چگونه لینک های دانلود را از گوگل کروم استخراج کنیم ؟

چگونه لینک های دانلود را از گوگل کروم استخراج کنیم ؟
  • 1396/8/29
  • زهرا معبودی
  • 0

نشانک ها ( بوک مارک ها ) و کلمات عبوری که در کروم ذخیره می گردند می توانند بعنوان ورودی سایر مرورگرها به کار روند. با وجود نشانک ها ، شما حتی به مرورگر دیگری هم نیاز ندارید. شما می توانید به سادگی از آن ها در قالب یک فایل اچ تی ام ال خروجی بگیرید. کروم همانند اکثر مرورگرها بدلیل انجام کارهایی که می توانید با نشانک ها انجام دهید ، بسیار انعطاف پذیر است. در مورد دانلودهای شما از انعطاف پذیری کمتری برخوردار است.گویا آی تی: هنگامی که شما داده های خود را بین دو ورژن نصب شده از کروم همگام سازی می کنید ، تاریخچه ی دانلودهای شما با شما نمی ماند. اگر شما به این لینک ها احتیاج پیدا کنید شما می توانید از این لینک های دانلود را در قالب یک فایل اچ تی ام ال یا یک بیت کد خروجی بگیرید. این بیت از کد کاربر سطح بالا ادوارد فلورینسکو آمده است.

خروجی گرفتن لینک دانلود در کروم

استخراج لینک های دانلود از کروم

به صفحه ی دانلود بروید و کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+J را لمس نمائید. کنسول وب باز می شود. کد زیر را در کنسول پیست کرده و کلید Enter را بزنید.

ditems = document.querySelector("downloads-manager").shadowRoot.querySelector("iron-list").querySelectorAll("downloads-item");

var div = document.createElement('div');

[].forEach.call(ditems, function (el) {

 var br = document.createElement('br');

 var hr = document.createElement('hr');

 div.appendChild(el.shadowRoot.querySelector("#url"));

 div.appendChild(br);

 div.appendChild(hr);
});

 document.body.innerHTML=""

 document.body.appendChild(div);

 document.head.style.innerHTML="";

خروجی گرفتن لینک دانلود در کروم

با این کار صفحه ی دانلود بازنویسی خواهد شد . سبک اعمال شده بوسیله ی کروم همه چیز بدون جا انداختن چیزی را از هم جدا می کند به جز لینک هایی که شما از آن دانلود کرده اید. از زمانی که فرمت کردن به وجود آمده است ، از میانبر کلید های Ctrl+S می توانید برای ذخیره ی صفحات بصورت فایل اچ تی ام ال استفاده کنید.

خروجی گرفتن لینک دانلود در کروم

شما می توانید فایل اچ تی ام ال را در هر مرورگری باز کنید و لینک های دانلود را مجددا مشاهده نمائید. بخاطر داشته باشید که این ها لینک هایی به یک وب سایت نیستند. هنگامی که شما بر روی این لینک ها کلیک می نمائید ، شما را به صورت مستقیم به یک فایل هدایت می کند ، یا بلافاصله شروع به بارگیری و دانلود فایل می نماید. اگر شما می خواهید که یک وب سایت را ذخیره کنید ،  هنوز هم نشانک ها روشی هستند که شما می توانید بکار ببرید.

اگر شما یک دانلود را از صفحه ی دانلودها حذف کنید ، این دانلود استخراج نخواهد شد. فایلی که شما از موقعیت اصلی ذخیره شده جابجا می کنید ، بعنوان حذف شده در نظر گرفته نمی شود. هر ورودی صفحه ی دانلود تنها زمانی حذف می شود که شما روی دکمه ی close  ( بسته شدن ) در کنار آن ، کلیک کنید.

این کار در مرورگر فایرفاکس قابل انجام نیست. شاید یک افزونه وجود داشته باشد که به شما اجازه دهد لینک های دانلود را استخراج کنید اما این تنها شانس شما برای استخراج لینک های دانلود در فایرفاکس است. صفحه ی دانلود در فایرفاکس همانند صفحه ی دانلود کروم نیست و با یک وب کنسول نمی آید و جایی برای اضافه کردن کد به آن وجود ندارد.

این تعجب آور است که دو مرورگر برتر وب در بازار ، کروم و فایرفاکس ، دارای ویژگی های همگام سازی هستند که می تواند داده ها را در بین دسکتاپ و تلفن همراه همگام سازی نماید اما آن داده ها شامل لینک های دانلود نمی شوند. لینک های دانلود اغلب مهم هستند . در صورتی که شما نتوانید یک وب سایت که از آن یک فایل خاص را دانلود کرده اید پیدا کنید ، لینک دانلود هنوز ممکن است کار کند. در واقع لینک های دانلود شما محدود به این شده اند که کمتر از تاریخچه ی مرورگر شما شلوغ باشند به هر حال این به این معناست که پیدا کردن لینک یک فایل گم شده بوسیله ی دانلودها آسان تر است.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *