آموزش غیرفعال کردن قابلیت CPU Throttling باتری در iOS 11.3

آموزش غیرفعال کردن قابلیت CPU Throttling باتری در iOS 11.3
  • 1396/12/9
  • زهرا معبودی
  • 0

اخیرا اپل اعتراف نموده که در آیفون‌هایی که از باتری‌های قدیمی استفاده می‌کند سرعت CPU را محدود کرده است و همین دلیل باعث شده که انتقادات بسیاری متوجه این شرکت شود. بعد از فشارهایی که از جانب رسانه‌ها و مصرف کنندگان به این شرکت وارد شد، اپل راهی را برای غیرفعال کردن این ویژگی در نظر گرفته که در بروزرسانی نسخه ۱۱٫۳ برای سیستم عامل iOS تعبیه شده و طی چند هفته‌ی آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

گویا آی تی: نکته: ما در حال حاضر در حال استفاده از نسخه‌ی بتا هستیم و به همین دلیل شما این موارد را در عکس می‌بینید. زمانی که بروزرسانی بطور رسمی منتشر شود، ما این مورد را مجدداً بررسی کرده و نتایج را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چه انتظاری از ویژگی Battery Health داریم؟

ویژگی جدید سیستم عامل IOS که به Battery Health شهرت دارد، به سادگی دو چیز را به شما نشان می دهد:

۱- حداکثر ظرفیت باتری شما

۲- peak performance capability یا حداکثر توانایی فعالیت

اگر نگران پروتکل سی پی یو هستید، دومین گزینه دقیقا همان چیزی است که باید در مورد آن جدی تر باشید و ما در این مقاله کمی به آن خواهیم پرداخت.

برای دسترسی به این آپشن جدید می توانید ابتدا وارد اپلیکیشن تنظیمات شوید و از ان جا به دنبال عبارت Battery باشید.

سلامت باتری اپل

اگر از قبل با این ویژگی آشنایی داشته اید قطعا سریع به سراغ گزینه  Battery Health می روید.

 Battery Health

اولین گزینه اینجا – Maximum Capacity – اساسا یک روش سنجش سلامت باتری شما است. این قابلیت و گزینه به شما اجازه می دهد که ظرفیت واقعی باتری خود را نسبت به وضعیت جدید بسنجید. مثلا یک گوشی جدید، در این وضعیت دارای رتبه ۱۰۰ درصد است و این درحالی است که باتری های قدیمی تر، این رقم را کمتر از صد در صد نشان می دهند:

Maximum Capacity

دومین گزینه Performance-Peak-Performance به شما اجازه می دهد تا بدانید که آیا دستگاه شما از ویژگی «کاهش سرعت» متاثر است یا خیر. اگر در این بخش گزارشی مثل عبارت “supports normal peak performance,”  را نمایش می دهد این بدین معنی است که تا کنون شاهد خاموش شدن ناگهانی باتری و گوشی نبوده اید و این جای خوشحالی دارد و می توانید از این وضعیت خارج شوید و با گوشی تان مثل همیشه کار کنید اما تضمین نمی دهیم این اتفاق برایتان رخ ندهد.

“supports normal peak performance,”

اگر روزی در این بخش پیام unable to deliver the necessary peak power را مشاهده کردید، به طور خودکار مدیریت عملکردی را اعمال می کند و به طور واضح شاهد کاهش سرعت و کارایی خواهید بود در چنین موقعیتی است که باید با غیرفعال سازی این بخش، کمی در عملکرد گوشی بهبود بخشید.

زمانی که این کار را انجام دهید ممکن است شاهد خاموش شدن ناگهانی گوشی خود باشید و بعد از اینکه گوشی روشن شد تنظیمات دوباره به حالت اولیه برگردند چرا که شما نمی توانید به صورت دستی تنظیمات را برگردانید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *