چگونه نوتیفی های ارسالی مرورگر ها را مسدود کنیم؟

چگونه نوتیفی های ارسالی مرورگر ها را مسدود کنیم؟
  • 1396/10/6
  • زهرا معبودی
  • 0

در آخرین بروز رسانی هایی که برای مرورگر ها رخ داده، به کاربران این اجازه را می دهند که سیستم دریافت نوتیفی را فعال کنند. بدین ترتیب بعد از روشن کردن این قابلیت، به محض بروز رسانی سایت، یک نوتیفی برای کاربر ارسال می شود تا سایت مورد نظر را چک کند. گویا آی تی: گاهی در خلال این کار، ما متوجه تعدد نوتیفی های فعال شده نیستیم و در عمل، مزاحمت هایی به طور مکرر برایمان ایجاد می کنند که مشاهده ی آن ها مخل اعصاب است. در چنین حالتی می توان به کمک تنظیمات مرورگر ها این نوتیفی ها را مسدود کرد. ادامه این مقاله را با همین هدف دنبال کنید.

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر Google Chrome

برای این منظور در مرورگر گوگل کروم، وارد مرورگر شده و در بخش منوی آپشن ها که از راست و بالای مرورگر قابل دسترسی است، روی گزینه Settings  کلیک کنید. در بخش تنظیمات، انتهای صفحه عبارت Advanced نوشته شده است. روی این بخش کلیک کنید و وارد Privacy and security شوید. در زیر این بخش با محوطه Content Settings  کار داریم. روی این گزینه کلیک کنید

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

وقتی که وارد این صفحه شدید، گزینه ای به نام  Notifications وجود دارد.

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

همانطور که در عکس مشاهده می کنید، این بخش دارای حالات مختلف قابل تنظیم است. معمولا به صورت Ask before sending تنظیم شده است اما اگر این گزینه را بلاک کنید و عبارت Blocked را برای این حالت تنظیم کنید، از ان به بعد هیچ گونه نوتیفی از هیچ وب سایتی در مرورگر گوگل کروم برای شما ارسال نمی شود.

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که هر چند با کمک این بخش هیچ گونه نوتیفی دیگری برای شما ارسال نمی شود اما وب سایت هایی که زیر مجموعه خود سرویس گوگل هستند از این قاعده مستثنی هستند و کماکان نوتیفی های خود را ارسال می کنند. برای مشاهده و مدیریت دسترسی به این وب سایت ها لازم است بخش  Allow را مشاهده کنید.

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

غیر فعال کردن نوتیفی های دریافتی در مرورگر Mozilla Firefox

قضیه ی مرورگر فایرفاکس کمی خاص است. شما به کمک بخش Options می توانید شماری از نوتیفی ها را غیر فعال کنید اما برای اینکه به طور کامل بتوانید نوتیفی های دریافتی از سایت ها در مرورگر فایرفاکس را غیر فعال کنید لازم است که به بخش about:config هم مراجعه کنید.

برای مراجعه به این صفحه، مرورگر فایرفاکس خود را باز کنید و یک تب ایجاد کنید و بعد عبارت about:config را در تب مورد نظر در بخش ادرس بار یا نوار ادرس بنویسید. کارکردن با این بخش کمی ریسک پذیر است و ممکن است تداخل هایی در آینده برایتان ایجاد کند البته ممکن است همه چیز هم به خوبی و خوشی تنظیم شود فقط باید مراقب باشید بدون اطلاع و دلیل چیزی را دستکاری نکنید. در این صفحه یک دکمه آبی رنگ حاوی عبارت  I accept the risk نمایش داده می شود. اگر ریسک تغییرات را می پذیرید روی این دکمه کلیک کنید و بعد هم ادامه ماجرا

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

بعد از کلیک بر این گزینه مطابق تصویر زیر، یک صفحه باز می شود که یک باکس جستجو در بالای آن قابل مشاهده است. در این باکس notifications را بنویسید. بعد از نوشتن این گزینه آپشن های متعددی نمایش داده می شود که باید گزینه dom.webnotifications.enable  را انتخاب کرده و دوبار روی آن کلیک کنید تا مقدار آن false شود. false شدن این مقدار بدین معنی است که از این به بعد هیچ نوتیفی از سایت ها در فایرفاکس برای شما ارسال نخواهد شد.

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

دقت کنید که با انجام این تنظیمات هیچ گونه نوتیفی برای شما ارسال نمی شود و نمی توانید برای برخی سایت ها این قابلیت را فعال کنید و برای برخی دیگر غیر فعال.

مسدود کردن نوتیفی دریافتی در مرورگر Microsoft Edge

در مرورگر Microsoft Edge شما هیچ گونه امکانی برای غیرفعال کردن نوتیفی ها ندارید مگر زمانی که از سایت مورد نظر یک نوتیفی برای تان ارسال می شود. در چنین حالتی از شما پرسیده می شود که آیا موافق هستید که باز هم نوتیفی از این سایت دریافت کنید؟ در صورتی که پاسخ مثبت باشد، به مرورگر پاسخ می دهید و در غیر اینصورت انصراف داده و با زدن دکمه NO راه دریافت نوتیفی ها از سایت مورد نظر را مسدود می کنید. 

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

 مسدود کردن نوتیفی های دریافتی در مرورگر Apple Safari

Apple Safari هم مرورگری است که تقریبا با تنظیمات خوب خود، به شما کمک می کند کاربری خوبی با آن تجربه کنید. مرورگر سافاری خود را به منظور مسدود کردن نوتیفی ها باز کنید. در منویی به نام  Safari که در ابتدای مرورگر قابل مشاهده است، عبارتی وجود دارد به نام Preferences که مطابق عکس زیر باید آن را کلیک کنید تا باز شود

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

باز زدن بر این گزینه، صفحه ای باز می شود که آپشن های مختلفی ارائه می دهد. در بالا دکمه Websites را مشاهده می کنید که باید روی آن کلیک کنید تا اپشن های قابل تنظیم برای ان نمایش داده شود. با زدن این گزینه در سمت چپ لیستی نمایش می دهد که از میان آن ها باید  Notifications را انتخاب کنید. در این موقعیت گزینه ای نمایش داده می شود به نام Allow websites to ask for permission to send push notifications که در کنار آن تیک وجود دارد. تیک را به کمک یک کلیک بردارید.

غیرفعال کردن نوتیفی های مرورگر

با انجام این کار، به مرورگر می گویید که نوتیفی هایی ارسال نکنند. البته شاید برای برخی از سایت ها کماکان این قابلیت باقی بماند اما امیداوریم که این تنظیمات بدون هیچ باگی، روی مرورگر تاثیر گذاشته  و جلوی ارسال نوتیفی ها را بگیرد.

در این باره دیدگاه ها وتجربیات کاربری خود را برای ما بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *