مکلارن P14 اولین جایگزین ۶۵۰S با موتور ۳٫۸ لیتری V8

مکلارن P14 اولین جایگزین ۶۵۰S با موتور ۳٫۸ لیتری V8
  • 1395/9/15
  • زهرا معبودی
  • 0

مکلارن P14 که البته شرکت آن را با این نام می شناسد نهایتا قرار است جایگزین مدل فعلی ۶۵۰S بشود. هنوز خبری از زمان عرضه آن در دست نیست اما گمان زده می شود سال آینده وارد بازار شود.

اطلاعات بدست آمده از شرکت بیمه دخیل در توسعه و تولید این خودرو خبر از موتوری V8 3.8  لیتری که مشابه مدل قبلی است می دهد.

مکلارن P14

همچنین اخیرا یک ویدیو از این خودرو در یوتیوب منتشر شده که در دقیقه ۲و ۵۵ ثانیه از این فیلم می توانید صدای اگزوز آن را بشنوید. در این خودرو به بررسی شروع حرکت، شتاب گرفتن و البته، عملکرد آن پرداخته شده است.

آخرین رویت از این خودرو در چینچستر روی داد و پیش از این نیز تصاویر جاسوسی از آن در اروپا و دیگری در وبسایت هلندی Auto Wereld دیده شده اند.

مکلارن P14

با وجود روکش مخفی به راحتی می توان تشخیص داد که طراحی کلی این خودرو برگرفته از هایپر کار معروف مکلارن یعنی P1 گرفته شده است اما چراغ های جلو که طراحی شان از لوگوی مکلارن الهام گرفته شده بودند در این مدل جای خود را به چراغ های LED بسیار قدرتمند داده اند.

این خودرو از تیوب فیبر کربن انحصاری مکلارن استفاده خواهد کرد. در واقع این تیوب آخرین نسل خود می باشد و قدرت خروجی آن را بیش از ۶۴۱ اسب بخار ۶۵۰S خواهد برد.

مکلارن P14

توان نهایی ۶۶۰ اسب بخاری P14 برابر با رقیب کنونی P14 یعنی فراری ۴۸۸ GTB اما همچنان از ۶۷۵LT کمی پایین تر خواهد بود. با این حال از آنجا که مکلارن نهایت توان خروجی ۶۷۵LT را به ۵۰۰ اسب بخار کاهش داده است بعید نیست که در قبال ۶۶۶ اسب بخار نیروی P14  نیز همین کار را انجام دهد.

برای شکست دادن رقیب اش یعنی فراری ۴۸۸ GTB ، مکلارن می بایست در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) و نهایت سرعت ۲۰۵ مایل بر ساعت دست پیدا کند.

مکلارن P14

در حالی که استایل و طراحی P14 تشابهات ظاهری زیادی با دیگر مدل های مکلارن دارد اما تغییر بسیار بزرگی نیز نسبت به دیگر محصولات شرکت در خود دیده است و قرار است مدل اولیه برای طراحی های آینده خودرو های مکلارن باشد.

مجله Autocar پیش از این با مکلارن تماسی داشته و در خصوص مشاهدات اخیر از آن ها پرسیده است و مسئولین نیز حضور P14 را رد کرده اند و اظهار داشتند که این خودرو تنها یک مدل برای تست تکنولوژی های جدید می باشد.

مکلارن P14

با این حال منابع کاملا مصمم هستند که این خوردو همان مدل اولیه از P14 می باشد.

مسئول بخش طراحی مکلارن آقای فرانک استفنسون گفته است که P14 دیوانه وار تر از هایپرخودروی P1 خواهد بود! به نظر می رسید برخی طراحی های منحصر به فرد شرکت نظیر ورودی های هوای جانبی و طراحی سپر جلو به جهت طراحی جدید این مدل کنار گذاشته شده اند.

مکلارن P14

مانند مدل ۶۵۰S اسپایدر، برای این خودرو نیز برنامه عرضه مدلی بدون سقف نیز چیده شده است که قرار است سقفی فلزی و یا کربنی تاشو داشته باشد. با وجود این که مدل اسپایدر ۶۵۰S به همراه مدل کوپه این مدل در نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد اما بر اساس استراتژی های جدید مکلارن به نظر می رسد باید یک سال پس از عرضه مدل کوپه شاهد مدل بدون سقف آن باشیم.

مکلارن P14

انتظار می رود قیمت مدل P14 بیشتر از ۶۵۰S باشد، ۶۵۰S هم اکنون با ۱۹۸٫۰۰۰ پوند برای مدل کوپه و ۲۱۵٫۲۵۰ پوند برای مدل کروک قابل سفارش می باشد.

نظر شما در مورد ویژگی های این خودرو چیست؟ در صورتی که تصویری از آن به بیرون درز نمی شد می توانستید ظاهر آن را تصور کنید؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و سعی کنید با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی علاقمندان به مباحث خودرو را خوشحال کنید.

مکلارن P14

منبع: autocar.co.uk

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *