اولین اطلاعات ۲۰۱۸ Toyota C-HR به بیرون درز شد

اولین اطلاعات ۲۰۱۸ Toyota C-HR به بیرون درز شد
  • 1395/9/1
  • زهرا معبودی
  • 0

با اینکه تویوتا از بازار کراس اور های جمع و جور کمی عقب افتاده است اما این بار روی تند و تیز از خود نشان داده است. بعد از اینکه C-HR در نمایشگاه خودرو ژنو به عنوان نمونه ای که قرار است ساخته شود به نمایش در آمد، بالاخره در نمایشگاه خودرو لوس انجلس نسخه نهایی آن برای عرضه در آمریکا رونمایی شد و برخی چیز ها هم در حین فرآیند تولید نهایی دچار تغییر شده اند که برخی از آن ها خوش آیند نیستند.

ما برای اولین بار خودرو C-HR را در نمایشگاه خودرو پاریس به عنوان یک نمونه مفهومی مشاهده کردیم و باید بگوییم نسخه کنونی با نمونه مفهومی تفاوت چندانی ندارد. این مدل در ابتدا قرار بود توسط زیر مجموعه ای از تویوتا یعنی سایون (Scion) تولید و به فروش برسد که همین موضوع به خوبی، ظاهر جوان پسند آن را توجیه می کند اما ما خوشحالیم که این مدل نهایتا تولید شده است. C-HR  کمی شبیه به نیسان جوک است، که در آن خطوط بدنه بسیار خشن طراحی شده و سپر های جلو و عقب به طرز عجیبی شکل گرفته اند، رینگ های آن ۱۸ اینچی اند و یک خمیدگی فرو رفته مانند، به شکل بومرنگ تا چراغ های عقبی کشیده شده است. البته در مدل آمریکایی شاهد تغییر چراغ های عقب و جلو نسبت به مدل اروپایی که در نمایشگاه ژنو معرفی شد می باشند که متاسفانه این تغییر چندان هم خوب نبوده زیرا چراغ ها از نوع ارزان تر و غیر LED هستند.

2018 Toyota C-HR

C-HR در آمریکا تنها با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی که توان تولید ۱۴۴ اسب بخار نیرو را دارد به فروش خواهد رسید. در اروپا این خودرو با موتور هیبریدی ۱٫۸ لیتری که ۱۲۰ اسب بخار نیرو و مدل توربو ۱٫۲ لیتری که ۱۳۳ اسب بخار نیرو تولید می کند عرضه می شوند که مورد دومی با جعبه دنده دستی نیز قابل سفارش است.

جای تعجب دارد که چرا در آمریکا امکان انتخاب توان موتور بیشتر وجود ندارد، البته خبر ناخوش آیند این است که در مدلی که در ایالات متحده به فروش می رسد خبری از سیستم دو دیفرانسیل که عنصر کلیدی هر کراس اور محسوب می شود نیست. بدین صورت، C-HR تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد و این در حالی است که رقبای زیادی این ریسک را نکرده اند، نیسان جوک، هوندا HR-V، مزدا CX-3 و شورلت ترکس همگی مجهز به این سیستم هستند. کیا سول که فروش خوبی دارد تنها به صورت دیفرانسیل جلو قابل سفارش است اما خیلی ها حتی آن را یک کراس اور به حساب نمی آورند و تنها به چشم یک هاچبک بزرگ به آن نگاه می کنند.

هنوز خبری از قیمت گذاری نیست اما منطقی این است که C-HR قیمتی کمتر از RAV4 که بزرگتر است داشته باشد. علاقه مندان به این خودروها می دانند که قیمت پایه RAV4 هم از ۲۴ هزار دلار شروع می شود.

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ این مطلب را برای اطلاع بیشتر تویوتا دوست ها، روی شبکه اجتماعی منتشر کنید و به دیگران نیز اعلام کنید که یک فرد با سلیقه و با اطلاع در زمینه خودرو ها هستید.

منبع : cnet.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *