آموزش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

آموزش قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام
  • 1397/1/5
  • زهرا معبودی
  • 0

از زمانی که اینستاگرام روی کار امده است، تنها جایی که این شبکه به شما اجازه داده تا لینک قرار دهید، در قسمت بیو بوده است. این بخش برای همه افراد به خوبی عمل می کند. 

گویا آی تی: اما حالا اینستاگرام به شما لطف کرده و بخش دیگری به نام، استوری را به گونه ای قرار داده که می توانید لینک در آن قرار دهید. کاربر باید تا قبل از تمام شدن استوری، عکس العمل خود را داشته باشد و وارد لینک مورد نظر شود.

این ویژگی در هر دو نسخه Android و iOS در برنامه Instagram موجود است، اما فقط کاربران خاصی قادر به استفاده از آن در حال حاضر خواهند بود.

در حال حاضر تنها افرادی که تایید شده اند قادر به استفاده از این ویژگی خواهند بود. افرادی که از نظر اینستاگرام تایید شده اند کسانی هستند که جلوی پروفایل آن ها یک تیک آبی رنگ قرار گرفته است.

البته شما نمی توانید برای داشتن این تیک درخواست کنید آن هم با فالورهای کمتر از ۱۰۰ تا.

گروه دومی که می توانند از این ویژگی استفاده کنند businesses profile هایی هستند که تعداد فالورهایشان به ۱۰ هزار تا رسیده است. البته تا پیش از این اینستاگرام به ۱ میلیون فالورر فکر می کرد و شرط ارسال تیک آبی اش این بود که پیج مورد نظر ۱ میلیون کاربر داشته باشد اما حالا اگر پیج کسب و کاری دارای ۱۰ هزار فالور باشد می تواند این تیک را دریافت کند.

اگر شما در حال حاضر جزو این دو دسته هستید خوب است که این آموزش را ادامه دهید چرا که در حال حاضر هیچ گونه امکانی برای کاربران وجود ندارد که بتوانند به طور مرسوم لینک در استوری خود قرار دهند.

اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام

زمانی که عکس یا فیلم مورد نظر خود را برای ورود به اینستاگرام درست کردید، می توانید به راحتی روی علامت زنجیر در بالای صفحه کلیک کنید.

اگر شما این علامت را مشاهده نمی کنید معلوم است که از دو حالت خارج نیست

۱- یا هنوز پروفایل تان تایید شده نیست

۲- یا اکانت شما از نوع بیزینسی نیست

زمانی که روی این گزینه کلیک کردید، یک صفحه پاپ آپ باز می شود که می توانید لینک خود را در آن بنویسید یا لینک کپی شده را paste کنید.

دقت کنید که بعد از انجام این کار از قابلیت Preview Link استفاده کنید تا مطمئن شوید که لینک ارسالی درست است یا خیر.

این قابلیت پیش نمایشی از لینک را ارائه می کند.

بعد از اینکه لینک را قرار دادید، روی علامت Done در آیفون و یا علامت رنگی در اندروید کلیک کنید تا زنجیره به رنگ سفید پر شود. این یعنی استوری مورد نظر حاوی یک لینک است.

قرار دادن لینک در استوری

ویرایش لینک در استوری اینستاگرام

بعد از این که شما لینک را در استوری خود قرار دادید، به راحتی می توانید محتویات آن را تغییر دهید و هر گونه ویرایشی که می خواهید انجام دهید. بدین صورت که برای این کار باید به سراغ همان استوری بروید که حاوی لینک است.

بعد روی علامت زنجیره سفید کلیک کنید تا یک منو باز شود و شما از میان منو ها Edit را انتخاب کنید.

بعد از تغییرات می توانید Done را بزنید تا تغییرات ثبت بشود اما اگر می خواهید لینک را حذف کنید کافی است که روی عبارت Clear Link کلیک کنید.

ویرایش لینک در استوری اینستاگرام

شما در این جا می توانید همه چیز را متوقف کنید و کار لینک گذاری را تمام شده بدانید. اما افراد وقتی صفحه شما را می بینند ممکن است عبارت هایی مثل  “Learn More,” “See More,” “Sign Up,” را مشاهده کنند تا بتوانند متوجه لینک شوند.

اما برای این که مطمئن شوید چیزی از دید کاربرانی که استوری تان را می بینند پنهان نیست می توانید با ابزارهای ثانویه یک نشانه ایجاد کنید که بتوانند لینک را مشاهده کنند و از پایین استوری غافل نشوند.

بدین صورت می توان لینک ایجاد کرد و کاربر با کمک سوایپ کردن به راحتی لینک مورد نظر را مورد استفاده قرار دهد.

امیدواریم که به زودی محدودیت های اینستاگرام برای این بخش برداشته شود و تمام کاربران بتوانند لینک های دلخواه خود را ارسال کنند.

نظر خود را در مورد این قابلیت بنویسید و تجربیات خود را برای ما بگویید.

این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *