موفقیت موتورولا در حل بزرگترین مشکل پیش روی گوشی های انعظاف پذیر

موفقیت موتورولا در حل بزرگترین مشکل پیش روی گوشی های انعظاف پذیر
  • 1397/3/28
  • سینا اشتری
  • 0
محتوا پنهان
به جا ماندن پروک هایی در محل تا شدن صفحه گوشی های انعطاف پذیر بزرگترین چالش پیش روی شرکت های مختلف فعال در حوزه تولید این گجت ها بوده است؛ اما به نظر می رسد که کارشناسان شرکت موتورولا به تازگی موفق شده اند تا این مشکل را از پیش رو بردارند.شاید باورتان نشود اما به زودی شاهد حضور گوشی های هوشمند انعطاف پذیر در بازار خواهیم بود؛ گوشی Galaxy X شرکت سامسونگ یکی از اولین و معروف ترین گوشی های هوشمند انعطاف پذیر بازار خواهد بود و طبق اطلاعاتی که در دست داریم می دانیم که معرفی رسمی این گوشی برای اوایل سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است.
همه شرکت های فعال در حوزه طراحی و تولید گوشی  های هوشمند، به هنگام طراحی گوشی های هوشمند انعطاف پذیر، مشکلی بزرگ را بر سر راه خود دیده اند و این مشکل به جا ماندن چین و چروک هایی در محل تا شدن صفحه نمایشاین گجت ها بود؛ خبر خوش در این زمینه هم آن است که کارشناسان شرکت موتورولا در نهایت موفق شده اند تا راه حلی هوشمندانه را برای حل این مشکل پیدا کنند.
بر اساس پتنتی از شرکت موتورولا که اخیرا بر روی وبسایت LetsGoDigital منتشر شده، کارشناسان شرکت موتورولا نحوه ساز و کار این روش را توضیح داده اند.
پتنت شرکت موتورولا برای از بین بردن چین و چروک های به جا مانده در اثر تا شدن صفحه نمایش از یک المنت گرمایی و چندین سنسور تشکیل شده است و با به کار گیری این ادوات در تولید گوشی های هوشمند انعطاف پذیر سنسور های مذکور زمانی که گوشی در حالت کاملا صاف و تخت قرار داشته باشد و صفحه نمایش آن نیز خاموش باشد به کار خواهند افتاد و با صدور فرمان به المنت های گرمایی و گرم کردن محل تا شده باعث ترمیم چروک های به جا مانده بر روی صفحه نمایش خواهند شد.

گوشی های هوشمند انعطاف پذیر

شرکت موتورلا از این فناوری خود با نام semi-permanent deformation نام برده و به نظر می رسد که این فناوری بزرگ ترین گشایش ایجاد شده در مسیر تحقق بخشیدن به تولید گوشی های هوشمند انعطاف پذیر بوده باشد.
البته همانطور که می دانید این یک پتنت است و ممکن است که هیچ گاه شاهد به کار گیری این فناوری در ساخت یک محصول نهایی نباشیم؛ اما به هر حال یک مسئله برای همه گان روشن شد و آن وجود راه حل هایی برای از میان بردن اصلی ترین چالش پیش روی طراحی و تولید گوشی  های هوشمند انعطاف پذیر است.
گوشی Galaxy X شرکت سامسونگ، اولین گوشی انعطاف پذیر بازار خواهد بود و به نظر می رسد که انتظار ۳ ساله ما برای در دست گرفتن آن اوایل سال آینده میلادی پایان خواهد یافت؛ شرکت ال جی نیز به طور جدی در حال کار بر روی پروژه ای مشابه است و انتظار می رود که اولین گوشی انعطاف پذیر این شرکت نیز با فاصله کوتاهی پس از Galaxy X شرکت سامسونگ پا به میدان بگذارد.
هنوز مشخص نیست که سامسونگ و ال جی برای حل مشکل چین و چروک های صفحه نمایش گوشی های هوشمند انعطاف پذیر خود چه چاره ای اندیشیده اند؛ آیا از فناوری ارائه شده توسط کارشناسان موتورولا بدین منظور استفاده خواهند کرد و یا شاید فناوری خاص خودشان را برای حل این مشکل به کار خواهند برد.
با وجود این که گوشی های هوشمند انعطاف پذیر هنوز پا به بازار نگذاشته اند اما از همین ابتدای امر نیز شاهد وجود انتقاد هایی اساسی در مورد آنها هستیم؛ عدم وجود فضای کافی برای به کار بردن دوربینی قوی و ظرفیت پایین باتری قابل به کار گیری در این گجت ها از جمله مهم ترین ایرادات وارد شده به آنهاست و باید ببینیم که شرکت های سازنده چه برنامه ای برای رفع این ایرادات احتمالی پیش بینی کرده اند.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *