آموزش شخصی سازی صفحه چت در مسنجر فیس بوک

آموزش شخصی سازی صفحه چت در مسنجر فیس بوک
  • 1396/12/3
  • زهرا معبودی
  • 0

مسنجر فیس بوک یکی از قابلیت های مهم و برتر فیس بوک است که شمار زیادی از افراد از آن استفاده می کنند. اصلا یکی از دلایلی که خیلی از افراد به فیس بوک روی می آوردند این بود که بتوانند از یک مسنجر فوق العاده استفاده کنند. به هر حال با تمام محدودیت هایی که این مسنجر در ایران دارد، باز هم مورد استفاده بسیاری قرار گرفته و کماکان در آن ماندگار شده اند. 

گویا آی تی: برای اینکه بتوانید یک تجربه متفاوت از پیام رسانی در این شبکه داشته باشید می توانید حالا به لطف برخی امکانات، محیط مسنجر را شخصی سازی کنید. ما در این مقاله ریز و درشت شخصی سازی را در این مسنجر به شما یاد می دهیم. کافی است گام به گام با ما همراهی کنید

اگر از طریق مرورگر وب مسنجر را دنبال می کنید

اگر از طریق مرورگر و به صورت دسکتاپ مسنجر فیس بوک را مورد استفاده قرار می دهید، ابتدا وارد اکانت خود شوید و به چتی بروید که می خواهید آن را شخصی سازی کنید. بعد از اینکه وارد چت شدید، به آیکون چرخ دنده در سمت راست و بالا که نمودی از تنظیمات است بروید و روی آن کلیک کنید:

Edit Nicknames and Change Color

در این بخش آپشن هایی پیش روی شما قرار می گیرد که ما در وهله اول با دو تای آن کار داریم.

Edit Nicknames و Change Color

بیایید با تغییر نام شروع کنیم. روی این گزینه یعنی Edit Nicknames   کلیک کنید و بعد اسمی را که می خواهید انتخاب کنید:

Edit Nicknames and Change Color

بعد از انتخاب می توانید تغییرات لازم را ایجاد کنید. هر فردی که در این رشته از مکالمه باشد می تواند شما را با نامی که مشخص می کنید مشاهده کند.

وقتی که نام مورد نظر خود را انتخاب کردید، روی دکمه save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود. خوشبختانه نیاز به هیچ گونه خروج از سیستم یا اکانت برای تایید تنظیمات نیست. بعد از این، برگردید و دوباره به بخش تنظیمات بروید و این بار گزینه  Change Color را انتخاب کنید.

وقتی روی این گزینه کلیک می کنید، آپشن های متفاوتی که نشان از رنگ های عالی دارد، نمایش داده می شود. به سادگی می توانید رنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید:

تغییر رنگ چت فیس بوک

من عاشق رنگ صورتی ام و همه جا این رنگ را انتخاب می کنم. ببینید این رنگ روی مسنجر فیس بوک چگونه به نظر می رسد؟ بنظر شما بهترین انتخاب نیست؟ واقعا از فیس بوک متشکریم که دل از رنگ آبی مرسوم خود کنده و امکان انتخاب رنگ ها را برایمان فراهم آورده است.

بعد از این می توانید برای شخصی سازی بیشتر شکل لایک را تغییر دهید. برای این کار باز هم به تنظیمات بازگردید و گزینه Open in Messenger را انتخاب کنید:

Open in Messenger

زمانی که روی این گزینه کلیک کنید در ساید بار در سمت راست چندین آپشن برای تغییرات ارائه می شود که می توانید از گزینه Change Emoji برای تغییر اموجی استفاده کنید. البته اگر تا کنون نام و رنگ مسنجر را عوض نکرده اید از طریق آپشن های دیگر این قابلیت این کار را انجام دهید.

Change Emoji

شما می توانید با ورود به این بخش آپشن ها و آیکون های متعددی مشاهده کنید. در این بخش می توانید به طور پیش فرض علامت مرسوم لایک را ببینید اما می توانید هر چه را که می خواهید جایگزین آن کنید، کافی است روی آپشن مورد نظرتان کلیک کنید و با انگشت لایک آن را تعویض کنید.

Change Emoji

من عاشق گل رز هستم و به همین دلیل گل رز را انتخاب کرده ام. البته برخی بیشتر دوست دارند، قلب یا علامت های محبت آمیز نظیر آن را انتخاب کنند. شما چه می پسندید؟

Change Emoji

شما می توانید به کمک این بخش چت خود را بیشتر شخصی سازی کنید و از صحبتی مجازی لذت ببرید.

اگر از طریق موبایل و اپلیکیشن مسنجر فیس بوک چت می کنید

اگر از طریق موبایل با مسنجر خود ارتباط برقرار می کنید تنظیمات متفاوت تر از چیزی است که تا کنون دیدید. برای شروع تنظیمات باید بدانید که ios ای ها با اندرویدی ها کمی روش کارشان متفاوت است اما به طور کلی باید ابتدا وارد صفحه چت مورد نظر خود شوید. بعد اگر ios ای هستید، روی نام اکانت، و اگر اندرویدی هستید از سمت راست آپشن مورد نظر را انتخاب کنید:

با انجام این کار منوی آپشن ها نمایش داده می شود:

در این جا نیز به شما سه امکان برای ویرایش داده می شود: Nicknames, Color و Emoji

هر کدام از آپشن هایی که می خواهید در آن تغییر ایجاد کنید را مشخص کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید:

در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید و خروجی را مشاهده کنید:

آیا این حالت که به صورت کاملا شخصی سازی شده اعمال شده جذاب تر نیست؟ در این باره دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *