راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی

راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی
  • 1396/9/22
  • فرید دانشفر
  • 0

هدست های واقعیت مجازی یک هدیه جذاب برای دوستداران تکنولوژی به شمار می روند. اما می خواهیم بدانیم که کدام مدل برای شما مناسب است.

گویا آی تی – واقعیت مجازی یکی از جالب ترین تکنولوژی های سال های اخیر است و با استفاده از یک هدست می توانید واقعیت مجازی را در منزل خود تجربه کنید.

بهترین تجربه واقعیت مجازی توسط هدست هایی که بر روی سر بسته می شوند و با کامپیوتر کار می کنند ایجاد می شود. برای خلق تجربه ۳۶۰ درجه، داده ها توسط کنسول یا کامپیوتر به صفحه درون هدست منتقل می شوند و زمانی که سر خود را حرکت می دهید، تصاویر نیز حرکت می کنند.

این هدست ها برای ردیابی حرکات شما از سنسورهای داخلی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ استفاده می کنند، صفحه های بهتری دارند و پوشیدن آن ها راحت تر است.

در این مقاله به ۴ هدست برتر بازار یعنی HTC Vive، Oculus Rift، Dell Visor و Lenovo Explorer.enovo Explorer 4 هدست برتر بازار می پردازیم.  حرکت می کنند. ند و به کنید. یم بدانیم که کدام مدل برای شما مناسب است؟

می پردازیم و به شما کمک می کنیم که محصول مناسب خود را پیدا کنید.

HTC Vive

این هدست فوق قدرتمند مجهز به تکنولوژی پیشرفته به همراه پلتفرم بازی Steam است.

هدست HTC Vive
هدست HTC Vive

 

HTC Vive با اتصال به ویندوز ۱۰ کار می کند و از ظرفیت های پردازنده اینتل Core برای ارائه بهترین گرافیک در بازی ها و اپلیکیشن ها بهره می برد.

به لطف میدان دید وسیع تر (۱۱۰ درجه) تجربه بازی فوق العاده ای در اختیار دارید. اپلیکیشن ها و دیگر محتوای واقعیت مجازی به خاطر وجود صفحه های دارای کیفیت بالاتر از اچ دی ( رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۲۰۰) شفافیت بیشتری دارند.

حرکات شما در دنیا مجازی توسط ۳۲ سنسور جداگانه ردیابی می شود. به لطف ایستگاه های مادون قرمز، Vive می تواند شما را در هر محیطی شناسایی کند. شما با استفاده از کنترلرهای دستی ردیاب حرکت، بازی را کنترل می کنید که به نظر کاربران “بی نظیر است”.

Vive همچنین دارای دوربین جلوی صورت است. با این قابلیت شما می توانید بین دنیای واقعی و مجازی جا به جا شوید. به این معنی که شما می توانید موانعی مانند مبل یا صندلی را هنگام گشت و گذار در دنیای مجازی ببینید.

پلتفرم بازی آنلاین Steam برای ارائه تجربه فوق العاده بازی واقعیت مجازی با Vive یکپارچه سازی شده است. در حالت تصویر آهسته برای مبارزه آماده شوید یا می توانید برای تمرین به باشگاه گلف بروید.

حداقل سیستم مورد نیاز: Intel Core i5-4590, NVIDIA GeForce GTX 970/AMD R9 390, 8GB RAM, HDMI 1.3 video output, 3 x USB 3.0 ports plus 1 USB 2.0 port

قیمت: ۶۰۰ پوند (حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)

Oculus Rift

هدستی که با قدرت بالا و کنترل ساده به واقعیت مجازی معنی جدیدی بخشیده است.

هدست Oculus Rift
هدست Oculus Rift

چندین سال پیش واقعیت مجازی یک تکنولوژی گمنام و پرزحمت بود که از جریان اصلی بازار بسیار دور بود. Oculus Rift دستگاهی است که در کیک استارتر کار خود را شروع کرد و واقعیت مجازی را متحول کرد.

Oculus اولین هدست خود را در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد و از آن زمان تا به حال به مرور شاهد بهبودهایی بوده تا به مدل Rift امروزی رسیده است.

مانند HTC Vive، Rift با کامپیوتر یا لپ تاپ شما کار می کند و از پردازنده اینتل Core i5 و گرافیک داخلی بهره می برد. با صفحه های دارای رزولوشن فول اچ دی (۱۲۰۰ در ۱۰۸۰) بازی ها بسیار چشم نواز هستند و میدان دید عالی است.

به لطف سنسورهای داخلی و یک سنسور جدا، حرکات شما با دقت زیادی دنبال می شوند؛ از کوچکترین حرکت سر گرفته تا دور زدن کامل.

بازی ها توسط دسته ایکس باکس وان کنترل می شوند که در بسته هدست موجود است. همچنین می توانید از کنترلرهای Oculus Touch استفاده کنید که دارای ردیابی حرکت داخلی هستند و باعث می شوند که حس کنید “دست های مجازی شما واقعی هستند”.

Oculus با استودیوها و توسعه دهندگان بازی همکاری کرده است تا اطمینان پیدا کند که بازی های متعددی برای کاربران در دسترس باشد. از Bloody Zombie گرفته تا بازی فانتزی The Last Sorcerer و Ocean Rift که به عنوان اولین آکواریوم مجازی دنیا شناخته می شود. شرکت های همکار شامل Insomniac Games، Crytek و CCP Games می شوند.

حداقل سیستم مورد نیاز: Intel Core i3-6100/AMD Ryzen 3 1200, FX4350, NVIDIA GeForce GTX 1050Ti/AMD Radeon RX 470, 8GB RAM, HDMI 1.3 video output, 3 x USB 3.0 ports plus 1 USB 2.0 port

قیمت: ۵۰۰ پوند (حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان)

Dell Visor Mixed Reality

این هدست واقعیت مجازی را با دنیای واقعی ترکیب می کند و با Steam و بازی های ویندوز استور سازگاری دارد.

هدست Dell Visor
هدست Dell Visor

در حالی که واقعیت مجازی به شما کمک می کند که از دنیای بیرونی خارج شوید، Dell Visor Mixed Reality (به اختصار MR) محیط روزمره را به بازی می آورد. اشیا فیزیکی و دیجیتال با هم تعامل می کنند تا برای شما محیط ها و جلوه های جدیدی ایجاد کنند.

با استفاده از لنزهای دوگانه اچ دی، می توانید از تمامی جزئیات با کیفیت بالا لذت ببرید. میدان دید ۱۱۰ درجه ای و کنترلرهای بی سیم تجربه خارق العاده برای شما به ارمغان می آورند و گیم پلی با وجود Visor بسیار طبیعی به نظر می رسد.

سنسورهای بیرونی وجود ندارند و فقط یک کابل در اختیار دارید که به معنی نصب آسان و سریع است. فقط به یک کامپیوتر احتیاج دارید. کامپیوترهایی که دارای به روزرسانی Fall Creators ویندوز ۱۰ باشند برای این کار مناسب هستند.

با Visor می توانید از بازی های واقعیت مجازی Steam – مانند Space Pirate Trainer و Universe Sandbox –  به همراه بازی های کلاسیک ویندوز استور مانند Halo لذت ببرید. حتی می توانید دوربین گوپرو خود را وصل کنید و ویدیوها را به صورت ۳۶۰ ببینید.

حداقل سیستم مورد نیاز: Windows 10 Fall Creators Update, Intel Core i5 (4th generation) quad-core, NVIDIA GTX 965M/AMD RX 460 graphics, 8GB DDR3 RAM, HMDI 1.4 video output, 1 USB 3.0 port

قیمت: ۴۳۰ پوند (حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان)

Lenovo Explorer Mixed Reality

این هدست فوق راحت به همراه کنترلرهای جذاب به شما امکان می دهد که به طور کامل در دنیای مجازی غرق شوید.

هدست Lenovo Explorer
هدست Lenovo Explorer

هدست Lenovo Explorer MR را بر روی سر قرار دهید و به دنیایی که واقعیت را با عناصر مجازی ترکیب می کند وارد شوید.

کنترلرهای بی سیم به شما امکان برداشتن آیتم ها، استفاده از سلاح ها و کنترل دیگر کاراکترها را می دهد. تعامل شما با بازی حسی کاملاً طبیعی دارد.

مانند Visor، Explorer با اکثر کامپیوترهای ویندوز ۱۰ سازگار است، به شرطی که به روزرسانی Fall Creators را داشته باشند. همچنین دارای لنزهای اچ دی دوگانه است که به شما محیط ۳۶۰ درجه را ارائه می کند. سنسورهای خارجی موجود نیست و به وسیله یک کابل به سادگی می توانید آن را نصب کنید.

طراحی سبک و صفحه قابل تنظیم، Explorer را به یکی از راحت ترین دستگاه های موجود مبدل کرده است. می توان گفت که تقریباً آن را روی سر خود حس نمی کنید. هنگامی که می خواهید از بازی خارج شوید آن را کنار بزنید و دوباره به اتاق خود بر می گردید.

هدست Lenovo Explorer MR با Steam و بازی های ایکس باکس موجود در ویندوز استور سازگار است. می توانید از عنوان های کلاسیک، مانند Fantastic Contraption و Minecraft به صورت واقعیت آمیخته لذت ببرید.

حداقل سیستم مورد نیاز: Windows 10 Fall Creators Update, Intel Core i5 (4th generation) quad-core, NVIDIA GTX 965M/AMD RX 460 graphics, 8GB DDR3 RAM, HMDI 1.4 video output, 1 USB 3.0 port

قیمت: ۴۰۰ پوند (حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *