آموزش ارسال Live Location توسط واتس اپ

آموزش ارسال Live Location توسط واتس اپ
  • 1396/8/29
  • زهرا معبودی
  • 0

Live Location یا لوکیشن زنده کنایه از مکانی است که شما در زمان معلوم و حاضر، در آن حضور دارید. این موضوع این روزها برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. در حقیقت بیشترین مورد استفاده از آن برای زمانی است که بخواهید با توجه به موقعیت کنونی تان آدرس خاصی را پیدا کنید. البته استفاده از  Live Location برای اهداف دیگری نیز بکار برده می شود. 

گویا آی تی: سرویس تلگرام هم دارای این ویژگی است و شما می توانید به کمک آن از موقعیت خود برای دوستان خود، اطلاعاتی مبنی بر نقشه گوگل ارسال کنید.

اما اگر می خواهید برای یکی از کاربران واتس اپ، Live Location خود را ارسال کنید، این قابلیت برای شما فراهم است.

برای ارسال Live Location برای دوستان خود در واتس اپ، بهتر است که ابتدا از نسخه بروز رسانی شده واتس اپ استفاده کنید و در ادامه گام های زیر را دنبال کنید.

ارسال موقعیت لایو با واتس اپ

گام اول: نرم افزار واتس اپ خود را بروز رسانی کنید. این کار به راحتی از طریق مارکت های اپلیکیشن صورت می گیرد

گام دوم: واتس اپ خود را باز کنید و به رشته چت خود با دوستی که می خواهید برای او لوکیشن خود را ارسال کنید بروید.

گام سوم: در قسمت تایپ مسیج برای دوستان، روی Attachment ضربه بزنید

گام چهارم: بعد از ضربه زدن به Attachment، وارد Location شوید. برای این کار باید روی این گزینه ضربه بزنید

گام پنجم: در این بخش گزینه Live Location Share ارائه می شود که باید روی آن ضربه بزنید.

گام ششم: بعد از اینکه روی این گزینه ضربه زدید، مدت زمانی که می خواهید موقعیت خود را برای دوستان به اشتراک بگذارید را مشخص کنید. این تایم ها شامل، زمان های ۱۵ دقیقه ای، یک ساعته و ۸ ساعته است.

از آن جا که این قابلیت به صورت end-to-end رمز گذاری شده شما می توانید هر زمان که تمایل دارید این محدوذیت را رفع کنید.

در واقع end-to-end به شما کمک می کند تا بتوانید افراد و مدت زمانی که موقعیت خود را با آن ها به اشتراک می گذارید را مدیریت کنید. ( نوشته شده در وبلاگ  WhatsApp )

دقت کنید که اگر شما، موقعیت خود را در یک گروه به اشتراک بگذارید، تمامی اعضای آن گروه قادر خواهند بود موقعیت شما را ببینند، همچنین این قابلیت به گونه ای است که چندین نفر به طور همزمان می توانند در گروه موقعیت خود را به اشتراک بگذارند.

ناگفته نماند که واتس اپ اخیرا قابلیت Current Location را ارائه می داد. تفاوت این ویژگی با موقعیت و محل زنده این است که با ست کردن Current Location شما نمی توانید محدودیت های امنیتی موقعیت لایو، در اختیار داشته باشید و به عبارتی ردیابی ها صورت نمی گیرد بنابراین، استفاده از این قابلیت جدید تر، امنیت بیشتری خواهد داشت و توصیه ما نیز استفاده از محل زنده است.

Live Location یکی از برترین قابلیت هایی است که در اپلیکیشن بیزینس واتس اپ ارائه شده تا مدیران کسب و کار بتوانند به راحتی با مشتری های خود در ارتباط باشند.

نظر شما در رابطه با قابلیت Live Location چیست؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *