خطر سوختن صفحه نمایش آیفون X

خطر سوختن صفحه نمایش آیفون X
  • 1396/8/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سوختن صفحه نمایش یکی از بزرگترین مشکلاتی است که اکثر برند های معروف تولید کننده گوشی های هوشمند حداقل یک بار آن را در محصولات خود تجربه کرده اند. این مشکل قدیمی یکی از بزرگترین چالش هایی است که هیچ کاربری تمایل ندارد حتی برای یک بار هم آن را تجربه کند. مسئله سوختن صفحه نمایش گوشی های هوشمند یکی از معضلاتی است که برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند و همچنین بسیاری از کارشناسان و کاربران توجه خاصی به آن داشته اند. گوشی های آیفون X نیز یکی از آن دسته گوشی های هوشمندی است که امکان سوختن صفحه نمایش OLEDآن وجود دارد.

گویا آی تی – اما مشکل سوختن صفحه نمایش گوشی چیست و چگونه باید از بروز آن جلوگیری کرد. سوختن صفحه نمایش اولین بار برای صفحه نمایش رایانه های یک مدرسه در آمریکا اتفاق افتاد. در واقع این مانیتور ها که برای مدت زمان طولانی روشن بودند، و کار می کردند بعد از مدتی در تصاویر نمایشی آن ها سایه ای ایجاد شد و نوعی تاری بوجود آمد که بعد از مدتی واژه سوختن صفحه نمایش برای آن انتخاب شد. در نسخه های قدیمی صفحه نمایش های گوشی ها و مانیتورها، وجود اسکرین سیور در واقع برای جلوگیری از سوختن صفحه نمایش بوده است.

نسل جدید صفحه های نمایش که از نوع OLED هستند نیز از خطر سوختن صفحه نمایش در امان نیستند. این موضوع به این دلیل رخ می دهد که پیکسل های صفحه نمایش با گذشت زمان، تار می شوند و یا به اصطلاح دیمر می شوند. بنابراین با گذشت زمان این تاری پیکسل ها بیشتر و بیشتر می شود و افکت های نا خواسته ای بر روی تصویر ایجاد می کنند. در برخی از موارد، این ایجاد سایه ها و افکت ها بعد از مدتی از بین می رود و همیشگی نیست.
یکی از مواردی که باعث سوختن صفحه نمایش می شود، روشن بودن بیش از حد صفحه نمایش است. در واقع روشن بودن بیش از حد صفحه نمایش باعث می شود تا پیکسل های صفحه نمایش خراب شوند و به اصطلاح دیمر شوند.

این مشکل در صفحه نمایش گوشی های هوشمند بسیار معروف از جمله Pixel 2 XL بسیار مشاهده شده است. در واقع د این گوشی ها بر اساس گزارش برخی از کاربران رد پایی از تصویر قبلی در هنگام عوض شدن تصویر نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از سوختن صفحه نمایش در گوشی های هوشمند مثل آیفون X می توان اقداماتی انجام داد. هر چند این مشکل ممکن است هرگز برای کاربری رخ ندهد اما پیشگیری همیشه بهترین کار بوده است. برای افزایش طول عمر صفحه نمایش و جلوگیری از سوختن پیکسل های صفحه نمایش، کارشناسان پیشنهاداتی را ارائه داده اند.
اول اینکه بهتر است هنگامی که صفحه نمایش برای مدت زمان طولانی روشن است، تصویر روی صفحه نمایش مرتبا عوض شود. چیزی شبیه به اسکرین سیور ها که تصویر های مختلف را در فاصله های زمانی کوتاه نمایش می دهد. این مشکل برای مواقعی رخ می دهد که کاربر از GPS برای پیدا کردن مسیر ها برای طولانی مدت بدون خاموش بودن صفحه نمایش استفاده می کند.

دوم اینکه هرکز صفحه نمایش خود را برای مدت طولانی روشن نگذارید.
سومین مورد که باید به آن توجه شود این است که برای قفل خودکار گوشی مدت زمان طولانی را انتخاب نکنید. مدت زمان قفل خودکار گوشی بهتر است کمتر از یک دقیقه انتخاب شود.
چهارمین مورد که کمتر به ذهن کسی ممکن است خطور کند این است که هرگز در صورت استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش و روشن ماندن طولانی مدت آن، نور صفحه نمایش در حالت حداکثر قرار نگیرد.

با رعایت موارد فوق می توان طول عمر صفحه نمایش را بیشتر کرد و از سوختن آن جلوگیری کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *