قالب ایمیل (Email Template) چیست و چگونه یک قالب ایمیل تهیه کنیم؟

قالب ایمیل (Email Template) چیست و چگونه یک قالب ایمیل تهیه کنیم؟
  • 1397/3/22
  • مهدی پیوندی
  • 0

قالب ایمیل (Email Template) چیست؟

قالب ایمیل یک ایمیل از پیش قالب بندی یا نوشته شده است که با تغییر محتوای آن به سرعت و به آسانی می توانید ایمیل های خود را برای ارسال آماده کنید.

 

مزایای قالب ایمیل

چرا بهتر است که از قالب برای تهیه ایمیل های خود استفاده کنیم؟ استفاده از قالب های آماده به شما این امکان را می دهد که به سهولت و سرعت هر چه تمام تر ایمیل های خود را آماده کنید و دیگر نیازی نباشد که از صفر یا یک صفحه سفید شروع کنید. در ادامه این مطلب از بخش آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی مجله گویا آی تی به برخی از مهم ترین مزایای استفاده از قالب برای تهیه و تنظیم ایمیل اشاره می کنیم:

 

صرفه جویی در زمان

استفاده از قالب ایمیل در هنگام تهیه و نگارش ایمیل می تواند باعث صرفه جویی قابل توجهی در وقت شما شود.

مخصوصاً اگر ایمیل های ارسالی شما حاوی مولفه های گرافیکی متعدد یا کدهای HTML پیچیده است به کمک قالب های آماده می توانید کار خود را تسهیل کرده و به آن سرعت ببخشید. در واقع، به جای آنکه مجبور باشید که هر بار از صفر شروع کنید، کافی است که قالب ایمیل را بارگذاری کنید و سپس محتوای ایمیل را با محتوای مورد نظر جایگزین کنید.

علاوه بر این می توانید از چارچوب از پیش آماده قالب برای ارائه محتوا کمک بگیرید و به جای تصمیم گیری درباره قسمت های مختلف ایمیل یا آنچه که می خواهید درباره اش مطلب بنویسید، قالب ایمیلی محتوا محور خود را بارگذاری کرده و محتوای جدید را جایگزین محتوای آن کنید.

 

قالب بندی هماهنگ

علاوه بر زمان مورد نیاز، یکی دیگر از مسائلی که از صفر شروع کردن تهیه ایمیل با خود به همراه می آورد، عدم هماهنگی و انسجام سبک و سیاق پیام های ارسالی است.

با استفاده از قالب برای ایمیل های خود می توانید مطمئن باشید که ایمیل های شما همیشه سبک و ظاهر همسانی دارند و همچنین اطمینان پیدا می کنید که تصادفاً بخشی از طرح یا محتوای معمول را از قلم نخواهید انداخت.

 

یکپارچه سازی و انسجام برند

اگر هر بار که برای کاربران خود ایمیل می فرستید، از قالب مشخصی استفاده کنید که با همه کانال های دیگر بازاریابی شما، از جمله وبسایت، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر هماهنگ باشد، به تدریج فضای حاکم بر برند خود را متناسب با خواسته و تمایل مطلوب تان در ذهن مخاطب جا می اندازید و انسجام، یکپارچگی و در نهایت، جدّیت برند خود در انجام رسالتش را نشان خواهید داد.

 

چگونه قالب تهیه کنیم؟

روش های متعددی برای تهیه و/یا پیداکردن قالب برای استفاده در ایمیل مارکتینگ وجود دارد:

 

خودتان قالب ایمیل های خود را تهیه و تنظیم کنید

اولین گزینه برای تهیه قالب ایمیل این است که خودتان آن را تولید کنید که می توانید این کار را به صورت دستی یا با استفاده از برنامه ای انجام بدهید که ویرایشگر WYSIWYG دارد. اگر در کدنویسی HTML و طراحی گرافیک مهارت دارید، این روش می تواند روش مطلوب شما باشد. در صورتی که می خواهید خودتان دست به کار شوید و قالب های ایمیل خود را تهیه کنید، حتماً مطلب آموزشی ۱۳ نکته مهم برای طراحی بهترین ایمیل های HTML را مطالعه کنید.

 

تهیه قالب ایمیل را برونسپاری کنید

اگر فاقد مهارت های لازم برای کدنویسی HTML و طراحی گرافیک هستید (یا اینکه نمی خواهید برای تولید قالب ایمیل وقت بگذارید)، در اینصورت می توانید شخص ماهری را به کار بگیرید تا طراحی قالب را برای شما انجام بدهد (برونسپاری). خوشبختانه امروزه وبسایت های برونسپاری جایگاه خود را در وب پارسی پیدا کرده اند که با یک جستجوی ساده می توانید آنها را پیدا کنید.

 

استفاده از قالب ایمیلی که سرویس دهنده ایمیل تان به صورت پیش فرض در اختیار شما قرار می دهد

آخرین گزینه شما استفاده از قالب های ایمیلی است که سرویس دهنده ایمیل شما در پنل سرویس تان قرار داده است. اغلب سرویس دهنده های مشهور، مجموعه نسبتاً بزرگی از قالب های آماده را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند که برای استفاده در حوزه های مختلف مناسب هستند و سبک و سیاق های گوناگونی دارند. ضمن اینکه در غالب موارد امکان ایجاد تغییر در این قالب ها نیز وجود دارد. لذا می توانید از یک قالب آماده که توسط سرویس دهنده ارائه شده استفاده کنید و آن را به تناسب خواسته و نیاز خود تغییر بدهید تا سبک و سیاق مورد نظر شما را پیدا کند.

 

چه موقع از قالب برای ایمیل های خود استفاده کنیم؟

در ایمیل هایی که برای مشتریان، تأمین کنندگان و حتی دوستان خود می فرستید می توانید از قالب های از پیش آماده استفاده کنید، اما رایج ترین کاربرد این قالب ها در خبرنامه های ایمیلی و ایمیل مارکتینگ است. استفاده از قالب در ایمیل مارکتینگ یک فضای یکپارچه و منسجم را در ایمیل های شما به وجود می آورد که به نوبه خود، مشترکان تان را به سبک ایمیل های بازاریابی شما عادت می دهد و درک و هضم ایمیل ها را برای آنها آسانتر می کند.

 

نظر شما درباره این مطلب از بخش آموزش ایمیل مارکتینگ چیست؟ آیا از قالب های آماده استفاده می کنید یا اینکه طراحی قالب را خودتان انجام می دهید؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *