامی فیلیپ و تبلیغات تلگرامی فیلیپ اشاره کرد . اما روشی که در تبلیغات تلگرام بسیار موثر است و در تمامی بستر های آنلاین خوب جواب می دهد استفاده از قدرت افراد مشهور برای مطرح سازی محصول و شرکت هاست. اما دست یافتن به افراد مشهور برای افراد عادی سخت و دشوار و تقریبا غیر ممکن است اما شما می توانید به کمک تبلیغ از طریق افراد تاثیر گذار آژانس فیلیپ بدون هیچ دغدغه ای به هدف خود برسید.

گروهی دیگر نیز، که اغلب از شرکت های نوپا هستند، برای دست پیدا کردن به مخاطبان مورد نظرشان از کانال هایی که فعالیت مشابه با آنها دارد کمک می گیرند. بسیاری از گروه ها این کارها را دست پیام رسان ها انجام می دهند. جالب است بدانید سرعت رشد پیام رسان ها از شبکه های اجتماعی بیشتر است و این می تواند دلیلی براستفاده این گروه ها از این ابزار باشد. یکی از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان، تلگرام است که در سال های کمی که از تاسیس آن می گذرد رشد سریعی داشته است.

در این مطلب می خواهیم شما را با امکانات تلگرام و فرصت های خوبی که برای بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد صحبت کنیم. هدف از ساخت تلگرام تسهیل در برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان است تا بتوانید مطالبی را با آنها به اشتراک بگذارید. بعلاوه می توانید به کمک این ابزار کمپین هایی ایجاد کنید تا به توسعه ی کسب و کار شما کمک کند.

اما قبل از هر چیز اجازه دهید تا بطور مختصر با تلگرام آشنا شویم. تلگرام یک پیام رسان بسیار ایمن است که از تکنولوژِی رایانش ابری استفاده می کند. این اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است. تلگرام دارای ۱۰۰ میلیون کاربر فعال است که روزانه چیزی بالغ بر ۱۵ میلیارد پیام را بوسیله ی این پیام رسان ارسال می کنند. هر روزه ۲۲۰ هزار کاربر به پیام رسان تلگرام اضافه می شوند. تلگرام یک اپلیکیشن رایگان است و درآمد خود را بیشتر از کمکهای مالی کسب می کند.

 تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کارها

  • مزایای تلگرام

در حال حاضر شرکت های بسیاری هستند که برای برقراری تماس با مشتریان خود از پیام رسان تلگرام استفاده می کنند. این شرکت ها همینطور برای گرفتن سفارش، پاسخ به مشکلات مشتریان ورسیدگی به شکایات نیز از این بستر سود می برند. یکی از گزینه هایی که تلگرام در اختیار شما قرار می دهد ربات ها هستند که شما را از استخدام یک فرد متخصص برای انجام یکسری از امور بی نیاز میک ند. ربات ها بسیار سریعتر و جامع تر کار می کنند. آنها علاوه بر پاسخ به سوالات، فایلهای مورد نیاز کاربران اعم از فیلم، عکس و غیره را برای آنها ارسال می کنند. آنها حتی می توانند کار دریافت و یا انتقال پول را انجام دهند.

امکانات تلگرام بسیار زیاد است بطوریکه شرکت هایی که از این کانال ارتباطی استفاده می کنند در کسب رضایت مشتریانشان موفق تر هستند.

بیایید به یکسری از امکانات که شرکت ها با استفاده از تلگرام می توانند در اختیار مشتریان قرار دهند

نگاهی بیاندازیم :

  • اطلاع رسانی
  • سفارش دهی محصولات بصورت آنلاین
  • پشتیبانی آنی
  • منشی شخصی
  • نظرسنجی
  • برقراری ارتباط بین یک تیم
  • تبلیغ محصولات
  • آگاه سازی مشتریان از محصولات جدید
  • آگاه سازی مستریان در مورد برند
  • پشتیبانی بدون وقفه
  • راه حل های جدید برای پرداخت

اگر از این امکانات در قالب کانال  تلگرامی استفاده کنید می توانید به کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ فیلیپ امکانات زیر را نیز به لیست بالا اضافه کنید :

  • خبرنامه
  • کانالی جهت اطلاع رسانی رویدادها
  • کانالی جهت نمایش تخفیف ها
  • ارتباط صمیمی با مشتریان
  • نظرسنجی در مورد محصولات
  • کانالی جهت اطلاع رسانی سرویس ها، محصولات و یا افتخارات کسب شده توسط شرکت
  • پشتیبانی و سرویس دهی بصورت موثر

 تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کارها

  • شروع کار

یکی از سیاست های تلگرام این است که هیچ پیام تبلیغاتی مازادی را به کاربر نشان نمی دهد. همین موضوع باعث شده بسیاری از کاربران این پیام رسان را انتخاب نمایند و یا حتی از دیگر اپلیکیشن های پیام رسان به تلگرام بیایند. در این بین شما می توانید از این فرصت استفاده نمایید و کاربرانی که به علت تبلیغات آزاردهنده پیام رسان خود را به تلگرام تغییر میدهند جذب نمایید، فقط باید کمی ابتکار به خرج داده و از راه حل های موثر استفاده کنید.

  • یک کانال تلگرامی بسازید

همانطور که پیش تر اعلام کردیم، کانال های تلگرامی امکانات خوبی به صاحبان کسب و کار ارائه میکنند تا بتوانند بهترو موثرتر از گذشته اهداف خود را پیش ببرند.فرض کنید تعداد بسیار زیادی مخاطب داشته باشید و بتوانید براحتی و به سرعت هر پیامی که تمایل دارید در لحظه برای آنها ارسال نمایید. این دقیقا کاری ست که کانال تلگرامی برای شما انجام می دهد. هر کانال به حداقل یک مدیر نیاز دارند تا قوانین را در آن کانال اجرا کند. اگر خودتان به هر دلیلی توانایی انجام اینکار را ندارید می توانید این مسئولیت را به یکی از افراد تیم بسپارید.

میتوانید با فعال کردن یک گزینه ارسال پیام را منحصر به مدیر کانال کنید (اکثر کانالهای تلگرامی از این ویژگی استفاده می کنند). اگر این گزینه را فعال نمایید بعد از ارسال هر پیام به جای نام مدیر، نام کانال به عنوان نویسنده در پایین پیام نمایش داده خواهد شد.

 تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کارها

مطمئن باشید در صورت مدیریت صحیح، این کانال تلگرامی می تواند به یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با مشتریان و اطلاع رسانی به آنها تبدیل خواهد شد. بعد از اینکه شما پیامی را در کانال تلگرامی ارسال می کنید تمامی کاربرانی که در آن کانال حضور دارند اعلانی بر روی گوشی هوشمند و یا کامپیوترهای شخصی خود دریافت میکنند۰ بدین ترتیب از ساده ترین راه ممکن می توانید با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنید.

  • کانال های عمومی و خصوصی

دو نوع کانال در تلگرام وجود دارد: کانال عمومی و کانال خصوصی. مهم ترین تفاوت بین این دو نوع کانال در این است که تمامی کاربران می توانند براحتی در کانال های عمومی عضو شوند ولی برای عضو شدن در کانال های خصوصی به اجازه ی مدیر کانال نیاز دارید. گاهی اوقات نیاز دارید که افراد و مخاطبان خاصی در کانال شما عضو شوند که در این مورد بهترین راه حل کانالهای خصوصی هستند. به عنوان مثال فرض کنید می خواهید کانالی ویژه داشته باشید که یکسری از مشتریان خاص و وفادار شرکت در آن حضور داشته باشند تا بهترین تخفیف ها و پیشنهادات شرکت را به آنها ارائه دهید. با توجه به مطالب عنوان شده کانال خصوصی می تواند اینکار را برای شما انجام دهد.

البته این مورد را نیز مد نظر قرار دهید که همیشه افرادی وجود دارند که به دلایل محتلف کانال تلگرامی شما را ترک می کنند.

  • ربات تلگرامی

ربات تلگرام یک اکانت در پیام رسان تلگرام است که توسط شخص (یک انسان) هدایت نمی شود، بلکه یک نرم افزار بر اساس کدنویسی هایی که برای آن انجام شده این اکانت را اداره می کند. بنابراین برای داشتن یک ربات تلگرامی نیاز دارید که با برنامه نویسی آشنا بوده و یا اینکه با فردی که تجربه ی ساخت یکی از این ربات ها را داراست همکاری کنید. در هر صورت اگر اقدام به ایجاد یکی از این ربات کنید نتیجه ی کار شما را راضی خواهد کرد. مزایای استفاده از ربات ها به شما کمک می کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید. این ربات ها می توانند اطلاعاتی را از کاربران دریافت نموده و همینطور مشکلات آنها را حل کنند.

ربات های تلگرامی امکانات پیش رو را در اختیار شما قرار خواهند داد :

  • آموزش دادن
  • انجام بازی
  • جست و جو در اینترنت
  • تنظیم یک یادآور
  • ارتباط با مخاطبان
  • اطلاع رسانی
  • زمانبندی
  • اتصال به دیگر سرویس ها
  • کار با بسیاری از سرویس ها در سرتاسر وب

برخی از شرکت ها به جای استخدام بازاریاب، مدیر و یا دستیار از ربات استفاده می کنند. زیرا استفاده از ربات علاوه بر کاهش هزینه ها از یکسری اشتباهات سهوی که توسط انسان انجام می شود جلوگیری می کند. امروزه بسیاری از شرکتها و یا کانالهای تلگرامی از ربات استفاده می کنند. اگر قصد دارید یک ربات ایجاد کنید ابتدا باید از نحوه کار آنها مطلع باشید. زیرا اگر بدرستی با کار آنها آشنا نباشید نمی توانید به نحوی شایسته و موثر از امکانات آنها استفاه کنید. در این بین تلگرام سعی بر این داشته است که روند ساخت یک ربات به راحت ترین شکل ممکن صورت پذیرد. برای شروع ساخت یه ربات ابتدا باید ربات Chatfuel را اضافه کنید و سپس دستورالعملها را اجرا نمایید. این دستور العملها در خود فضای اپلیکیشن تلگرام در اختیار شما قرار می گیرد. در صورتیکه با دانش برنامه نویسی و کدنویسی آشنایی دارید میتوانید به صفحه ی مخصوص توسعه دهندگان رفته و در آنجا با نحوه کار آشنا شوید.

 تلگرام برای افزایش درآمد کسب و کارها

  • استیکرهای تلگرام

هدف اصلی استیکرها در تلگرام این است که محیط گفت و گو و یا محیط کانالهای تلگرامی را جذاب تر کنند. شما می توانید با کمی خلاقیت استیکرهایی در مورد برندتان درست کرده و از آن در کانال استفاده کنید. با اینکار براحتی و به شکلی جذاب آگاهی کاربرانی که در کانال شما هستند را در مورد برندتان افزایش خواهید داد. بعلاوه کاربران پس از دیدن استیکرهای شما می توانند آنها را به تلگرام خودشان اضافه کرده و در دیگر گفت و گوها از آن استفاده کنند.

صرف نظر اینکه هنرمند، طراح و یا صاحب کسب و کار هستید می توانید از این فرصت خوب برای جذاب تر کردن کمپین ها و تبلیغات استفاده کنید.

استیکرها یکی از محبوب ترین قسمت های تلگرام بوده و کاربران مختلف علاقمند به ایجاد آنها هستند. تلگرام روند ایجاد استیکرها را نیز تا حد امکان ساده کرده، بطوریکه با آماده کردن مقدمات می توانید براحتی و در عرض چند دقیقه استیکرهای زیبایی ایجاد کنید.

برای ساختن تلگرام ابتدای باید عکس های مورد نظرتان را طراحی و یا تهیه نمایید. سپس به کمک ربات Stickers و دنبال کردن مراحل می توانید براحتی تصاویر مورد نظرتان را به استکیر تبدیل کنید.   می توانید برای دیدن نتایج به استیکرهایی که دیگر کاربران درست کرده اند مراجعه کنید.

برای درست کردن استیکر باید به یک سری نکات دقت کنید :

۱- بهتر است تصاویری که تهیه می کنید با پسوند PNG باشند.

۲- مطمئن شوید تصاویر شامل قانون کپی راست نباشند.

۳- اندازه تصاویر باید در یکی از ابعاد حداقل ۵۲۱ پیکسل باشد.

۴- حاشیه و سایه ی عکسها باید سفید باشد.

۵- عکسها را می توانید از طریق تلگرام مخصوص تلفن همراه و یا مخصوص کامپیوترهای شخصی آپلود کنید.

 

دیگر مزایای تلگرام

کمپین های فروش هدف هایی دارند که باید مشخص شده و در نهایت نیز حاصل شوند. از این میان به مواردی مانند افزایش فروش، شناخته شدن برند، افزایش ترافیک و بازدید از وب سایت، بهبود روند پشتیبانی و همچنین افزایش وفاداری مشتریان اشاره کرد. در ادامه در مورد دیگر مزایای تلگرام صحبت خواهیم کرد.

همانطور که گفتیم تلگرام اپلیکیشنی ست که از تکنولوژی رایانش ابری استفاده میکند، بدین معنی که اطلاعات بر روی دستگاه کاربر ذخیره نمی شود بلکه بر روی یک سرور خاص ذخیره میگردد که از همه جا و از همه ی دستگاه ها قابل دسترسی است. در صورتی اطلاعات بر روی گوشی هوشمند و یا کامپیوتر شخصی شما ذخیره می شود که آنها را دانلود کنید. بسیاری از افراد علاقه ای به اپلیکیشن هایی که فضای زیادی از حافظه ذخیره می کنند را ندارد. مزیت ذکر شده سبب می شود که تلگرام مدت زمان بیشتری بر روی دستگاه های کاربران بصورت نصب باقی بماند. مزیت دیگر تلگرام این است که طبق سیاست های این نرم افزار، تلگرام غیرقابل فروش است یعنی هیچ شرکت بزرگی مانند گوگل نمی تواند این اپلیکیشن را خریداری کرده و ساختار و ظاهر آن را تغییر دهد. هدف سازندگان تلگرام از ساخت این پیام رسان این است که عالی ترین و موثرترین خدمات را در قالب یک اپلیکیشن پیام رسان به کاربران ارائه کنند. تلگرام برای درآمدزایی از طریق تبلیغات مزاحم و یا فروش اکانت ویژه و پیشرفته به کاربران ساخته نشده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، تلگرام بوسیله ی یک ربات مخصوص با نام MoneyTalk این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند بصورت مستقیم پول جابجا کنند. فروشگاه های زیادی، در ابتدا در روسیه و برزیل، علاقمند چنین ابزاری بودند و در نهایت تلگرام توانست این امکان را در اختیار آنها قرار داد. البته هم اکنون علاقمندان این ابزار در سرتاسر دنیا گسترده شده اند. سازندگان تلگرام اعتماد زیادی به امنیت این ابزار دارند و حتی در همین راستا مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای فردی که بتواند مشکلی امنیتی در آن را گزارش نماید جایزه در نظر گرفته اند.

سخن آخر

از تاسیس تلگرام ۴ سال می گذرد ولی در همین مدت توانسته با توجه به سیاست گذاری های درست و مدیریت صحیح، کاربران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کند. البته در ابتدا این کاربران از کشورهای روسیه و برزیل بودند اما امروزه از تمام نقاط  دنیا در حال پیوستن به این پیام رسان جذاب هستند. مزیت های تلگرام از جمله رایگان بودن، امنیت بالا، استفاده نکردن از تبلیغات و طراحی مناسب باعث شده بسیاری از صاحبان کسب و کار از این پیام رسان برای توسعه ی حرفه و شرکت خود استفاده نمایند.

شیوه کار نیز بسیار ساده است. یک حساب تلگرام بسازید، کانال خود را ایجاد کنید و به مخاطبان پیام ارسال نمایید. اگر از تلگرام بدرستی استفاده نمایید پس از مدت زمان کمی تاثیر آنرا در فروش خواهید دید.

الهام گرفته شده از وب سایت دیجی تورینگ

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *