بررسی خودروی ۲۰۱۷ Hyundai Elantra Sport

بررسی خودروی ۲۰۱۷ Hyundai Elantra Sport
  • 1395/8/17
  • زهرا معبودی
  • 0

عالی بودن عالی تر از خوب بودن است!

همواره در بررسی خودرو ها نسبت به پیشرفت خودرو های کره ای نظیر هیوندای و کیا کم لطفی دیده می شود اما باید اقرار کرد که پیشرفت آن ها بی نظیر بوده است. مشکل اینجاست که نقادان هنگام بررسی این خودرو در خصوص خوبی ها و یا حتی بدی هایشان از آن ها با نام خودرو های عالی “کره ای” یاد می کنند که بدین معناست این خودرو ها در مقیاس جهانی در سطح پایین تری قرار دارند که این بی انصافی محض است. البته حال که هیوندای برند تازه تاسیس جنسیس را معرفی کرده است بهترین زمان برای اثبات اشتباه بودن این طرز فکر است.

می توانیم کار را با در نظر گرفتن هیوندای النترا اسپرت جدید شروع کنیم. این خودرو جمع و جور در کلاس مزدا ۳ و فولکس واگن گلف قرار می گیرند و این دو هردو جزو خودرو های مورد علاقه ما هستند. مدل اسپرت النترا سومین مدل از این خودرو که پس از مدل معمولی ۲ لیتری و مدل اقتصادی و کم مصرف Eco در سال جاری معرفی شده است و مانند بقیه نسخه ها، اسپرت هم تنها به صورت سدان قابل سفارش است.

2017 Hyundai Elantra Sport

این خودروی ۲۲,۴۸۵ هزار دلاری جعبه دنده ای شش سرعته دستی دارد و در صورت تمایل به خرید مدل اتوماتیک ۷ دنده دو کلاجه باید ۱۱۰۰ دلار بیشتر بپردازید که تقریبا ۴۵۰۰ دلار از بقیه مدل های النترا گران تر است. موتور ۱٫۶ لیتری توربو شارژ اسپرت ۵۴ اسب بخار بیشتر نسبت به مدل معمولی تولید می کند و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک با اکسل تیر پیچشی که در مدل معمولی حضور دارد تعویض شده است. ترمز های جلو به روتور های ۱۲ اینچی مجهز شده اند و چرخ ها به رینگ های ۱۸ اینچی و لاستیک های پرفورمنس مناسب برای تمام فصول نیز در آن تعبیه شده اند.  نوار های خط کشی جلو و عقب و دو اگزوزه بودن از دیگر تغییرات ظاهری مدل اسپرت هستند.

اگر قرار است النترایی ما را مجذوب خودش کند قطعا همین مدل است. موتور ۱٫۶ لیتری توربو شارژ گشتاوری قوی دارد و قدرت زیادی علاوه بر سر و صدای فراوانی از خود تولید می کند. هنگامی که پا بر روی پدال ترمز قرار می گیرد النترا عملکردی عالی از خود نشان می دهد و خودرو به نرمی می ایستد. اما جدا از حرکت کردن و ایستادن این النترا باید عملکرد های بیشتری نیز از خود نشان دهد. دسته دنده مشابه دسته دنده مدور خودرو ی گلف است ولی دسته آن کمی بلند تر از حد انتظار است. سیستم اتوماتیک کمی دیر دنده عوض می کند که زیاد اسپرت به نظر نمی رسد.  فرمان که انتهای زیرینش دایره ای نیست و صاف است و هم چنین با چرم تولید شده است در دستان تان حس خوبی می دهد اما حس فرمانگیری و پاسخگویی فرمان چنگی به دل نمی زند. النترا اسپرت در پیچ ها بسیار محکم و چسبیده به جاده دور می گیرد اما  به نرمی مزدا ۳ نیست و تعلیق آن حسی که گلف دارد را القا نمی کند.

2017 Hyundai Elantra Sport

اولین باری که درون کابین اسپرت را می بینید چیز خاصی چشمانتان را خیره نمی کند. اما امکانات خوبی در آن تعبیه شده اند که شامل صندلی های چرمی گرم کن دار با دوخت قرمز، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی مجهز به Apple CarPlay و Android Autoو سیستم ناوبری ( در صورت خرید مدل مجهز تر با پرداخت ۲۴۰۰ دلار ناقابل) هستند. طراحی بیرونی خیلی عمومی است اما طراحی داخلی بیشتر محافظه کارانه و المانی است. هنگامی که حرف از کیفیت مواد به کار رفته از کابین داخلی باشد، پلاستیک خاکستری النترا در مقابل داشبورد زیبا و با کیفیت مزدا ۳ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

البته در کاغذ می توانید با دیدن قدرت ۲۰۱ اسب بخاری النترا و گشتاور بالایش به راحتی بگویید که این خودرو از همه سر است اما در عمل و رانندگی واقعی رقبا از اسپرت عملکرد بهتری نشان داده اند. می توانید النترا را مقرون به صرفه تر بدانید البته اگر عملکرد بهتر گلف و مزدا ۳ را در نظر نگیرید.

2017 Hyundai Elantra Sport

چیزی که بیشتر از همه  درباره النترا اسپرت به چشم می آید جایگاهیست که هیوندای قصد دارد خودرو را در آن جای دهد.  این خودرو کمی از مدل پایه گلف یا مزدا ۳ گران تر است اما هم چنین مجهز تر و پر قدرت تر (موتور ۲٫۵ لیتری مزدا ۳ ۱۸۴ اسب بخار و موتور ۱٫۸ لیتری توربوشارژ گلف ۱۷۰ اسب بخار نیرو تولید می کنند) است که باعث می شود آن را با مدل قوی تر گلف یعنی گلف GTIکه گران تر و قوی تر است مقایسه کنیم.  همواره این تاکتیک هیوندای بوده است که سعی داشته محصول رقیب اش را به شرکت های بزرگ و شناخته شده در بیاندازد، حتی اگر محصول هیوندای ضعیف تر عمل کند ولی باز هم تحسین بر انگیز خواهد بود. از نمونه دیگر عملکردی مشابه از هیوندای را می توانیم به SUV وراکروز مدل ۲۰۰۷ اشاره کنیم که رقیبی برای لکسوس RX350 محسوب می شد. اما اگر کسی به شما گفته است که النترا می تواند جایگزین ارزانتر GTI باشد به هیچ وجه باور نکنید. گلف GTI از هر نظر از النترا اسپرت بهتر است، به صورتی که انگار این خودرو از ریشه و بنیان طوری طراحی شده است که یک خودروی اسپرت و پر قدرت باشد در حالی که النترا اسپرت در واقع خودرویی اقتصادیست که تنها به ارتقا هایی که به آن قدرت بیشتری می دهند بسنده کرده است.

در اتمام باید بگوییم که النترا اسپرت مانند دیگر برادرانش خوب است تنها کمی سرگرم کننده تر و جذاب تر اما نمی توان آن را عالی خطاب کرد.

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ کدام قسمت از این معرفی در مورد این خودروی جدید هیوندای ۲۰۱۷ نظر شما را به خود بیشتر جلب کرده است؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب روی شبکه های اجتماعی به معرفی بیشتر این خودرو کمک کنید.

منبع: caranddriver

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *