Acer Spin 5 در مقابل Lenovo Yoga 730 ؛ انتخاب شما کدامیک است؟

Acer Spin 5 در مقابل Lenovo Yoga 730 ؛ انتخاب شما کدامیک است؟
  • 1397/4/11
  • سینا اشتری
  • 0

لپ تاپ های زیادی در رده بندی متوسط و با قیمتی پایین تر از ۱۰۰۰ دلار وجود دارند و همین عامل می تواند به سردرگمی مشتری به هنگام انتخاب نهایی منجر شود؛ در ادامه به مقایسه جزئیات دو لپ تاپ Acer Spin 5  و Lenovo Yoga 730 می پردازیم.

چند سال قبل کاربر با صرف بودجه ای کمتر از ۱۰۰۰ دلار نمی توانست لپ تاپ مناسبی را برای خود تهیه کند؛ لپ تاپ های ارزان تر از قیمت ذکر شده در رده بندی متوسط و ارزان قیمت قرار می گرفتند؛ رده بندی ای که گجت هایی ضعیف و پر دردسر را در خود جای داده بود.

درگذشته لپ تاپ هایی با قیمت پایینتر از ۱۰۰۰ دلار کیفیت ساخت فوق العاده پایینی داشتند، سخت افزار ضعیفی در تولید آنها به کار رفته بود و عمر باتری آنها هم چنگی به دل نمی زد؛ اما با گذشت چند سال این رویه به کلی تغییر کرده است.

تنوع گجت های موجود در دسته بندی لپ تاپ های متوسط و لپ تاپ های ارزان قیمت باعث شده تا با صرف بودجه ای کمتر از ۱۰۰۰ دلار نیز بتوانید لپ تاپ مناسبی را برای پاسخ دادن به نیاز های خود در اختیار بگیرید.

با صرف همین مقدار بودجه می توانید پا را از این حد هم فراتر گذاشته و با خرید یک لپ تاپ هیبریدی کاربرد های موجود در یک لپ تاپ و یک تبلت را به صورت یک جا در اختیار بگیرید؛ گجت هایی مانند Acer Spin 5 و Lenovo Yoga 730، دو مورد از بهترین مثال ها برای این دسته بندی لپ تاپ های هیبریدی هستند.

هر دوی این گجت ها از پردازنده های نسل هشتم شرکت اینتل بهره می برند وصفحه نمایش های ۱۳٫۳ اینچی با دقت Full HD دارند؛ البته شرکت سازنده Acer Spin 5 را به صورت پیش فرض به دستیار هوشمند مجازی Alexa مجهز کرده؛ ویژگی ای که شاید در کشور های پیشرفته تر یک عامل برتری محسوب شود.

طراحی

Lenovo Yoga 730 طراحی ای کلاسیک و زیبا دارد و جنس فلزی بدنه آن حس کیفیت را به کاربر منتقل خواهد کرد؛ ضخامت ۰٫۶۲ اینچی بدنه و وزن ۱۱۲۰ گرمی آن در کنار بهره مندی این گجت از لولایی زیبا و ظریف همگی از ویژگی های مثبت موجود در بحث طراحی آن هستند.

Acer Spin 5 نیز از زبان طراحی منحصر به فرد خود استفاده می کند؛ کیفیت ساخت بالا و هماهنگی زبان طراحی از ویژگی های مثبت آن هستند و اگر بخواهیم نقطه ضعفی را در بحث طراحی برایش در نظر بگیریم، می توانیم به حاشیه زائد زیاد صفحه نمایش و در نتیجه آن وزن بالاتر ( ۱۵۰۰ گرم) و طول و عرض بیشتر گجت اشاره کنیم.

در نتیجه Lenovo Yoga 730 در بحث طراحی دارای مزیت های قاطعی نسبت به Acer Spin 5 است.

عملکرد فنیAcer Spin 5

Lenovo Yoga 730 و Acer Spin 5 نیز همانند اکثر لپ تاپ های هیبریدی سبک و نازک موجود در بازار از پردازنده نسل هشتم شرکت اینتل بهره می برند؛ مسئله ای که عملکرد سریع و بی نقص این گجت ها در بحث فنی را تضمین خواهد کرد.

مجموعه سخت افزاری به کار رفته در تولید هر دوی این گجت ها شباهت بسیاری دارد و بر همین اساس عملکرد فنی هر دو گجت هم نزدیک به هم خواهد بود؛ تنها تفاوت مشهود در عملکرد سخت افزاری این دو گجت مربوط به سرعت بالاتر حافظه داخلی Lenovo Yoga 730 در مقایسه با حافظه داخلی Acer Spin 5 است.

صفحه نمایش به کار رفته در تولید این دو گجت نیز شباهت های بسیاری دارند؛ هر دو ۱۳٫۳ اینچی هستند و دقت آنها Full HD است؛ سطح درخشندگی هر دو صفحه نمایش ۳۰۰ نیت بوده و پنل هر دو از نوع IPS است.

با توجه به همه شباهت های میان صفحه نمایش این دو گجت؛ نمی توانیم از کنتراست بیشتر؛ رنگ های زنده تر و برخورداری از طیف گسترده تر رنگی موجود در صفحه نمایش Acer Spin 5 چشم پوشی کنیم و بدین ترتیب Acer Spin 5 در بحث عملکرد صفحه نمایش برتری قاطعی را در مقایسه با Lenovo Yoga 730 به نمایش می گذارد.

هیچ کدام از این دو لپ تاپ هیبریدی از صفحه نمایش های ۴K پشتیبانی نمی کنند و با وجود اینکه عدم پشتیبانی یک گجت ۱۳ اینچی از صفحه نمایش ۴K عملا نقطه ضعفی برای آن محسوب نخواهد شد؛ اما گجت هایی نیز در همین رده قیمتی وجود دارند که این ویژگی فانتزی را در اختیار کاربران قرار داده اند.

حمل و نقل پذیری

همانطور که در قسمت طراحی نیز بدان اشاره کردیم؛ Lenovo Yoga 730 در مقایسه با Acer Spin 5 حاشیه صفحه نمایش کمتری دارد و در نتیجه حمل و نقل پذیری آن هم آسان تر خواهد بود.

حاشیه کمتر صفحه نمایش و نیز وزن پایین تر Lenovo Yoga 730 باعث می شود که استفاده از آن در حالت تبلت آسان تر از Acer Spin 5 باشد؛ البته وزن و ابعاد لپ تاپ هیبردی Acer نیز خیلی زیاد نیست اما در بحث حمل و نقل پذیری نمی تواند بر Lenovo Yoga 730 پیروز شود..

یکی دیگر از عواملی که در بحث حمل و نقل پذیری باید به آن اشاره کرد عمر باتری است؛ اگر در سفر نیاز به استفاده از لپ تاپ داشته باشید به اهمیت عمر باتری لپ تاپ واقف خواهید بود.

همانطور که گفتیم ابعاد بدنه Acer Spin 5 در مقایسه با Lenovo Yoga 730 بیشتر است و همین افزایش ابعاد باعث شده تا شرکت سازنده بتواند باتری بزرگتری را در تولید Acer Spin 5 به کار برده و در نتیجه آن کاربر به هنگام کار با این گجت مدت زمان بیشتری (حدودا یک ساعت) را بتواند از آن استفاده نماید.Lenovo Yoga 730

نتیجه گیری

Lenovo Yoga 730 با بهره مندی از پردازنده Intel Core i5-8250U، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قیمتی معادل ۸۵۰ دلار داشته و Acer Spin 5 با داشتن مجموعه سخت افزاری متشکل از یک پردازنده Core i7-8550U ، حافظه رمی هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قیمتی ۹۰۰ دلاری دارد.

نتیجه گیری نهایی مقایسه میان دو لپ تاپ هیبریدی Lenovo Yoga 730 و Acer Spin 5 بسته به انتظار کاربر از یک لپ تاپ هیبریدی و با توجه به مشخصات نزدیک به هم این دو لپ تاپ می تواند پیچیده و دشوار باشد؛ اگر عمر باتری لپ تاپ هیبریدی از اهمیت بیشتری برایتان برخوردار است پیشنهاد می کنیم که Acer Spin 5 را انتخاب کنید و اما اگر ظرافت و وزن کمتر لپ تاپ اهمیت بیشتری نسبت به اختلاف یک ساعته در عمر باتری این دو گجت برایتان دارد باید Lenovo Yoga 730 را انتخاب نمایید.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *