آخرین اخبار از نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس

آخرین اخبار از نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس
  • 1396/10/21
  • فرید دانشفر
  • 0
نمایشگاه CES 2018
نمایشگاه CES 2018

شرکت های بزرگ دنیای تکنولوژی درلاس وگاس دور هم جمع شده اند تا آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی (CES) به نمایش بگذارند. در ادامه به آخرین اخبار، رونمایی ها و موارد برجسته در این رویداد می پردازیم. امسال از تلویزیون و لپ تاپ گرفته تا خودرو، تکنولوژی های خانه هوشمند و واقعیت مجازی، همگی در نمایشگاه CES حضور دارند.

آخرین اخبار از نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس

پس از ماه ها پیش بینی و گمانه زنی، اکثر شرکت ها حضور خود را در نمایشگاه CES اعلام کرده اند. امروز در گویا آی تی می خواهیم ببینیم که غول های تکنولوژی در این هفته چه چیزی برای ارائه دارند.

عنوان های زیر بر اساس حروف الفبا (انگلیسی) در نظر گرفته شده اند و دلیل بر برتری یکی نسبت به دیگری نیست.

ایسر در نمایشگاه CES 2018

ایسر Swift 7 Ultrabook
ایسر Swift 7 Ultrabook

ایسر به عنوان یکی از شرکت های فعال در زمینه کامپیوتر امسال با عرضه نسخه ارتقا یافته Swift 7 Ultrabook سر و صدای زیادی به پا کرد. Acer Swift 7 2018 باریک ترین لپ تاپ دنیاست و دارای اتصال امن ۴G LTE داخلی است. قیمت حدودی این دستگاه ۱۰۰۰ پوند (حدود ۶ میلیون تومان) است و فروش آن از اواخر سال شروع می شود. شایان ذکر است که این مدل به عنوان رقیبی برای Dell XPS 13 به شمار می رود.

ایسوس در نمایشگاه CES 2018

ایسوس کروم باکس
ایسوس کروم باکس

ایسوس هم نمی خواهد از بازار عقب بماند به همین دلیل از یک کامپیوتر کوچک به نام کروم باکس (chromebox 3) رونمایی کرد. همانطور که از نام آن پیداست، از سیستم عامل کروم استفاده می کند و از وای فای دو باند ۸۰۲٫۱۱ac و Gigabit LAN پشتیبانی می کند که به نظر می رسد استریم با کیفیت ۴K را آسان تر می کند.

بایتون در نمایشگاه CES 2018

خودرو الکتریکی بایتون
خودرو الکتریکی بایتون

نمایشگاه CES همیشه حداقل یک غافلگیری دارد و امسال استارت آپ چینی بایتون می خواهد افتخارات را به خانه ببرد. پس از انتشار تعدادی از عکس های تیزر پیش از شروع نمایشگاه، خودرو الکتریکی بایتون رسماً رونمایی شد.

اگر طرفدار خودروهای الکتریکی باشید یا نباشید، این محصول فوق العاده نظر شما را جلب خواهد کرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ آن حدود ۵ ثانیه است که شاید خیلی چشمگیر نباشد، اما به هر حال قابل توجه است. این شرکت قصد دارد که قابلیت های رانندگی خودکار را نیز تا قبل از عرضه نسخه نهایی در سال ۲۰۱۹ بهبود ببخشد.

دل در نمایشگاه ۲۰۱۸

لپ تاپ دل
لپ تاپ دل

پیش از نمایشگاه امسال، این شرکت لپ تاپ جدید XPS 13 را معرفی کرد که دارای نسل هشتم پردازنده های Core i است. همچنین مجهز به گزینه صفحه نمایش ۴K – مانند مدل XPS 15 – است.

علاوه بر این در طراحی بیرونی تغییراتی اعمال شده که این دستگاه را باریک تر و سبک تر از قبل کرده است و با رنگ جدید رزگلد عرضه می شود. این دستگاه یکی از دستگاه های برجسته نمایشگاه CES 2018 است و در حالی که فقط عکس آن را مشاهده می کنیم، اطمینان داریم که موارد بیشتری برای ارائه دارد.

غیر از XPS 13 دل درباره دیگر محصولات خود در نمایشگاه صحبت خواهد کرد.

گوگل در نمایشگاه CES 2018

دستیار گوگل
دستیار گوگل

گوگل در نمایشگاه CES 2018 حضور پررنگی دارد و قصد دارد از نمایشگاه برای معرفی دستیار گوگل برای سال آینده استفاده کند.

محصولات زیادی از گوگل در این نمایشگاه دیده می شوند و این غول دنیای تکنولوژی از دستگاه های third-party دارای هوش مصنوعی رونمایی خواهد کرد.

بلندگوهای هوشمند، دستگاه های لمسی هوشمند و هدفون های این شرکت به همراه محصولاتی از Bang & Olufsen، Jaybird، جی بی ال، لنوو، ، novodOlufsenین شرکت به همراه محصولاتی از می شوند و ان داریم که نکات جالب زیادی دارد. ال جی، Klipsch، پاناسونیک، RIVA Audio و سونی با دستیار گوگل در نمایشگاه حضور دارند.

با این حال، دستیار اندروید اتو یکی از هیجان انگیزترین محصولات شرکت است که می توانیم از ویژگی های جدید آن مانند دسترسی به مسیرها، یادآوری، موسیقی و دیگر قابلیت های دستورهای صوتی با خودروهای سازگار مطلع شویم.

کیا یکی از اولین خودروسازانی است که به این تکنولوژی مجهز است و دستیار گوگل نقش اساسی در مدل های ۲۰۱۸ – مانند K900، اپتیما و Soul الکتریکی – ایفا می کند.

آیا دستیار گوگل می تواند الکسا آمازون را کنار بزند؟ می توانیم در نمایشگاه CES در این مورد تصمیم بگیریم.

اچ تی سی در نمایشگاه CES 2018

اچ تی سی Vive پرو
اچ تی سی Vive پرو

شایعاتی درباره عرضه دستگاه Vive در نمایشگاه CES وجود دارد که جزو محصولات جذاب امسال به شمار می رود.

اچ تی سی Vive پرو با رزولوشن و تراکم پیکسلی بالاتر، مانند مدل قبلی به عنوان بهترین هدست واقعیت مجازی در دنیا شناخته می شود. فقط کیفیت ۴K نیست که خیلی از ما انتظار آن را داریم، بلکه صفحه نمایش دوگانه ۲۸۸۰ در ۱۶۰۰ OLED نسبت به مدل Vive معمولی ۷۸ درصد بهتر شده و به ۶۱۵ ppi ارتقا پیدا کرده است.

طراحی جدید نوار دور سر باعث می شود که Vive پرو راحت تر قابل استفاده باشد، اما بهترین قابلیت اچ تی سی این است که از تابستان دارای آداپتور بی سیم خواهد بود. حذف سیم یکی از نکات ضروری برای واقعیت مجازی است و این خبر بزرگی برای کاربران است.

قیمت و زمان عرضه دستگاه جدید اچ تی سی اعلام نشده است، اما بر اساس قیمت Vive معمولی، به نظر نمی رسد که ارزان تر باشد.

اینتل در نمایشگاه CES 2018

اینتل AMD Vega
اینتل AMD Vega

امسال خبرهای جذابی برای گیمرها وجود دارد، چرا که اینتل اولین پردازنده های مجهز به گرافیک های AMD Vega را در نمایشگاه CES معرفی می کند. چیپ های جدید به منظور ارتقا عملکرد بازی ها در لپ تاپ استفاده می شود و چیپ های اینتل AMD Vega در سری Core i5 و Core i7 موجود خواهند بود.

یکی دیگر از جذاب ترین دستگاه های حاضر در نمایشگاه امسال اچ پی Spectre x360 است. اینتل همچنین پچ مخصوص چیپ های Meltdown و Spectre را تا پایان ماه عرضه می کند که برای دارندگان کامپیوتر خبر خوبی است.

ال جی در نمایشگاه CES 2018

تلویزیون رول شونده ال جی
تلویزیون رول شونده ال جی

قبل از نمایشگاه، ال جی محصولات متعددی را معرفی کرده بود. یکی از مهمترین آن های تلویزیون رول شونده ۶۵ اینچی ۴K OLED است که طرفداران تلویزیون را راضی خواهد کرد.

این مدل واقعی است و نمونه اولیه آن به همراه دیگر مدل های OLED ال جی در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت به نمایش در می آید.

در کنار این ها خبرهایی در مورد برند دیگر این شرکت یعنی ThinQ وجود دارد که این شرکت کره ای با استفاده از آن، هوش مصنوعی را به تمام تلویزیون ها، بلندگوها، یخچال فریزرها، سیستم های تهویه و حتی روبات ها منتقل می کند. البته ظاهراً نسخه دمو طبق برنامه پیش نرفته است.

Nvidia در نمایشگاه CES 2018

صفحه نمایش Nvidia
صفحه نمایش Nvidia

Nvidia در اوایل سال از تولید صفحه نمایش های ۶۵ اینچی گیمینگ Big Format ( به اختصار BFGD) خبر داد. این نمایشگرها دارای رزولوشن ۴K هستند و از HDR و G-Sync پشتیبانی می کنند. شرکای تولید اعلام شده اچ پی، ایسر و ایسوس هستند. درباره قیمت یا زمان عرضه صحبتی نشده است، اما امیدواریم که این هفته اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنیم.

پاناسونیک در نمایشگاه CES 2018

پاناسونیک FZ950
پاناسونیک FZ950

یکی دیگر از نام های بزرگ نمایشگاه CES پاناسونیک است. این شرکت از تلویزیون های EZ1000 OLED رونمایی کرد. کارشناسان معتقدند که سری های FZ950 و FZ800 “نزدیک ترین تجربه به هالیوود” در خانه شما هستند.

علاوه بر این، شرکت ژاپنی دستگاه های جدید پخش بلو-ری HD و یک بلندگوی مجهز به دستیار گوگل را نیز معرفی می کند.

کوالکام در نمایشگاه CES 2018

کوالکام
کوالکام

کوالکام از نمایشگاه CES برای معرفی محصولات جدید خود استفاده کرده است و از نسخه مخصوص خودرو اسنپ دراگون رونمایی می کند که با نام Snapdragon Automotive Platform شناخته می شود و در سال ۲۰۱۸ در هوندا اکورد و جگوار لندروور استفاده خواهد شد. در میان این ها، کوالکام به بهبود سیستم اطلاعات-سرگرمی خودروها و اتصلات ۴G و بی سیم کمک می کند.

سامسونگ در نمایشگاه CES 2018

تلویزیون سامسونگ
تلویزیون سامسونگ

جای تعجب نیست که سامسونگ در نمایشگاه CES امسال بر روی تلویزیون ها متمرکز باشد. اما این تمام ماجرا نیست.

سامسونگ استراتژی خود را برای تسخیر بازار OLED با تکنولوژی های جدید مشخص کرده است. این استراتژی شامل ۳ قسمت است: ارتقا سری QLED در کوتاه مدت، معرفی تلویزیون های ۸K Micro Full Array تا آخر سال و عرضه مدل های میکرو LED تا اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹٫

غیر از تلویزیون، این شرکت از نوت بوک های جدید خود با ترکیب یکی از ویژگی های برجسته گلکسی نوت ۸  – S Pen Stylus – رونمایی می کند. همچنین شاهد حضور یخچال فریزر هوشمند شرکت به همراه بیکسبی، SmartThings و بلندگوهای AKG هستیم. واضح است که این شرکت کره ای روزهای بسیار شلوغی را در پیش رو دارد.

سونی در نمایشگاه CES 2018

سری اکسپریا سونی
سری اکسپریا سونی

سونی هم به عنوان یک غول صنعت الکترونیک روزهای شلوغی در نمایشگاه CES خواهد داشت.

سونی سری جدید تلفن های هوشمند اکسپریا را با مدل های اکسپریا L2، اکسپریا XA2 و اکسپریا XA2 Ultra در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد. این ۳ مدل میان رده دارای تکنولوژی اسکن اثر انگشت برای بازار امریکا هستند. همچنین از تراشه اسنپ دراگون ۶۳۰ و دوربین ارتقا یافته بهره می برند.

علاوه بر این ها، برند ژاپنی نسخه به روز شده تلویزیون بی نظیر A1 OLED، یعنی سونی AF8 OLED را عرضه می کند.

این ها خلاصه ای از اخبار شرکت کنندگان اصلی در نمایشگاه CES 2018 بود. برای اطلاعات بیشتر می توانید کنفرانس های مطبوعاتی این نمایشگاه را دنبال کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *