استفاده از هواپیمای مجهز به فناوری تشخیص چهره برای حفظ امنیت المپیک زمستانی

استفاده از هواپیمای مجهز به فناوری تشخیص چهره برای حفظ امنیت المپیک زمستانی
  • 1396/11/25
  • مهری ایران دوست
  • 0

مقامات کره ی جنوبی برای اجرای المپیک زمستانی تدابیر امنیتی ویژه و بسیار پیشرفته ای را اتخاذ کرده اند. این تدابیر شامل استفاده از پهبادهای تعقیب کننده ی پهباد و یک هواپیمای تاکتیکی با قابلیت تشخیص چهره  است. قرار نیست پهبادهایی که برای برقراری امنیت این رویداد بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، پهبادهای ولگردی را که به محل برگزاری مسابقات نزدیک شوند کنند: این پهبادها برای به دام انداخت هر هواپیمای بدون سرنشینی که روی رادار تیم امنیتی پدیدار شود، تور پهن می کنند. 

گویا آی‌تی – تیم امنیتی و ضد تروریستی المپیک پیونگ چانگ بیشتر از آنکه نگران باشند عکاس ها تصاویری غیر رسمی از بازی ها تهیه کنند، در مورد احتمال استفاده ی تروریست ها از پهبادها برای بمباران یا جاسازی بمب ها نگران هستند. در واقع، به اعضای این تیم آموزش داده شده است تا در شرایطی که پهبادهای امنیتی کافی نبودند، به سمت پهبادهای مشکوک تروریستی در هوا شلیک کنند. شرکت کردن کره ی شمالی در بازی های این المپیک زمستانی، احتمال حمله توسط این کشور را پایین می آورد اما کاملا واضح است که مقامات کره ی جنوبی می خواهند برای هر چیزی آماده باشند؛ چرا که تروریست ها معمولا مکان های شلوغ و پر ازدحام را هدف حملات خود قرار می دهند.

در حالی که پهبادهای تیم امنیتی در حال بازرسی و نظارت بر آسمان اطراف محل برقراری مسابقات هستند، هواپیمای تاکتیکی آن ها بر اتفاقاتی که روی زمین رخ می دهد متمرکز است. این هواپیما مجهز به تلویزیون های مدار بسته با رزولوشن بسیار بالایی است که به آن امکان نظارت بر اتفاق روی زمین را از ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری زمین می دهد. اگر این هواپیما خطری را احساس کند، از پرسنل امنیتی زمینی درخواست می شود که برای حل مشکل به منطقه اعزام شوند. از آن جایی که فناوری تشخیص چهره همیشه بدون عیب و نقص کار نمی کند، باید دید که مقامات کره برای اطمینان از امنیت و سلامت افراد حاضر در مسابقات، چه تدابیری اندیشیده اند.

علاوه بر پهبادهایی که توانایی تعقیب پهبادهای دیگر را دارند و هواپیمای نظامی که به فعالیت های زمینی نظارت می کند، محل برزگاری مسابقات مجهز به چندین دوربین مداربسته ی ردیاب حرکت است. بعلاوه، تیم ضد تروریستی پیونگ چانگ از سه اتومبیل مجهز به دوربین های اشعه ایکس استفاده خواهد کرد. این دوربین می تواند افرادی یا اسلحه هایی را که در اتومبیل های ورودی به محل مراسم مخفی شده اند تشخیص دهد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *