آیا رکورد زنی خودروهای پیست نوربوگرینگ توسط Elemental RP1 شدنی است؟

آیا رکورد زنی خودروهای پیست نوربوگرینگ توسط Elemental RP1 شدنی است؟
  • 1395/10/9
  • زهرا معبودی
  • 0

Elemental RP1 با بسته آیرودینامیکی جدیدش، قصد دارد رکورد نوربوگرینگ را در رده ی خودروهای تولیدی به دست بگیرد. اما از جمله ویژگی آیرودینامیکی جدید این سیستم باید به فشار ۱ تنی اشاره کرد که به زمین وارد می کند.

برای بدست آوردن این مقام،RP1  می بایست در پیچ Green Hell از خودروی Radical SR8LM که هم اینک رکورد ۶ دقیقه و ۴۸ ثانیه را در دست دارد سریع تر باشد.

خودروی قدرتمند SR8LM مدل جاده ای نسخه مسابقه ای SR8 می باشد. از طرفی دیگر RP1 از همان ابتدا نیز با هدف تردد در جاده طراحی شده است اما سازندگان آن بر این باور اند که آیرودینامیک آن نقطه برتری این خودرو خواهد بود.

 Elemental RP1

دستیار توسعه پکیج آیرودینامیک RP1، آقای مارک تیلور گفته است ” بدست آوردن زمان در پیست در DNA ماست. نهایتا ما به تمام پیست های بزرگ در جهان می رویم تا در آن زمان های خوبی به ثبت برسانیم که البته هدف مان سریع ترین زمان ممکن است.”

آقای تیلور که در گذشته برای تیم فرمول ۱ مکلارن کار می کرده است، موسس و مدیر شرکت London Computational Solutions است. او در پروژه ساختRP1  با آقای مارک فولر که مدیر بخش آیرودینامیک Elemental است همکاری کرده است.

آقای فولر گفته است “نوربوگرینگ بهترین پیست دنیاست از این رو فرصتی ایدآل برای نشان دادن نتیجه زحمات مان در ساخت RP1 فراهم می کند. RP1  نسبت به دیگر خودروی های درون لیست رکورد های پیست سبک تر است و نیروی فشار به زمین قوی تری دارد.”

فولر از افشا کردن اینکه چه موقع Elemental  برای ثبت رکورد به پیست می رود خودداری کرد. او گفته است که آن ها در پی یافتن راننده ای مناسب برای انجام رانندگی هستند.

 Elemental RP1

تیلور افزود”تا زمان یافتن راننده مناسب ما کار توسعه و ارتقا خودرو را ادامه خواهیم داد. برنامه همین است، یعنی ارتقا دائم خودرو. مشتری می تواند خودرو را با قطعات جدید ارتقا دهد. ۱۰۰۰ کیلوگرم نیروی فشار به زمین بسیار سنگین به نظر می رسد اما این بسته آیرودینامیکی بسیار با ثبات است. همچنان کار های زیادی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم، مانند تهویه ی هوا حول راننده که در واقع خود این کار نیز نیروی فشار به زمین موثر خواهد بود.”

با وجود اینکه آخرین بسته آیرودینامیکی RP1 هم اینک نیز نیروی فشار به زمین ۴۰۰ کیلوگرمی پیشین اش را دو برابر کرده است اما تیلور عقیده دارد که می توان نهایتا آن را سه برابر کرد و به ۱۲۰۰ کیلوگرم رساند. او اذعان داشت که “حتی با طراحی و ساختار کنونی خودرو نیز می توان آن را افزایش داد.”

 Elemental RP1

Elemental اولین مدل RP1 را در اوایل ماه جاری به مشتری اش تحویل داد. این مدل موتوری ۲ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر دارد که توان تولید ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۳۲ پوند بر فیت را دارد. تخمین زده شده است که RP1 می تواند در ۲٫۸ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

نظر خود را در باره مطلب بالا با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع: autocar.co.uk

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *