منع استفاده از آنتی ویروس کسپراسکای در وزارت خانه های انگلستان

منع استفاده از آنتی ویروس کسپراسکای در وزارت خانه های انگلستان
  • 1396/9/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در روز های پیشین، مرکز امنیت اطلاعات انگلستان یک راهکار تازه برای استفاده ی بهتر از برخی آنتی ویروس های خارجی، همچون کسپرسکی، برای وزارت خانه های این کشور ارائه کرد. در واقع، این اقدام با ارسال یک نامه توسط سیاران مارتین، رییس مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان، به رؤسای وزارت خانه های انگلستان، همراه بود. نامه ای که در آن بر هوشیار بودن به هنگام استفاده از آنتی ویروس های خارجی تأکید شده بود.

گویا آی تی – گویا توجه رییس مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان به روسیه، به مثابه ی کشوری که می تواند تهدیدهای امنیتی ایجاد کند، است. رییس مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان به روسیه اعتماد ندارد و بر این عقیده است که روسیه به دنبال استفاده ی سیاسی از اطلاعات سایبری است و به همین دلیل هیچ یک از نمایندگان دولتی انگلستان نباید از آنتی ویروس های روسی استفاده کنند. ممنوعیت استفاده از نرم افزارهای روسی صرفاً برای نمایندگان دولتی نیست، بلکه هر سیستمی که از اطلاعات رسمی برخوردار است نمی بایست از نرم افزارهای روسی استفاده نماید، خصوصاً سیستم هایی که از اطلاعات محرمانه و بالاتر برخوردارند.
افزون بر این موارد، رییس مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان، با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با آزمایشگاه کسپرسکی بر تعریف شدن شاخص هایی برای مستقل سازی سیستم ها جهت حصول اطمینان از عدم دسترسی روسیه به اطلاعات انگلستان تأکید می کند.
همچنین، در همین راستا، مدیر فنی مرکز ملی امنیت اطلاعات انگلستان، یعنی ایان لوی، در وبلاگ خود گفته که در هر صورت دسترسی خارجی یک تهدید برای اطلاعات انگلستان محسوب می شود. او همچنین به برخی مشکلات اشاره کرده، مشکلاتی که ممکن است گریبان سیستم ها را بگیرند. مشکلاتی همچون مدیریت شبکه محدود، عدم آپدیت بودن نرم افزارها و ضعف در مدیریت اعتبار.
ایان لوی در ادامه ی گفته های خود به این مورد اشاره کرده که هیچ کدام از پایگاه های مرکزی انگلستان از آنتی ویروس کسپرسکی استفاده نمی کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *