۵ کلید موفقیت در ایمیل مارکتینگ

۵ کلید موفقیت در ایمیل مارکتینگ
  • 1396/11/4
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل مارکتینگ هنوز هم جایگاه خود به عنوان یکی از مولفه های اصلی در تمامی استراتژی های بازاریابی را حفظ کرده است. ترکیب منسجم و مناسبی از متن و طرح در کنار داشتن نیمرخ واضحی از ویژگی های مخاطب ایده آل به شما این امکان را می دهد تا فرآیندی را به وجود بیاورید که ارتباط و رابطه شما را با مشترکان تان برقرار می کند، اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و به نتایج مورد نظر و مطلوبی منجر می شود. اما کدام یک از مولفه های کمپین ایمیلی شما از بقیه اهمیت بیشتری دارند؟ چگونه می توانید از آن مولفه ها در راستای به حداکثر رساندن تاثیر کار خود بهره برداری کنید؟ ما در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

۵ کلید موفقیت در ایمیل مارکتینگ

اگر به دنبال موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ خود هستید باید روی این پنج مولفه کلیدی تمرکز کنید:

کلید اول: عنوان ایمیل

عنوان ایمیل همان اولین کلمه هایی است که مخاطب شما با بازکردن اینباکس خود آنها را مشاهده می کند. کاری که در این بخش باید انجام بدهید این است که با عباراتی که خواننده را وسوسه می کنند تا برای کسب اطلاعات بیشتر ایمیل را باز کند او را به قلاب بیندازید و صید کنید. در عین حال لازم است که عنوان ایمیل شما دقیق و عاری از یاوه سرایی و هرگونه اضافات غیرضروری باشد. یک عنوان بی نقص برای ایمیل باید ترکیب منحصر به فردی از خلاقیت و اطلاعاتی باشد که توجه مخاطب را به خود جلب کرده و به او انگیزه می دهد تا به دنبال کسب اطلاعات بیشتری باشد.

 

کلید دوم: متن

به احتمال قریب به یقین، مخاطبان شما هر روز و همه روزه ده ها یا حتی صدها ایمیل دریافت می کنند. اگر به این امید هستید که این مخاطبان انگیزه و حال و هوایی برای انجام عمل مورد نظر شما پیدا کنند لازم است که متن ایمیل تان پیام مورد نظر را به سرعت و با وضوح هرچه تمام تر مخابره کند. در غالب موارد می توان به جرأت ادعا کرد که ایمیل مارکتینگ جایگاهی برای داستان سرایی های طولانی یا پیام های پوست پیازی ندارد. در عوض، در دنیای ایمیل مارکتینگ باید ایده مورد نظر را با سرعت و شدت هر چه تمام تر در صورت مخاطب بکوبانید! متن شما باید به نحوی باشد که کاری کند که مخاطب به طور تقریباً ناخودآگاه نسبت به ایمیل واکنش نشان بدهد.

 

کلید سوم: طراحی جذاب

اگر به دنبال جذب کاربران هستید، در کنار متن مناسب باید به طراحی و سبک و سیاق ایمیل های خود نیز توجه کنید. در همین راستا باید با استفاده از طرح های جذاب و خوشایندی که علاوه بر کمک به انتقال پیام مورد نظر، مخاطب را به انجام فراخوان به عمل تشویق می کنند توجه آنها را جلب کنید. به منظور طراحی مناسب در دنیای بازاریابی ایمیلی لازم است که از فضاهای سفید ایمیل خود به شکل فعال بهره برداری کنید، از آن دسته از سرنخ های بصری که روی خوانندگان تاثیر می گذارند آگاهی داشته باشید و بدانید که رنگ ها چه تاثیری بر نوع و میزان واکنش انسان نسبت به محرک هایی که مشاهده می کند دارند.

 

کلید چهارم: شخصی سازی

تحقیقات مختلف به وضوح نشان می دهند که احتمال بازشدن ایمیل هایی که از عناوین شخصی سازی شده برای تک تک مخاطبان یا گروه های مختلف مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند نسبت به ایمیل هایی که حاوی عناوین معمولی و استاندارد هستند بیشتر است. اما این همه ماجرا نیست. علاوه بر این، شخصی سازی ایمیل منجر به افزایش تعامل و نرخ کلیک و همچنین بهبود اطلاعات موجود در رابطه با بخش بندی کاربران می شود. بدانید و آگاه باشید که مشترکان فهرست شما دوست دارند که احساس کنند که شما به دنبال ایجاد یک رابطه بلندمدت با آنها هستید. شخصی سازی در راستای تحقق این هدف به شما کمک خواهد کرد.

 

کلید پنجم: بهینه سازی برای موبایل

لازم و ضروری است که تک تک ایمیل هایی که ارسال می کنید نه تنها با نمایش در دستگاه های همراه هیچ مشکلی نداشته باشند، بلکه باید به بهترین شکل ممکن در اینگونه دستگاه ها به نمایش در بیایند. همانطور که بارها در مطالب مختلف گویا آی تی در بخش آموزش ایمیل مارکتینگ اشاره کرده ایم، امروزه مردم به طور روز افزونی از موبایل و سایر دستگاه های پرتابل برای مشاهده و چک کردن ایمیل های خود استفاده می کنند. طبیعتاً مشتریان شما هم وقت بیشتری را روی گوشی ها و تبلت های شان می گذرانند. از آنجایی که همانطور که گفتیم این روند رو به گسترش است، مشتریان بالقوه شما بیشتر و بیشتر از دستگاه های همراه (با همه مزیت ها و محدودیت هایی که برای شما ایجاد می شود) برای خواندن ایمیل هایی که ارسال می کنید استفاده خواهند کرد، بنابراین لازم و به شدت ضروری است که همه ایمیل های ارسالی شما در همه صفحات دستگاه های مختلف با اندازه ها و کیفیت های گوناگون به بهترین شکل ممکن به نمایش در بیایند.

 

حرف آخر

بر همگان واضح و مبرهن است که حتی با وجود رشد قارچ گونه شبکه های اجتماعی هنوز هم ایمیل یکی از موفق ترین ابزارها در اینترنت برای دسترسی و تعامل با مشتریان بالقوه کسب و کارهای مختلف است. با استفاده از پنج کلیدی که در این مطلب از سلسله مقالات آموزش ایمیل بازاریابی ایمیلی به آنها اشاره کردیم می توانید کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را به موفقیت برسانید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *