آموزش افزودن Hibernate به منوی پاور در ویندوز ۱۰

آموزش افزودن Hibernate به منوی پاور در ویندوز ۱۰
  • 1396/11/15
  • زهرا معبودی
  • 0

Hibernate ( بخوانید هایبرنیت یا هایبرنت ) قابلیتی است که از ویندوز ۷ تا کنون در کنار دیگر آپشن ها در ویندوز وجود دارد. فرض کنید که بخواهید برای مدتی سیستم خود را رها کنید و این کار را در در حالی انجام دهید، که بخواهید دوباره وارد سیستم شوید و روی پروژه هایی که دارید کار کنید. 

گویا آی تی: اگر مدتی بگذرد و سیستم خود را در نیابید، سیستم به حالت خاموش می رود. اما اگر بخواهید پیش از رفتن به حالت خواب، سیستم را به حالتی ببرید که برق مصرف نکند اما بعد از روشن کردن سیستم بتوانید، دوباره روی پرونده ها کار کنید، باید از Hibernate  استفاده کنید.

وقتی که مطمئن هستید که برای چند ساعت نمی خواهید از سیستم استفاده کنید، کافی است همان موقع سیستم را به حالت Hibernate  ببرید تا بعد از روشن کردن سیستم دوباره پرونده های باز را مشاهده کنید. دقت کنید که وقتی سیستم را به حالت Hibernate  می برید، در حقیقت، شما سیستم را خاموش می کنید اما بعد از روشن کردن، پروژه ها، فایل ها و فولدرهایی که قبلا باز بوده اند در اختیارتان قرار می گیرد.

این حالت برای افرادی که بیشتر اوقات خود را پای سیستم می گذرانند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اما این ویژگی یعنی Hibernate  در لیست آپشن های ویندوز ۱۰ نیست. این آپشن معمولا در کنار گزینه هایی مثل Sleep, Restart و  Shut Down قرار دارد.

برای افزودن این ویژگی به کنار این سه آپشن می توانید از این روش استفاده کنید:

نکته: برای انجام این تنظیمات نیازی نیست که از نسخه ادمینیستراتور استفاده کنید. هر کاربری که از ویندوز استفاده می کند می تواند برای بخش کاربری این قابلیت را ست کند.

برای شروع، روی آیکون باتری راست کلیک کنید و گزینه Power Options  را کلیک کنید. این قابلیت در بخش  system tray قرار دارد. البته می توانید بجای این کار، از اکسپلورر ویندوز مسیر زیر را دنبال کنید:

Control PanelHardware and SoundPower Options

وقتی که مسیر گفته شده را پیمودید، می توانید عکسی مطابق زیر مشاهده کنید. به سمت چپ عکس نگاه کنید:

Choose what the power buttons do

گزینه Choose what the power buttons do را که دور ان کادر کشیده ام مشاهده می کنید. روی این گزینه کلیک کنید. در صفحه بعدی روی ‘Change settings that are currently unavailable کلیک کنید و کمی به پایین اسکرول کنید

Hibernate

در بخش بعدی گزینه Hibernate را مشاهده می کنید:

اگر در این بخش تیک کناری Hibernate را بزنید در حقیقت آن را به استارت منو و به بخش پاور اضافه می کنید. قبل از بستن پنجره روی عبارت و دکمه Save Changes کلیک کنید.

بعد از این اگر وارد بخش پاور شوید، علاوه بر سه آیکون شات داون، ریستارت و اسلیپ، می توانید این گزینه را نیز مشاهده کنید.

تجربیات و سوالات خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *