آموزش ایجاد تب بندی، در File Explorer در ویندوز ۱۰

آموزش ایجاد تب بندی، در File Explorer در ویندوز ۱۰
  • 1396/12/22
  • زهرا معبودی
  • 0

مایکروسافت در حال کار بر روی قابلیتی موسوم به Sets است که همراه با آپدیت رداستون ۵ منتشر می‌شود و امکان استفاده از زبانه را به File Explorer ویندوز می‌آورد. گفته می‌شود که این آپدیت تا اکتبر ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. اما اگر مایل باشید همین امروز هم می‌توانید این قابلیت را برای خودتان فعال کنید.

نصب Groupy

 

نصب Groupy

 

گویا آی تی: شرکت Stardock اپلیکیشنی به نام Groupy دارد که قابلیتی شبیه قابلیت Sets را به ویندوز اضافه می‌کند. قیمت این اپلیکیشن ۱۰ دلار است، ولی شما می‌توانید یک ماه به صورت رایگان از آن استفاده کنید. برنامه‌ی مذکور در مجموعه‌ی نرم‌افزاری Object Desktop این شرکت نیز قرار داده شده است.

 

Groupy هم مثل Sets قابلیت استفاده زبانه را به بسیاری از اپلیکیشن‌های ویندوز اضافه می‌کند. حتی می‌توانید چند اپلیکیشن را با هم ترکیب کنید و زبانه‌های آن را به صورت ادغام شده در یک پنجره قرار دهید. می‌توانید پنجره‌ها را به داخل نوار زبانه‌ها بکشید و آن‌ها را به یک زبانه‌ی جدید تبدیل کنید، یا آن‌ها را از بخش زبانه‌ها خارج کرده و به صورت پنجره‌ّهای مستقل درآورید. سازوکار این قابلیت شبیه سازوکار زبانه‌های موجود در مرورگرهای وب است.

 

این برنامه هم مثل سایر برنامه‌های Stardock کاملاً آزمایش شده و خیلی بهتر از نسخه‌ی ناپایدار رداستون ۵ کار می‌کند. علاوه بر این می‌توانید از آن بر روی ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ هم استفاده کنید.

 

تنها مشکلی که وجود دارد این که است SmartScreen مایکروسافت دسترسی به Groupy را مسدود کرده است، هرچند به عقیده‌ی VirusTotal این برنامه مشکلی ندارد و سابقه‌ی قابل اعتماد Stardock نیز این موضوع را اثبات می‌کند. اگر در هنگام دانلود یا نصب Groupy با پیغام خطای SmartScreen روبرو شدید، آن را نادیده بگیرید.

 

از یک File Explorer جایگزین استفاده کنید

 

از یک File Explorer جایگزین استفاده کنید

 

روش دیگری که وجود دارد این است که به جای نصب برنامه‌ای که به همه‌ی اپلیکیشن‌های سیستم زبانه اضافه کند، می‌توانید از یک نرم‌افزار مدیر فایل دیگر استفاده کنید. در اکثر این برنامه‌ها شکل ظاهری نمایش فایل‌ها و پوشه‌ها شبیه مدیر فایل اصلی ویندوز است، اما ویژگی‌های دیگری مثل زبانه‌ها به آن اضافه شده است.

 

از بین این ابزارها ما اپلیکیشن رایگان، متن-باز و سبک Explorer++ را معرفی می‌کنیم که بر روی ویندوزهای ۷ تا ۱۰ پشتیبانی می‌شود. رابط کاربری این برنامه امکان شخصی‌سازی دارد ولی بهترین ویژگی آن همین قابلیت زبانه‌هاست.

 

میانبرهای کیبورد Explorer++ مثل میانبرهای مرورگرهای وب است. یعنی با زدن Ctrl+T می‌توانید زبانه‌ی جدید باز کنید، با Ctrl+W زبانه‌ی فعلی را ببندید، با Ctrl+Tab به زبانه‌ی بعدی بروید و با Ctrl+Shift+Tab به زبانه‌ی قبلی برگردید.

 

با آپدیت کردن به رداستون ۵ از ویژگی رسمی Sets استفاده کنید

 

با آپدیت کردن به رداستون ۵ از ویژگی رسمی Sets استفاده کنید

 

پشتیبانی رسمی از قابلیت زبانه‌ها در File Explorer فعلاً در آپدیت رداستون ۵ مایکروسافت در دسترس است. اگر دستگاه خود را به این نسخه آپدیت کنید، می‌توانید پیش از انتشار رسمی در سال ۲۰۱۸ به آن دسترسی یابید.

 

اخطار: استفاده از نسخه‌های Insider Preview بر روی کامپیوترهای اصلی کاربران توصیه نمی‌شود. این نسخه‌ها از لحاظ فنی ناپایدار هستند، بنابراین ممکن است مشکلاتی داشته باشند.

 

اگر با این نسخه‌ها به مشکل خوردید، یا باید در عرض ۱۰ روز به نسخه‌ی قبلی برگردید یا دوباره ویندوز را نصب کنید.

 

با این همه، اگر ریسک کار را می‌پذیرید، با رفتن به مسیر Settings > Update & Security > Windows Insider Program می‌توانید نسخه‌های Insider Preview را دریافت کنید. این روش فقط از طریق نسخه‌ی چهارم رداستون که به صورت رسمی در مارس یا آوریل ۲۰۱۸ منتشر شد کار می‌کند. اگر هنوز به این امکان دسترسی ندارید، تنها در صورتی که گزینه‌ی Skip Ahead برای شما فعال شده باشد می‌توانید سیستم را آپگرید نمایید.

 

با آپدیت کردن به رداستون ۵ از ویژگی رسمی Sets استفاده کنید

 

بعد از این که دستگاه را آپدیت کردید، می‌توانید File Explorer را باز کرده و از قابلیت Sets استفاده کنید. میانبرهای کیبورد در این برنامه هم مشابه میانبرهای مرورگرهای وب کار می‌کند، اما باید دکمه‌ی Windows را هم به آن‌ها اضافه کنید. یعنی برای مثل برای رفتن به زبانه‌ی بعدی باید کلیدهای Ctrl+Windows+Tab را فشار دهید. یا برای باز کردن زبانه‌ی جدید باید از ترکیب Ctrl+Windows+T استفاده کنید.

 

انتظار می‌رود که این ویژگی در طول زمان بهبود یافته و کامل‌تر شود تا نهایتاً مایکروسافت تصمیم بگیرد که چگونه می‌خواهد از این زبانه‌ها استفاده کند.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *