چطور بسیاری از پست های قدیمی فیس بوک را به سرعت پاک کنیم

چطور بسیاری از پست های قدیمی فیس بوک را به سرعت پاک کنیم
  • 1397/1/9
  • زهرا معبودی
  • 0

اینکه تنها یک پست را در فیس بوک پاک کنیم کار آسانیست، ولی هیچ راهی درون سایت برای پاک کردن گروهی پست ها نیست. برای این کار باید به استفاده از افزونه برای مرورگر خود نیاز دارید.

گویا آی تی: فیس بوک در چند ماه پیش در موقعیت بدی قرار گرفته است. ننگ   Cambridge Analytica  جدید ترین موضوعیست که موجب شد مردم جایگاه فیس بوک در زندگی خود را دوباره بسنجند. اگر بخواهید، همیشه میتوانید به طور کامل از فیس بوک خارج شوید ولی برای بسیاری از مردم این کار ممکن نیست. آنها شاید آن را برای دلایل کاری نیاز دارند، یا برای شرکت در گروه ها و پیام دهی به دوستان نیاز دارند و یا اینکه استفاده از آن را دوست دارند. ولی با پست های خجالت آور و یا حساس چه میتوان کرد؟ یا  چطور میتوانیم تمام پست های قدیمی را پاک کرده و از اول شروع کنیم؟

اگر مدتیست که از فیس بوک استفاده می کنید میدانید که زمان زیادی طول میکشد تا به عقب رفته و هر پست را یک به یک حذف کنید. به شخصه از ویژگی *در امروز* برای  چک کردن پست های قدیمی استفاده کردم و آنهایی که نمیخواهم را پاک میکنم. ولی اگر راه سریعی برای پاک کردن تعداد زیادی پست در یک آن میخواهید، نیاز است تا از یک افزونه مرورگر استفاده کنید.

پیش از خواندن ادامه  این پست اخطار استاندارد ما درباره  اینکه افزونه های مرورگر می توانند کابوسی واقعی برای فضای شخصی باشند. جالب است که برای حل مشکل فضای شخصی از تهدیدی دیگر استفاده میکنیم. ولی این تنها راهیست که میتوان به این مشکل خاتمه داد. و همیشه میتوانید این افزونه را زمانی که دیگر نیازی به آن ندارید پاک کنید.

ما از  Social Book Post Manager برای Google Chrome استفاده میکنیم. ما قادر نبودیم افزونه ای برای فایرفاکس و یاSafari پیدا کنیم که به راحتی قابل استفاده باشد، پس اگر از کروم استفاده نمیکنید بهترین راه این است که کروم را به طور موقت برای استفاده از این افزونه و پاکسازی فیس بوک خود نصب کنید.

کروم را باز کرده و صفحه  Social Book Post Manager درChrome Web Store را پیدا کنبد. سپس بر گزینه  *اضافه کردن به کروم* کلیک کنید.

حذف پست های قدیمی فیس بوک

سپس بر گزینه *اضافه کردن افزونه (Add Extension)* کلیک کنید. سپس نیاز است تا کروم را بسته و دوباره باز کنید تا نصب  افزونه کامل شود.

 حذف پست های قدیمی فیس بوک

حال که این افزونه آماده است، به فیس بوک بروید. اگر میخواهید میتوانید تمام داده هایی را که تا به حال به فیس بوک پست کرده اید را به صورت فایل پشتیبان دانلود کنید. سپس ( یا به جای آن، اگر اهمیتی به پست های قبلی خود نمیدهید) بر فلش رو به پایین در  گوشه سمت راست بالای دستور  *Activity Log* کلیک کنید.

حذف پست های قدیمی فیس بوک

Activity Log تمام چیز هایی که در فیس بوک پست کرده اید را نشان میدهد. گاهی این که به عقب اسکرول کنید گاهی ترسناک به نظر میرسد. میتوانید فعالیت های خاصی را با استفاده از فیلتر های سمت چپ ببینید و به تاریخ خاصی با استفاده از جهت یاب سمت راست بروید.

حذف پست های قدیمی فیس بوک

اگر میخواهید تمام فعالیت ها را پاک کنید فیلتر های Activity Log را رها کنید. در غیر این صورت اگر میخواهید چیز هایی که پست کردید و یا پست هایی که در آن تگ شده اید را پاک کنید از فیلتر های مربوطه استفاده کنید. Social Book Post Manager بر تمام پست های شامل شده در فیلتر هایی که انتخاب کردید کار میکند.

زمانی که فیلتر را انتخاب کردید، بر آیکون Social Book Post Manager در کروم کلیک کنید تا افزونه را اجرا کنید.

حذف پست های قدیمی فیس بوک

گزینه هایی برای مرتب سازی پست های هدف شما در دسترس است:

سال: سال خاصی را انتخاب کرده ویا Select All را بزنید.

ماه: ماه خاصی را انتخاب  کرده و یا Select All را بزنید.

محتویات متن: تنها پست هایی با کلمات کلیدی خاص را انتخاب کنید.

محتویات شامل نشده در متن: تنها پست هایی که کلمات کلیدی خاصی را ندارند را انتخاب کنید.

اسکن صفحه(Prescan on Page): امکان میدهد تا پست هایی که پاک میشوند را پیش از پاک شدن ببینید.

سرعت: اینکه Social Book Post Manager با چه سرعتی کار میکند. در کامپیوتری با سرعت اینترنت بالا میتوانید از سرعت بالاتر استفاده کنید.

برای توضیح طرز کار ین فرایند تمام پست های خود را از نوامبر ۲۰۰۷ مورد هدف قرار میدهم. اول فیلتر پست ها را در فیس بوک انتخاب کردم تا افزونه تنها پست های مرا مورد هدف قرار دهد. سپس افزونه Social Book Post Manager را باز کرده، سال ۲۰۰۷ را به عنوان سال و نوامبر را به عنوان ماه انتخاب کردم.  گزینه Prescan on Page را فعال کردم تا پست هایم را پیش از پاک شدن ببینم.  و از هیچ کلمه کلیدی استفاده نکردم.

Social Book Post Manager را آنگونه که میخواهید تنظیم کنید و سپس بر گزینه * پاک کردن* کلیک کنید. Social Book Post Manager شروع به کار کرده و صفحه را هنگام کار به سمت پایین میبرد. بگذارید کار خود را انجام دهد. هرچه پست های بیشتری را انتخاب کرده باشید این فعالیت بیشتر طول میکشد.

حذف پست های قدیمی فیس بوک

زمانی که اسکن صفحه تمام شد نتایج را میبینید. اگر گزینه Prescan on Page را انتخاب کرده باشید لیستی از پست های مربوطه را با تیک های آبی کوچکی در کنار پست هایی که هدف پاک شدن هستند خواهید دید. اگر این گزینه فعال نباشد پست های شما تا کنون پاک شده اند.

حذف پست های قدیمی فیس بوک

اگر از Prescan on Page استفاده کرده باشید میتوانید جستجو کرده و هر پستی که میخواهید نگه دارید را از لیست حذف کنید. همچنین میتوانید منوی Confirm to Delete را انتخاب کرده و یا تمام پست هارا همزمان  لغو انتخاب کنید. زمانی که پست های مورد نظر خود را بازبینی و انتخاب کردید منوی Confirm to Delete را باز کرده و سپس دستور حذف را انتخاب کنید.

بار دیگر Social Book Post Manager شروع به حذف پست ها میکند. زمانی که کار انجام شد پست های شما حذف خواهند شد.

با اینکه حذف پست های قدیمی شما ایده خوبیست، اگر فرد سومی داده های شما را داشته باشد کمک چندانی به شما نمیکند. به طور مشابه، درحالی که فیس بوک  در Terms of Service خود ادعا میکند که هرچیزی که پاک شود از سرور های سایت نیز پاک میشود، آنها همچنین مطرح میکنند که محتوای حذف شده ممکن است تا زمانی مشخص در کپی های پشتیبان باقی بمانند( به طور معمول میانگین ۹۰ روزه…) و اگر از نظر قانونی ، دستور دولتی و یا دیوان قضایی  و یا موارد مانند آن مورد نیاز باشد برای زمان بیشتری نگهداری شوند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *