آموزش غیرفعال سازی نوتیفی ها در ویندوز ۱۰

آموزش غیرفعال سازی نوتیفی ها در ویندوز ۱۰
  • 1396/12/16
  • زهرا معبودی
  • 0

نوتیفی ها می توانند حواس شما را پرت کنند اما داری یک سوییچ هستند که به راحتی می تواند تمام نوتیفی ها را از دسترس خارج کنند.گویا آی تی: به کمک اپلیکیشن تنظیمات می توانید به راحتی این تنظیمات را دست کاری کنید و بعد نوتیفی ها را فعال یا غیر فعال کنید. برای این کار به استارت منو بروید و از آن جا آیکون تنظیمات یا Settings را انتخاب یا اینکه Windows+I را با هم بگیرید تا وارد بخش تنظمیات شوید.

غیر فعال کردن نوتیفی ویندوز 10

با این کار پنجره تنظیمات باز می شود. به همین صورت باید به مسیر System > Notifications & Actions بروید. برای اینکه تمام نوتیفی های تمام اپ ها را غیرفعال کنید کافی است Get notifications from apps and other senders را پیدا کنید و آن را خاموش کنید. این قابلیت هر دو نوع اپلیکیشن های ویندوز یعنی اپلیکیشن های ویندوز استور و اپلیکیشن های معمولی دسکتاپ را غیر فعال می کند.

غیر فعال کردن نوتیفی ویندوز 10

چگونه نوتیفی اپ های خاص را غیرفعال کنید

برای انجام این کار به مسیر گفته شده رفته و به  System > Notifications & Actions بروید و در این قسمت کمی به پایین اسکرول کنید تا به  Get notifications from these senders برسید. در این قسمت تمام چیزهایی که نوتیفی ارسال می کنند را مشاهده می کنید. در این جا اپ مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را Off کنید. با این کار ویندوز این نظر شما را به رسمیت شناخته و هیچ نوتیفی از سمت این اپ ها ارسال نمی کند.

Off

برخی از اپلیکیشن ها بدین صورت اگر تنظیم شوند باز هم نوتیفی خود را ارسال می کنند اما اپلیکیشن هایی که نوتیفی محور هستند معمولا دارای یک آپشن تنظیماتی هستند که به شما کمک می کنند که نوتیفی ها را فعال یا غیرفعال کنید. برای این منظور باید خود اپلیکیشن را باز کنید و به بخش تنظیمات آن ها بروید و این قابلیت ها را مورد تغییر قرار دهید.

آموزش غیرفعال سازی موقتی نوتیفی اپ های ویندوز ۱۰

ویندوز ده دارای قابلیت Quiet Hours است که در ویرایش پاییزی ویندوز ده ارائه شده و بعد از آن به Focus Assist تغییر نام پیدا کرد. به کمک این قابلیت می توانید برای مدت محدودی، که خودتان مد نظر دارید صدای نوتیفی ها را حذف کنید.

در حقیقت این ویژگی یک نوع Do Not Disturb است. زمانی که Quiet Hours را فعال می کنید، نوتیفی ها موقتا پنهان می شوند و این تایم برای نیمه شب تا ساعت ۶ صبح است اما شما می توانید به کمک قابلیت های شخصی سازی آن، زمان مورد نظر را به دلخواه خود تنظیم کنید.

برای انجام این تنظیمات کافی است به مسیر  Settings > System > Focus Assist بروید و آن چه را که دوست دارید برای غیرفعال سازی نوتیفی برای زمان مشخص تنظیم کنید.

برای فعال سازی این قابلیت بعد از تنظیم باید از Action Center استفاده کنید. Action Center را با کلیک کردن بر آیکون آن در سمت راست نوار وظیفه می توانید فعال کنید یا اینکه کلید ترکیبی Windows+A را بزنید تا اکشن سنتر باز شود. بعد از این، کافی است که آپشن Quiet Hours یا  Focus Assis را مشاهده کرده و آن را روشن on یا خاموش off کنید.

اگر نمی توانید در ویوی اولیه این قابلیت را مشاهده کنید لینک زیر اکشن سنتر که Expand را کلیک کنید تا آن را در ادامه پیدا کنید

Expand

آموزش غیرفعال سازی نوتیفی های صفحه قفل در ویندوز ۱۰

Lock Screen مکانی از ویندوز است که برخی از اپ ها نوتیفی های خود را روی آن ارسال می کنند اما شما می توانید این بخش را هم شخصی سازی کنید. برای اینکه این توتیفی ها را شخصی سازی و کنترل کنید کافی است به مسیر Settings > Personalization > Lock screen بروید. اپلیکیشن هایی که نوتیفی ارسال می کنند را در بخش Choose an app to show detailed status  و یا Choose apps to show quick status مشاهده می کنید. برای اینکه نوتیفی این اپ ها را مسدود کنید کافی است روی ایکون اپ کلیک کرده و None را انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال سازی نوتیفی های صفحه قفل در ویندوز 10

ویندوز ده دارای قابلیت های مختلفی برای ارسال نوتیفی است که از جمله آن ها می توان تبلیغات را نام برد. برای این منظور از طریق اپلیکیشن تنظیمات می توانید نوتیفی ها را مدیریت کنید. در این باره تجربیات و نظرات خود را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را در صورتی که مفید می دانید روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *