حل مشکل رنگ صفحه نمایش گوگل پیکسل ۲ XL

حل مشکل رنگ صفحه نمایش گوگل پیکسل ۲ XL
  • 1396/8/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر چه تلفن هوشمند Pixel 2 XL شرکت گوگل رضایت کاربران و منتقدان را جلب کرده است اما شکایت هایی در مورد صفحه نمایش P-OLED آن که توسط شرکت ال جی ساخته شده به گوش می رسد.

گویا آی تی – صفحه نمایش این مدل طوری تنظیم شده که رنگ ها را به صورت کاملا طبیعی نشان دهد اما بسیاری از کاربران به خاطر سابقه طولانی در مشاهده صفحات نمایش OLED سامسونگ و سایر شرکت ها که رنگ ها را زیباتر و جذاب تر از آن چه که هستند نمایش می دهند احساس می کنید کیفیت تصاویر در Pixel 2 XL چندان جالب نیست. نظرتان درباره انفجار رنگ ها چیست؟! احتمالا متوجه منظورمان شده اید. یکی از سخنگویان گوگل به وب سایت ۹to5Google گفته که این شرکت به فکر اضافه کردن بخش تنظیمات رنگ به این مدل است و از این پس کاربران این تلفن هوشمند به استفاده از گزینه Vivid Colors محدود نخواهند شد. گوگل متوجه شده که برخی از کاربران اشباع بیشتر در رنگ ها را ترجیح می دهند و به همین خاطر قصد دارد با ارائه یک بسته به روزرسانی نرم افزاری این امکان را برای آنها فعال نماید.

Pixel 2 XL شعله یکی از بحث های قدیمی و فعلا بی نتیجه در دنیای ابزارهای سیار را مجددا روشن کرد: آیا باید از صفحاتی استفاده کرد که رنگ های کاملا طبیعی و دقیق را نمایش می دهند یا بهتر است نمونه هایی به کار گرفته شود که در نمایش رنگ ها اغراق می کنند و البته به چشم کاربران زیباتر می آیند؟ هر دو گزینه مزایای خاص خود را دارند. طبیعتا اغراق در رنگ ها و زیباتر کردن آنها موجب جذاب تر شدن تصاویر و ویدئوها می شود و از سوی دیگر طبیعی جلوه دادن آنها موجب می شود هنگام مشاهده تصاویر و ویدئوها مطمئن باشید همان چیزی که در دنیای واقعی دیده اید، ثبت شده است. این نگرانی وجود دارد که برخی از کاربران آن چنان به صفحات نمایشی که رنگ ها را جذاب تر نشان می دهند عادت کرده اند که رنگ های کاملا طبیعی و دقیق Pixel 2 XL برای آنها کاملا بی روح به نظر می رسند؛ از آن جایی که تنظیمات زیادی برای دستکاری کیفیت رنگ صفحه نمایش هم در این مدل موجود نیست خریداران احتمالی یا باید روش به کار گرفته شده در این محصول گوگل را به اجبار قبول نمایند یا به فکر خرید مدلی دیگر باشند.

البته هر امکانی که گوگل به این مدل اضافه کند قادر به برطرف کردن تمام اشکالات وارده به پنل صفحه نمایش P-OLED نخواهد بود. زمانی که از یک زوایه دیگر (و نه مستقیما) این صفحه نمایش ها را نگاه کنید شاهد یک ته رنگ آبی در آنها خواهید بود که این مساله کاملا به سخت افزارهای استفاده شده در ساخت آنها مربوط است. هر چند این مساله اشکالی در تجربه کار با این صفحات نمایش ها ایجاد نخواهد کرد (به خاطر تماشای مستقیم صفحه نمایش ها) اما چنین اتفاقی در صفحات OLED به چشم نمی خورد. اگر چه گوگل و ال جی سعی با افزایش پیکسل ها سعی در بهبود تجربه تماشای صفحه نمایش کرده اند اما مشخص نیست واکنش نهایی کاربران به فناوری استفاده شده در ساخت صفحه نمایش Pixel 2 XL چه خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *