مشکل توزیع نامتوازن رنگ ها در صفحه نمایش آیفون ایکس

مشکل توزیع نامتوازن رنگ ها در صفحه نمایش آیفون ایکس
  • 1396/8/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به تازگی خبرهای متعددی از وجود نقص در صفحه نمایش آیفون ایکس منتشر شده است. برخی کاربران بر این اعتقادند که صفحه نمایش آیفون ایکس عیب هایی دارد و یکی از آن ها روشنایی نامتوازن آن است.

گویا آی تی – اپل برای اولین بار در آیفون ایکس از نمایشگر اولد استفاده کرد. اما گویا این امر در کنار مزایایی که به همراه داشته، معایبی دارد.
یکی از مزیت های استفاده از صفحه نمایش اولد در آیفون ایکس، نمایش بسیار دقیق رنگ مشکی می باشد چرا که در صفحه نمایش اولد به هنگام نمایش این رنگ، پیکسل ها خاموش می شوند. اما یکی از معایب استفاده از صفحه نمایش اولد بالا بودن احتمال سوختگی پیکسل ها است.
به هر روی، چنان که می دانید، صفحه نمایش پیکسل ۲ ایکس ال گوگل انتقادات و اعتراضات بسیاری را بر انگیخته و گویا این بار نوبت به آیفون ایکس رسیده است.
ظاهراً صفحه نمایش آیفون ایکس یک نقص بزرگ دارد و آن روشنایی نامتوازن است. در واقع در این صفحه نمایش، توزیع رنگ ها به صورت متوازن صورت نمی گیرد. کاربران نیز بر این مشکل صحه گذاشته اند. ظاهراً این مشکل در زمان هایی که نور صفحه نمایش در کمترین میزان است بیشتر احساس می شود.


چنان که در تصویر می بینید از هر زاویه ای که به صفحه نمایش نگریسته شود، مشکل مربوطه دیده می شود و به همین دلیل می توان گفت احتمالاً مشکل از ضعف پنل صفحه نمایش در نگاه از زاویه ها نیست.
البته دقیقاً معلوم نیست که آیا تمامی نسخه های عرضه شده از آیفون ایکس دارای این مشکل هستند و یا صرفاً برخی نسخه ها چنین مشکلی دارند. اما احتمالاً تمامی نسخه ها از این مشکل برخوردار نیستند.
البته پیش تر خودِ اپل به کاربران در باب این صفحه نمایش هشدار داده بود. بر طبق بیانات پشتیبانی اپل، اگر صفحه نمایش آیفون ایکس یک تصویر ثابت را به مدتی طولانی نمایش دهد ممکن است با مشکل مواجه شود. البته اپل این مشکل را مربوط به صفحه نمایش های اولد می داند و نه خود!
همچنین در ارتباط با مشکل مورد بحث، یعنی مشکل توزیع نامتوازن رنگ ها، اپل با تأیید این مشکل گفته به احتمال بسیار با نگاه از زاویه ها است که این مشکل ایجاد می شود. به هر صورت خودِ اپل توصیه کرده که کاربران اولاً هر چند مدت یک بار تصویر صفحه نمایش را تغییر دهند، ثانیاً از امکان روشنایی خودکار استفاده کنند و ثالثاً آن بازه ی زمانی که صفحه نمایش به صورت اتوماتیک خاموش می شود را کم کنند.
صفحه نمایشی که در آیفون ایکس مورد استفاده واقع شده از سوی سامسونگ دیسپلی تولید شده است و واکنش های این دو به این مشکل در روز های آینده می تواند جذاب و البته جنجالی باشد. آیا این موضوع می تواند باعث فروشِ کم آیفون ایکس شود؟ اعتراضات و انتقادات تا کجا و برای چه مدت ادامه خواهند یافت؟ به پاسخ این پرسش ها و بسی پرسش های دیگر که ممکن است در ذهن هر یک از شما ایجاد شده باشند می توان در آینده ای نزدیک دست یافت. تنها بایستی صبر کرد و منتظر وقایعی که از این پس رخ خواهند داد ماند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *