آموزش تنظیم پوشه پیش‌ فرض برای بوک مارک‌ها در کوانتوم فایرفاکس

آموزش تنظیم پوشه پیش‌ فرض برای بوک مارک‌ها در کوانتوم فایرفاکس
  • 1396/11/12
  • زهرا معبودی
  • 0

فایرفاکس همیشه رابط کاربری تمیز و خوبی داشته اما با روی کار امدن کوانتوم امکانات و قابلیت های این مرورگر بیشتر و بهتر شده است. یکی از قابلیت های تازه تغییر یافته در این مرورگر قابلیت بوک مارک سازی وب پیج هاست که به نحو جدیدی ذخیره می شوند. تا پیش از این وقتی که کاربران می خواستند صفحه ای را ذخیره کنند آن را در فولدر بوکمارک ذخیره می کردند.گویا آی تی: اما حالا به محض یک بروز رسانی جدید، کاربران دریافته اند که با بوک مارک کردن یک صفحه، آدرس مورد نظر در داخل Other bookmarks ذخیره می شود.

اگر تمایل دارید که بوک مارک قبلی را روی کوانتوم داشته باشید افزونه Default Bookmark Folder را از پایگاه افزونه فایرفاکس دانلود و نصب کنید.

زمانی که این مرورگر را نصب می کنید، و عملیات به خوبی صورت می گیرد، یک صفحه تنظیماتی باز می شود. در این جا می توانید نوع ذخیره سازی بوک مارک ها را از یک منوی بازشونده انتخاب کنید. اگر تا کنون یک پوشه خاص داشته اید که بوک مارک ها را در داخل آن ذخیره می کردید، حالا از طریق این بخش می توانید این پوشه را به طور پیش فرض در بوک مارک خود قرار دهید.

تنظیم فولدر پیش فرض برای بوک مارک

حالا با انجام این تنظیمات هر وقت که بخواهید سایتی را در داخل فولدر بوک مارک تنظیم کنید، اگر از کلید ترکیبی کنترل + D استفاده کنید یا از طریق آدرس بار URL مورد نظر را بوک مارک کنید و یا حتی با راست کلیک این کار را انجام دهید، آدرس مورد نظر در فولدر خاصی که مشخص کرده اید ذخیره خواهید کرد.

یک مزیت این روش این است که علاوه بر این که می توانید به محض بوک مارک کردن، آدرس را در داخل پوشه پیش فرض قرار دهید، می توانید آن را در داخل یک پوشه جدید و دلخواه به انتخاب خود ذخیره کنید.

در این باره تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *