خودروهای آینده نیسان ذهن شما را می خوانند

خودروهای آینده نیسان ذهن شما را می خوانند
  • 1396/10/16
  • فرید دانشفر
  • 0

اکثر خودروسازان به دنبال حذف عامل “راننده” از رانندگی هستند، اما نیسان به دنبال یک تکنولوژی جالب تر است. این شرکت درباره طرحی به نام Brain-to-vehicle (B2V) تحقیق می کند که می تواند امواج مغزی را بخواند و متوجه شود که قصد انجام چه کاری را دارید. پس از پوشیدن یک کلاه که می تواند فعالیت های مغزی را اندازه گیری کند، سیستم هوش مصنوعی می تواند پیش بینی کند که شما می خواهید بپیچید یا ترمز کنید، و این عملیات طی ۰٫۲ تا ۰٫۵ ثانیه پیش از عکس العمل شما رخ می دهد.

گویا آی تی – Daniele Schillaci قائم مقام شرکت نیسان می گوید: “هنگامی که مردم درباره رانندگی خودکار فکر می کنند، چشم اندازی از آینده دارند به این گونه که انسان از کنترل ماشین ها چشم پوشی می کند. تکنولوژی B2V دقیقاً بر عکس عمل می کند. چرا که با استفاده از سیگنال های مغری افراد، رانندگی به یک روند هیجان انگیزتر و لذت بخش تر تبدیل خواهد شد.”

نیسان با مدل الکتریکی لیف در سطح بالایی از تکنولوژی رانندگی خودکار قرار دارد. این خودرو می تواند مسافت حدود ۲۴۰ کیلومتر را طی کند و از سیستم نیمه خودکار ProPilot استفاده می کند. با این که خودروهای خودران بسیار مرسوم شده اند، خودروسازانی مانند نیسان می خواهند همچنان کنترل در دست رانندگان باشد.

تکنولوژی جدید نیسان
تصویر اختصاصی نیسان – سیستم B2V نیسان، نمایی از آینده رانندگی است

به همین دلیل، این شرکت قصد دارد که سطح رانندگی را ارتقا بدهد و آن را به یک فعالیت جالب تر تبدیل کند. به گفته محقق ارشد شرکت Lucian Gheorghe، نیسان اولین خودروسازی است که به منظور ارتقا حس رانندگی، فعالیت همزمان مغز را به خودرو منتقل می کند.

یکی از بخش های مشکل اما جالب تحقیقات رانندگی خودکار بر روی کنترل “بدون دست” خودرو توسط کامپیوتر تمرکز دارد. شرکت Waymo گوگل می خواهد به سطح ۴ یا ۵ رانندگی خودکار دست پیدا کند، سطحی که در آن نیاز به مداخله راننده وجود ندارد، چرا که به اعتقاد آن ها واکنش رانندگان به اندازه کافی سریع نیست. از طرف دیگر، سیستم B2V نیسان یک سیستم کاملاً دستی با کمک تکنولوژی است.

در رویدادهای مختلف، این شرکت در حال کار بر روی رانندگی دستی و خودکار است تا وجود عامل انسانی را بهتر درک کند. با این که نیسان می گوید تحقیقات به منظور سرگرم کننده تر کردن رانندگی انجام می شود، تکنولوژی اسکن مغزی به طور قطع می تواند سیستم های رانندگی خودکار را ایمن تر کند. Gheorghe در این زمینه می گوید: “کاربردهای بالقوه این تکنولوژی فوق العاده اند. همچنین این تحقیقات باعث افزایش سرعت نوآوری در خودروهای آینده شرکت خواهد شد.”

اگر میخواهید با سایر شرکتهایی که در حوزه خودروهای خودران کار میکنند آشنا شوید این مطلب از گویا آی تی در مورد همه چیز درباره خودروهای خودران و هوش مصنوعی را مطالعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *