اقدامات جدی تویوتا در توسعه خودروهای سوخت پاک و الکتریکی

اقدامات جدی تویوتا در توسعه خودروهای سوخت پاک و الکتریکی
  • 1395/9/14
  • زهرا معبودی
  • 0

شرکت تویوتا مدت هاست که به دنبال تغییر نگرش ها و روش هایش برای تولید و مدیریت خودروهای سوخت پاک است و این بر هیچ کس پوشیده نیست.

بعد از سال ها تبلیغ و توسعه خودرو های هیدروژنی و  دوری و اجتناب از خودرو های الکتریکی هم اینک این شرکت ژاپنی  قصد عرضه انبوه یک خودروی الکتریکی  تا سال ۲۰۲۰ را در سر دارد.

حقیقت این امر که تویوتا طبق گزارشات به دست آمده هم اکنون در حال جمع آوری تیمی به جهت توسعه و ساخت این خودرو می باشد می توان فهمید که این تصمیم اخیرا گرفته شده است.

اما انتخاب مدیر و رهبر این تیم نشان دهنده این است که تویوتا به واقع بازار خودرو های الکتریکی را به شدت جدی گرفته است.

طبق گزارشات رویترز، تویوتا مدیر عامل کنونی اش یعنی آقای آکیو تویودا را برای رهبری بخش خودرو های الکتریکی این شرکت منصوب کرده است.

شرکت بر این امید است که با قرار دادن آقای تویودا (نوه ی موسس شرکت یعنی کیچیرو تویودا) در این مقام می توان توسعه و فرآیند های این بخش را سرعت ببخشد.

toyota-ceo-akio-toyoda-to-run-electric-car-division

تویودا از سال ۲۰۰۹ تا به کنون اداره شرکت را به دست داشته است و از عوامل اصلی فروش کارخانه تولید New United Motor (NUMMI) در فریمونت کالیفورنیا به شرکت تسلا موتورز بوده است.

تویوتا همچنین در تسلا موتورز سرمایه گذاری کرده است و همچنین شرکت تسلا نیز اجزای پیشرانه خودروی تولید محدود RAV4 EV برای تویوتا ساخته است.

RAV4 EV  در واقع خودرویی بود که موقعیت آن را ایجاب کرد، این مدل به جهت ارضای نیاز بازار خودرو های پاک در کالیفرنیا تولید شد و طی دوره تولیدی محدود اش تنها در گلدن استیت برای فروش عرضه شد.

مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک یک خودروی اسپرت تسلا روداستر به عنوان هدیه تشکر تقدیم کرد اما پس از آن به نظر می رسد این دو شرکت راه مختص خودشان را پیش گرفته اند.

اعلام دخالت شخصی تویوتا در پروژه خودرو های الکتریکی با چندین اظهار نظر همراه است که اینگونه از آن ها برداشت می شود که شرکت تویوتا بر این باور است که توانسته در تکنولوژی باتری های لیتیوم یون به دستاوردی عظیم و نو دست پیدا کند  که برای تامین نیاز خودروی های الکتریکی در آینده کافیست.

در همایشی که ماه گذشته در توکیو برگذار شد محقق بخش باتری تویوتا آقای هیساو یاماشیج باتری های لیتیوم یون را “تکنولوژی کلیدی” خطاب کرد و اظهار کرد که تویوتا توانایی این را دارد که در چند سال آینده بسته های باتری با عمر بالاتری تولید کند.

پیش از این نیز طراح ارشد آخرین نسل از پریوس و مدل هیبریدی پریوس پرایم آقای کوجی تویوشیما نیز گفته بوده است که تلاش ادامه در بر روی باتری های لیتیوم یونی برای خودرو های هیبریدی و هیبریدی شارژی پلاگ این را می توان نهایتا بر روی خودرو های الکتریکی اعمال کرد.

toyota-ceo-akio-toyoda-to-run-electric-car-division

در ژوئن سال جاری نیز او اشاره کرد که مدل هیبریدی پلاگ این پریوس پرایم احتمالا پایه و اساس مدل های الکتریکی باتری دار شرکت تویوتا در آینده خواهد بود.

باتری ۸٫۸ کیلووات بر ساعتی این خودرو توانایی طی مسافت ۲۵ مایلی را داراست و در میزان مصرف سوخت نیز در ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد.

معمولا برای خودروی هیبریدی پلاگین خودرو هنگام کار بر روی باتری تا پیش از اتمام ظرفیت شارژ به موتور اصلی اجازه فعالیت را نمی دهد.

تا به اینجا گزارشات حاکی از این دارند که خودروی تمام الکتریکی تویوتا یک مدل اختصاصی (احتمالا یک SUV کوچک) خواهد بود.

انتظار می رود این خودرو در سال ۲۰۲۰ رونمایی شود، درست هنگام المپیک توکیو که همواره انتظار می رفت تا این رویداد عظیم استیجی تبلیغاتی برای اسپانسر بازی های المپیک یعنی تویوتا باشد تا در آن اخرین محصولات دوست دار محیط زیست اش را نشان همگان دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *