۶ نکته مهم برای طراحی یک فرم ثبت نام مشترک ساز

۶ نکته مهم برای طراحی یک فرم ثبت نام مشترک ساز
  • 1396/9/11
  • مهدی پیوندی
  • 0

پرکردن فرم های اینترنتی به منظور دسترسی به محتوا یا یک پیشنهاد ویژه به همان اندازه جالب است که ایستادن در صف نانوایی برای شما خوشایند به نظر می رسد. در عین حال، این فرم های اینترنتی در غالب موارد یکی از تاثیرگذارترین راه ها برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشترکین جدید به شمار می روند. به همین دلیل است که طراحی فرم های ثبت نام با در نظر گرفتن خواسته های کاربر و همچنین جالب و تعاملی کردن آنها می تواند عامل تاثیرگذاری باشد که باعث تبدیل وی به مشترک و یا بالعکس موجب ترک صفحه توسط وی می شود. ما در ادامه این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به شش مورد از مهم ترین مواردی اشاره می کنیم که برای طراحی صفحات ثبت نام موثر باید به آنها توجه داشته باشید.

 

  1. هر چه کمتر بهتر: تعداد فیلدها را محدود کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از بازاریاب ها مرتکب می شوند طراحی فرم های ثبت نامی است که زودتر از زمان متناسب کاربر را به ارائه حجم انبوهی از اطلاعات ملزم می کنند. هر سوال اضافی یا فیلد ورودی که به فرم خود اضافه می کنید شانس تبدیل را کاهش می دهد و میزان ترک صفحه ثبت نام را بیشتر خواهد کرد. به همین دلیل است که موثرترین فرم یک فرم ساده است که فقط یک فیلد دارد و آن هم فیلد ثبت ایمیل است. اگر در دست داشتن سایر اطلاعات از نان شب واجب تر نیست از اضافه کردن فیلدهای اضافی خودداری کنید.

 

  1. سوالات مرحله به مرحله: اطلاعات درخواستی را به قسمت های کوچک تقسیم کنید

فرض کنیم که فرم خود را تجزیه و تحلیل کرده اید، تا جایی که امکان داشته فیلدهای اضافی را حذف کرده اید، اما در نهایت به این نتیجه رسیده اید که یک آدرس ایمیل تنها کفایت نمی کند. اینجا همان جایی است که تقسیم کردن فرم به سوالات مرحله به مرحله می تواند یک راهکار موثر باشد.

تکمیل فرم شما در مرحله اول فقط مستلزم ثبت یک آدرس ایمیل است. پس از آنکه کاربر آن آدرس را وارد و روی دکمه ارسال کلیک کرد صفحه دیگری ظاهر می شود که حاکی از تایید ثبت نام است و چند فیلد دیگر برای دریافت جزئیات بیشتر را نیز نشان می دهد.

تقسیم بندی فرم و استفاده از سوالات مرحله ای به این معنی است که حتی اگر یک کاربر پس از اولین سوال فرم شما را ترک کند دست کم ایمیل وی را به دست آورده اید. یک مزیت دیگر این روش این است که هنگامی که در هر بار یک یا دو فیلد در برابر کاربر قرار می گیرد عموماً نرخ تبدیل بالا می رود.

 

  1. فرم های معتبر: اعتبارسنجی خودکار فیلدهای ورودی

طراحی فرم های ثبت نامی که نرخ تبدیل را بالا می برند مستلزم ایجاد یک تجربه کاربری خوب است و یکی از مهم ترین مولفه های یک تجربه کاربری خوب ارائه بازخورد فوری به کاربر است. به عبارت دیگر، به کاربر اجازه بدهید که همینطور که تایپ می کند بداند که آیا فرم را به درستی پر می کند یا خیر.

یک مطالعه موردی که اخیراً انجام شد نشان داد که اعتبارسنجی خودکار باعث یک افزایش ۲۲ درصدی در میزان موفقیت کمپین های ایمیل مارکتینگ و یک افزایش ۳۱ درصدی در میزان رضایتمندی کاربران می شود.

 

  1. استفاده از طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا یک ضرورت است

این مورد از اوجب واجبات و اظهر من الشمس است، اما در عین حال به کرّات مورد غفلت واقع می شود. یک تحقیق نشان داد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۶ درصد از کل کلیک های انجام گرفته از طریق دستگاه های همراه مختلف انجام شده است. استفاده از قالب هایی که در دستگاه های همراه نیز به خوبی به نمایش در می آیند در مورد فرم های ثبت نام اهمیت مضاعفی پیدا می کند. صفحات غیرواکنشگرا نرخ تبدیل شما را به قهقرا می برند!

 

  1. نمایش ایمیل های نمونه: اعتماد به نفس خود را نشان بدهید و کاربر را به تکمیل ثبت نام ترغیب کنید

با توجه به حجم انبوه ایمیل هایی که کاربران هر روز و همه روزه دریافت می کنند، اینکه بخواهند بدانند که برای چه چیزی ثبت نام می کنند جای هیچ تعجبی ندارد. نمایش نمونه هایی از ایمیل هایی که ارسال کرده اید در قسمت بالایی یا پایین فرم ثبت نام می تواند خیال کاربر را برای تکمیل فرم راحت کند. اگر از همان ابتدا چیزی که کاربر می تواند از شما انتظار داشته باشد را مشخص کنید، میزان لغو اشتراک را تا حد قابل توجهی پایین خواهید آورد.

 

  1. فرم های پاپ آپ: کمی آزاردهنده، اما بسیار موثر

فرم های پاپ آپ شهرت خوبی ندارند و مخصوصاً در رابطه با پاپ آپ های پنجره ای احتمالاً این بدنامی زیاد هم نابجا نیست. هنگامی که از پاپ آپ به درستی استفاده نشود کاملاً آزاردهنده می شود و تجربه بدی را برای کاربر رقم می زند. امروزه استفاده از پاپ آپ های لایه ای بسیار متداول شده است، اما دلیل این امر چیست؟ پاسخ کوتاه به این سوال این است که «موثر هستند». مطالعات نشان می دهند که اضافه کردن یک صفحه ثبت نام به صورت پاپ آپ لایه ای می تواند میزان ثبت نام ها را بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش بدهد.

تا وقتی که به نکات زیر توجه داشته باشید، فرم های پاپ آپ به شما کمک خواهند کرد تا بدون هیچ مشکلی تعداد ثبت نام ها را افزایش بدهید:

  • در همه صفحات وبسایت خود از پاپ آپ استفاده نکنید؛
  • کاربر باید در هر بازدید خود فقط یک بار با پاپ آپ مواجه شود؛
  • نمایش پاپ آپ را به تاخیر بیندازید (فوراً پس از بارگذاری صفحه نمایش داده نشود)؛
  • پیام آن را شخصی سازی کنید؛
  • اطمینان پیدا کنید که بستن پاپ آپ به آسانی امکانپذیر است.

استفاده از فرم های ثبت نامی که با توجه به نکات بالا طراحی شده اند به شما کمک خواهد کرد تا نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود را افزایش دهید. اما پس از آنکه مشتری مورد نظر تبدیل به مشترک مورد نظر (!) شد چگونه می توانید او را راضی نگه دارید؟ علاوه بر نکات مختلفی که در جای جای مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به آنها اشاره کردیم، لازم است که امکان مدیریت تنظیمات اشتراک را نیز برای مشترکان خود فراهم کنید. به منظور کسب اطلاع بیشتر در این رابطه به این مقاله مراجعه کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *