هواوی در حال تولید اولین گوشی مخصوص بازی خود

هواوی در حال تولید اولین گوشی مخصوص بازی خود
  • 1397/4/13
  • سینا اشتری
  • 0

هواوی نیز مانند شرکت Razer به فکر تولید گوشی مخصوص بازی افتاده است؛ این گوشی هوشمند سخت افزاری فوق العاده قدرتمند را در خود جای داده تا از پس مسئولیت اجرای بی نقص سنگین ترین بازی های موبایل نیز بر آید.گسترش به کار گیری و نیز پیشرفت روز به روز قابلیت های گوشی های هوشمند دنیای بازی های کامپیوتری را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. بازی های مخصوص گوشی های هوشمند و تبلت ها در این چند سال ضربه بزرگی را به بازار بازی های کامپیوتری وارد کرده اند. به طوری که امروز تعداد کاربران بازی های موبایل به مراتب از تعداد کاربرانی که برای انجام بازی از کنسول هایی مانند PS4 و یا Xbox One استفاده می کنند بیشتر است.

Razer اولین شرکتی بود که متوجه پیشرفت و گستردگی بازی های موبایل شد و بلافاصله نسبت به طراحی گوشی مخصوص بازی خود اقدام کرد؛ در آن زمان بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری این اقدام شرکت Razer را بی هدف دانسته و از احتمال بالای شکست این پروژه سخن می گفتند.

اما حالا و پس از آنکه شرکت های دیگری نیز به فکر طراحی و تولید گوشی مخصوص بازی افتاده اند به این نتیجه می رسیم که کارشناسان شرکت Razer سیاستی درست را پیش رو گرفته بودند.

Asus ROG Phone و Red Magic Phone دو پروژه بعدی در جهت گسترش تولید گوشی های هوشمند مخصوص بازی هستند. طبق آخرین اخبار و شایعات می دانیم که شرکت هواوی نیز به کار را برای تولید گوشی مخصوص بازی خود آغاز کرده است.

هواوی چهارمین شرکتی است که به فکر ورود به بازار داغ بازی های مخصوص گوشی افتاده است؛ آخرین شایعات منتشر شده در مورد این شرکت چینی به پروژه تولید گوشی هوشمندی با ظاهری عجیب و نیز بهره مند از مجموعه سخت افزاری قدرتمند اشاره دارند. شایعات مذکور اطلاعات دقیق و روشنی در مورد جزئیات این گجت ارائه نداده اند. اما باز هم آگاهی از سطحی ترین اطلاعات در دسترس در مورد اولین گوشی  مخصوص بازی هواوی خالی از لطف نخواهد بود.

گوشی مخصوص بازی هواوی : نرم افزار

پیشرفت های نرم افزاری شرکت هواوی نقشی اساسی را در عملکرد این گوشی هوشمند بازی خواهند کرد. فناوری GPU Turbo Addition شرکت هواوی که اخیرا به مرکز توجه دنیای فناوری تبدیل شده می تواند عملکرد پردازنده گرافیکی یک گوشی هوشمند را تا ۶۰ درصد افزایش داده و مصرف باتری مربوط به پردازش های گرافیکی را نیز تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

طبق گزارشات و اطلاعات در دسترس می دانیم که فناوری GPU Turbo Addition تنها عامل پیشرفت گوشی های هواوی در بحث قدرت پردازش گرافیکی نخواهد بود و این شرکت چینی قصد دارد تا فناوری های دیگری را نیز برای ارتقاء سطح عملکرد سخت افزاری اولین گوشی مخصوص بازی خود به کار بگیرد.

اما استفاده از فناوری GPU Turbo Addition در عمل چقدر به اجرای بازی های مخصوص گوشی کمک خواهد کرد؟ هنوز هیچ مورد عینی ای از تاثیر این فناوری در عملکرد یک گوشی هوشمند در دسترس کارشناسان نیست. اما اگر گفته های کارشناسان شرکت هواوی به حقیقت بپیوندد و این فناوری انقلابی را در نحوه طراحی یک گوشی هوشمند به راه بیاندازد می توانیم انتظار داشته باشیم تا یک گوشی هوشمند میان رده شرکت هواوی بتواند عملکردی شبیه به یک گوشی آخرین مدل و پرچمدار شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ را به نمایش بگذارد. حال اگر شرکت هواوی از فناوری GPU Turbo Addition در ساخت یک گوشی بهره مند از مجموعه سخت افزاری قدرتمند استفاده کند سطح قدرت پردازشی این گجت در بحث گرافیکی با هیچ گوشی دیگری قابل مقایسه نخواهد بود.

گوشی مخصوص بازی هواوی : مشخصات

همانطور که از یک گوشی هوشمند مخصوص بازی انتظار می رود، این گجت شرکت هواوی نیز از آخرین و به روز ترین مشخصات و ویژگی ها استفاده خواهد کرد. می توانیم انتظار به کار گیری سخت افزار و ویژگی هایی شبیه به موارد موجود در گوشی Asus ROG Phone را از گوشی مخصوص بازی هواوی انتظار داشته باشیم. پردازنده به کار رفته در تولید گوشی Asus ROG Phone از نوع اسنپدراگون ۸۴۵ است و شرکت Asus برای حافظه رم آن از نمونه ای ۸ گیگابایت استفاده کرده است. سخت افزار گوشی مخصوص بازی هواوی نیز اگر در مقایسه به موارد مذکور قدرتمند تر نباشد، قطعا ضعیف تر هم نخواهد بود.

از آنجایی که مدت زیادی تا معرفی رسمی گوشی مخصوص بازی هواوی زمان باقی نیست؛ انتظار داریم تا پردازنده به کار رفته در تولید آن نمونه ای به روز شده از Kirin 970 باشد. این پردازنده آخرین و به روز ترین پردازنده تولید شده توسط هواوی است و اولین بار شاهد به کار گیری آن در گوشی P20 Pro این شرکت بودیم.

پردازنده Kirin 970 از نظر عملکرد و توانایی قوی تر از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و کمی ضعیف تر از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ است و نمونه به روز شده آن قطعا عملکردی قوی تر خواهد داشت.

گوشی مخصوص بازی هواوی : قیمت و تاریخ معرفی

همانطور که پیشتر نیز گفتیم هنوز اطلاعات دقیق و روشنی در مورد جزئیات این پروژه جدید شرکت هواوی در دست نیست و در نتیجه کسی ار تاریخ دقیق معرفی رسمی گوشی مخصوص بازی هواوی اطلاعی ندارد.

تا به اینجای کار و طبق مصاحبه انجام شده با آقای جیم خو – یکی از مدیران ارشد شرکت هواوی، می دانیم که هواوی نیمه دوم سال ۲۰۱۸ را برای رونمایی از گوشی مخصوص بازی خود هدف گداری کرده است.

با توجه به اینکه در ماه جولای هستیم پس نهایتا ۵ ماه دیگر تا معرفی رسمی گوشی مخصوص بازی هواوی زمان باقیست.

در مورد قیمت نهایی این گجت هیچ گونه اطلاعاتی در دست نیست. با توجه به اینکه گوشی مخصوص بازی هواوی  همانند سایر گوشی های هوشمند ساخته شده برای انجام بازی ها به صورت حرفه ای، گجتی با کیفیت ساخت بالا و پر زرق و برق خواهد بود و از طرف دیگر بهره مندی این گجت از آخرین و قدرتمند ترین سخت افزار ها تضمین شده است؛ پس در نظر گرفتن قیمتی بیشتر از گران قیمت ترین گوشی های تولید شده توسط شرکت هواوی نیز دور از ذهن نخواهد بود. قیمت احتمالی تخمین زده شده برای گوشی مخصوص بازی هواوی چیزی در حدود ۸۰۰ الی ۹۰۰ دلار است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *